|
MIM3023 | Çağdaş Cami Mimarisi | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ömer İskender TULUK | Diğer Öğretim Üyesi | Mimarlık Bölümü diğer öğretim üyeleri. | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Çağdaş camilere ilişkin bilgi vermek. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | çağdaş camilerin temel sorunlarını öğrenecekler. | 6 | 1, | ÖK - 2 : | camilerin işlevsel ve yapısal birimlerini öğrenecekler. | 6 | 1, | ÖK - 3 : | nitelikli örnekleri inceleyecekler. | 6 | 5, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Cami mimarisinin tarihçesi; işlevsel ve yapısal birimleri; kentsel, yapısal ve simgesel sorunları; gelenekle ilişkisi; nitelikli örnekler; tartışmalı yapılar; yurtdışı uygulamalar. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin tanımı, kapsamı ve kaynakça | | Hafta 2 | Camilerin işlevsel ve yapısal birimleri | | Hafta 3 | Çağdaş cami mimarisinin temel sorunları | | Hafta 4 | İlk İslam ve Selçuklu dönemi camileri | | Hafta 5 | Erken ve Klasik Osmanlı dönemi camileri | | Hafta 6 | Geç Osmanlı ve erken Cumhuriyet dönemi camileri | | Hafta 7 | Tartışmalı yapılar | | Hafta 8 | Nitelikli örnekler | | Hafta 9 | Yarıyıl içi çalışma | | Hafta 10 | Yurtdışı örnekler | | Hafta 11 | Nitelikli örnek analizleri, öğrenci sunumları | | Hafta 12 | Nitelikli örnek analizleri, öğrenci sunumları | | Hafta 13 | Nitelikli örnek analizleri, öğrenci sunumları | | Hafta 14 | Nitelikli örnek analizleri, öğrenci sunumları | | Hafta 15 | Genel değerlendirme | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Holod R., Khan H. 1997; The Mosque and the Modern World, Thames and Hudson, London | | 2 | Frishman M., Khan H. 1994; The Mosque, Thames and Hudson, London | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 01/12/2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10/01/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|