|
MIM2025 | Kent Okumaları | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Ayşegül ÖZYAVUZ | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Mimarlık öğrencisinin kent ölçeğinde algı/algılama ve algıyı değerlendirerek fiziksel mekana uyarlama, kentsel yaşama uygun tasarımlar gerçekleştirme konularında başarı sağlamasına katkıda bulunmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | kentle ilgili temel kavramları hatırlayabilecekler | 2,3,6 | 5,6, | ÖK - 2 : | kentsel çevreyi görsel olarak ifade etme becerisini geliştirebilecekler | 2,3,6 | 5,6, | ÖK - 3 : | tasarımı yapılan mimari boyuttaki bir alanın aslında daha büyük bir bütünün parçası olduğunu kavrayabilecekler | 2,3,6 | 5,6, | ÖK - 4 : | mimari ürünlerin kentle ilişkisini kavrama becerisini geliştirebilecekler | 2,3,6 | 5,6, | ÖK - 5 : | bina-kentsel çevre ilişkisini anlamlandırma ve mekansal tasarıma girdi sağlama konusunu pekiştirebilecekler | 2,3,6 | 5,6, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kentle ilgili temel kavramlar: mekan-kentsel mekan?kent ilişkisi; binaların kentsel çevrenin biçimlenmesindeki rolü; kent okunabilirliği; Lynch yaklaşımı ve algı(bellek) haritaları; mekan-yer ve kimlik ilişkisi; kentsel kimlik; seçilen kentler üzerinde okumalar ve karşılaştırmalar. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Derse giriş; amaç, kapsam ve işleyiş. | | Hafta 2 | Mekan, kentsel mekan ve kent ilişkisi, kentte farklı ölçekte mekan tanımları ve uygulama. | | Hafta 3 | Kentsel öğeler ve tanımlanma biçimleri. | | Hafta 4 | Binaların kentsel çevrenin biçimlenmesindeki rolü ve kentsel okunabilirlik. | | Hafta 5 | Lynch yaklaşımı ve kentsel mekan ögeleri. | | Hafta 6 | Mekan ve yer kavramı ve kimlik ilişkisi. | | Hafta 7 | Kentsel kimlik | | Hafta 8 | Günümüzde kent olgusu ve değişen kentsel mekan/kentsel çevre anlayışı. | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Ödev konularının belirlenmesi | | Hafta 11 | Seçilen kent üzerinde okumalar ve karşılaştırma - I | | Hafta 12 | Seçilen kent üzerinde okumalar ve karşılaştırma - II | | Hafta 13 | Ödev hakkında değerlendirme | | Hafta 14 | Sunum | | Hafta 15 | Derse ilişkin genel değerlendirme. | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Lynch, K. (1960) The Image of the City, Cambridge, Massachusetts: The MIT Press. | | 2 | Alexander, C., vd. (1977) A Pattern Language, Oxford University Press. | | 3 | Kostof, Spiro (1992) The City Assembled -The Elements of Urban Form Through History, London: Bulfinch Press. | | 4 | Rossi, Aldo (1988) The Architecture of the City, 4th ed. (1982). Cambridge, Massachusetts: MIT Press. | | 5 | Ersoy, M., (2012) Kentsel Planlama Ansiklopedik Sözlük, Ninova Yayınları, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 27.11.2023 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 24.01.2023 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 12 | 60 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 4 | 5 | 20 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 4 | 8 | 32 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 150 |
|