|
MIM2003 | Mimari Tasarım Bilgisi | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ayça ARAZ USTAÖMEROĞLU | Diğer Öğretim Üyesi | Doç.Dr.Demet YILMAZ YILDIRIM | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Mimari tasarıma ilişkin kavramlar ve yaklaşımları öğreterek, mimarlar ve binaları üzerinden örneklerle tartışarak, bir tasarım sorunu karşısında öğrencilerin farklı düşünme biçimleri, sorun çözme yetilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Mimari tasarım kavramı ve yaklaşımlarını öğrenecekler.
| 2,8 | 1, | ÖK - 2 : | Tasarım kavramının farklı disiplinler bağlamında sorgulayabilecekler. | 2,8 | 1, | ÖK - 3 : | Mimari tasarımda yaratıcılık olgusunun mimarlar ve tasarım ürünleri üzerinden tartışabilecekler. | 2,8 | 3, | ÖK - 4 : | Mimari tasarımda sürdürülebilirlik kavramını sorgulayabilecekler. | 2,8 | 1, | ÖK - 5 : | Mimari tasarım sürecini öğrenecek ve farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecekler. | 2,8 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Çağdaş bilgi ve değer sistemlerine bağlı tasarım ve mimari tasarım kavramlarının açıklanması, mimari tasarım süreci ve aşamalarının ve evriminin anlatılması, mimari tasarım yolları, tasarım ve bilgi, tasarım olgu ve bilim ilişkisi, insan gereksinimleri ve tasarım ilişkisi, sürdürülebilir tasarımlar, mimari tasarıma farklı yaklaşımlar, stratejiler ve tekniklerin mimari projeler üzerinde uygulanmasına ilişkin örneklerin irdelenmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Derse giriş ve dersin amacını anlatılması | | Hafta 2 | Tasarım ve mimarlığa genel bakış | | Hafta 3 | Tasarım, olgu, bilim arasındaki ilişki ve tasarımın evrimi | | Hafta 4 | Mimarlıkta tasarım ve tasarım süreci | | Hafta 5 | Yaratıcılığın tanımı ve Mimarlıkta yaratıcılık | | Hafta 6 | Mimarlıkta Tasarım ve Bilgi | | Hafta 7 | Stratejinin Tanımı ve Tasarım Stratejileri | | Hafta 8 | Mimari tasarım yaklaşımları ve sürdürülebilir mimarlık | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Pragmatik yaklaşım, mimarlar ve tasarım yaklaşımları- video | | Hafta 11 | Anolojik yaklaşım, mimarlar ve tasarım yaklaşımları- video | | Hafta 12 | Uygulama | | Hafta 13 | Kanonik yaklaşım, mimarlar ve tasarım yaklaşımları- video | | Hafta 14 | Kavramsal yaklaşım, mimarlar ve tasarım yaklaşımları- video | | Hafta 15 | Farklı yapıları tasarım yaklaşımları açısından çözümleme | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Aksoy, E., Mimarlikta Tasarim Iletim ve Denetim, KTÜ Yayinlari, Trabzon, 1975 | | 2 | Ertürk, Z., Mimari Tasarim Teknikleri, K.Ü. Mühendislik Mimarlik Fakültesi, Trabzon, 1987 | | |
1 | Aydinli, S., Mimarlikta Görsel Analiz, ITÜ Mimarlik Fakültesi, Baski Atölyesi, 1992, Istanbul | | 2 | Francis D.K.Ching,Mimarlik: Biçim, Mekan ve Düzen, Yem yayinevi, 203, Istanbul | | 3 | Uraz, T.U., Tasarlama Düsünme Biçimlendirme, ITÜ Mimarlik Fakültesi Baski Atölyesi, 1993, Istanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 25.11.2021 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 11.01.2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Arasınav için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 1 | 4 | 4 | Ödev | 2 | 4 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 60 |
|