|
MIM4001-4 | Sanat ve Mimarlık Tarihinin Kavramsal Analizi | 2+0+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Arş. Gör. Bahar KÜÇÜK KARAKAŞ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | güncel mimarlık tartışmaları içerisinde yer alan genel geçer kabullere eleştirel bakabilmeyi öğretmek. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | TARİHSEL VE TOPLUMSAL BİR PRATİK OLARAK SANAT VE MİMARLIK BİLGİSİNİN BİLİNCİNE VARACAKTIR. | 4,6 | 1, | ÖK - 2 : | ZAMAN-MEKAN KAVRAMLARININ BÜTÜNSELLİĞİNİ FARK EDECEKTİR. | 4,6 | 1, | ÖK - 3 : | TARİHSELLİK KAVRAMINI ÖĞRENECEKTİR. | 4,6 | 1, | ÖK - 4 : | VERİLİ BİLGİ İNŞAASINI YIKACAKLARDIR. | 4,6 | 1, | ÖK - 5 : | YERELLİK-EVRENSELLİK, TAKLİT-ÖZGÜN, KİMLİK, KAVRAMLARINI SANAT VE MİMARLIK ÖZELİNDE DEĞERLENDİREBİLECEKLERDİR. | 4,6 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Sanat ve Mimarlık Tarihi'nin mimarlık eğitimindeki konumu, Sanat ve Mimarlık Tarihi çerçevesinde güncel mimarlık tartışmaları içerisinden üretilen kavramların tartışılması. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | DERSİN TANIMI VE KAPSAMI. | | Hafta 2 | SANAT VE MİMARLIKTA VE VERİLİ-AŞKIN BİLGİNİN İRDELENMESİ. | | Hafta 3 | BİLGİNİN ÜRETİMİN TARTIŞILMASI. | | Hafta 4 | SANAT NEDİR? MİMARLIK NEDİR? SORULARININ TARTIŞILMASI VE SANAT VE MİMARLIK BİLGİSİNİN SINIRLARININ BELİRLENMESİ. | | Hafta 5 | SANAT VE MİMARLIK BİLGİSİNİN TARİHSELLİĞİ: MİMARLIK BİLGİSİNİN ZAMAN-ÖTESİ, TARİH-DIŞI KURGUSUNA ELEŞTİREL BİR BAKIŞ. | | Hafta 6 | SANAT VE MİMARLIK VE PRATİĞİNİN VE BİLGİ ALANININ DÖNÜŞÜMLERİ. | | Hafta 7 | GENEL DEĞERLENDİRME VE TARTIŞMA. | | Hafta 8 | SANAT VE MİMARLIK İLİŞKİSİ. | | Hafta 9 | arasınav | | Hafta 10 | SANAT VE MİMARLIKTA TAKLİT VE ÖZGÜN SORUNSALI. | | Hafta 11 | SANAT VE MİMARLIKTA İFADE BİÇİMLERİ. | | Hafta 12 | SANAT VE MİMARLIKTA KİMLİK SORUNSALI. | | Hafta 13 | SANAT VE MİMARLIKTA YERELLİK-EVRENSELLİK İKİLİ KARŞITLIĞININ TANIMLANMASI. | | Hafta 14 | SANAT VE MİMARLIĞIN İKTİDAR, İDEOLOJİ, POLİTİKA İLE İLİŞKİSİ. | | Hafta 15 | GENEL DEĞERLENDİRME VE TARTIŞMA. | | Hafta 16 | final | | |
1 | TANYELİ, U., (2011), RÜYA, İNŞA, İTİRAZ, BOYUT YAYIN GRUBU, 2011, İSTANBUL. | | 2 | GİEDİON, S., (1963), SPACE, TİME AND ARCHİTECTURE, HARVARD UNİVERSİTY PRESS, MASSACHUSETTS. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 24/11/2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 1/1/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 4 | 14 | 56 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 5 | 7 | 35 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 3 | 12 | 36 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 7 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 185 |
|