|
MIM3017 | Mimarlık Tarihi - III | 2+0+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Arş. Gör. Bahar KÜÇÜK KARAKAŞ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | 15. yüzyıl Avrupa Mimarlığından 19. yüzyıl Avrupa Mimarlığına, 18. yüzyıl Osmanlı Döneminden 19. Yüzyıl Osmanlı Mimarlığının sonuna kadar sürecin sosyal, ekonomik, politik ortamı bağlamında mimarlık ve sanat ürünleri üzerinden bilgi edinimini ve tartışılmasını sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | RÖNESANSIN ORTAYA ÇIKIŞINI ÖĞRENECEKLER. | 4,5,6 | 1, | ÖK - 2 : | TASARIM KAVRAMININ GELİŞİMİ VE DEĞİŞİMİNİ ÖĞRENECEKLER. | 4,5,6 | 1, | ÖK - 3 : | AVRUPA KENTLERİNİN DEĞİŞİMİNİ ÖĞRENECEKLER. | 4,5,6 | 1, | ÖK - 4 : | MODERNLİK KAVRAMININ ÇIKIŞ AŞAMASINI ÖĞRENECEKLER. | 4,5,6 | | ÖK - 5 : | BİLİMSEL-KÜLTÜREL VE SANAYİ DEVRİMLERİNİN SÜREÇLERİNİ ÖĞRENECEKLER. | 4,5,6 | 1, | ÖK - 6 : | OSMANLI BATILILAŞMA MİMARLIĞINI ÖĞRENECEKLER. | 4,5,6 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Birey kavramının gelişimi üzerinden hümanizmin, ticaret ve burjuva sınıfının doğuşu; Rönesansa giriş, Palladyanizm ve Rönesansın gelişimi, Geç Rönesans: Rönesans Kurallarından Öznelliğe Doğru- Manyerizm, Çok katmanlı, mekan ve ışığın kullanımı: Barok, Mimarlığın Karmaşası, Saray, çevresi ve Kent Tasarımı: Rokoko, Bilginin Işığında: Aydınlanma Çağı ve Fransız İhtilali, Bilimsel, Kültürel ve Endüstriyel Devrimler, 19. yüzyıl Avrupa Mimarlık Ortamı ve Canlandırmacı Mimarlıklar: Neogotik, Neobarok, Eklektisizm, Neoklasizm, Batılılaşma Etkisinde: 18. ve 19. yüzyıl Osmanlı Mimarlığı ve Modernizme İlk Adımlar. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | DERSE GİRİŞ | | Hafta 2 | Rönesans'ın Doğuşu: Hümanizm, Kapitalizm ve Burjuva Sınıfı | | Hafta 3 | Yüksek Rönesans: Palladyanizm | | Hafta 4 | Geç Rönesans: Maniyerizm | | Hafta 5 | Barok Mimarlık
| | Hafta 6 | Rokoko Mimarlık | | Hafta 7 | Aydınlanma Çağı: Fransız İhtilali | | Hafta 8 | Bilimsel-Kültürel-Endüstriyel Devrimler | | Hafta 9 | ARASINAV | | Hafta 10 | Bilimsel-Kültürel-Endüstriyel Devrimler | | Hafta 11 | 19. yy Avrupa Mimarlığı: Canlandırmacı Mimarlıklar: Neogotik, Neo barok-rokoko, Eklektisizm | | Hafta 12 | 19. yy Avrupa Mimarlığı: Canlandırmacı Mimarlıklar: Neo-klasizm | | Hafta 13 | Batılılaşma Dönemi: 18. yy. Osmanlı Mimarlığı | | Hafta 14 | Batılılaşma Dönemi: 19. yy. Osmanlı Mimarlığı | | Hafta 15 | Modernizme Giriş | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | ROTH, L.M.,(2000), MİMARLIĞIN ÖYKÜSÜ, KABALCI YAYINEVİ, İSTANBUL. | | 2 | MONNİER, G., (2006), MİMARLIK TARİHİ, DOST KİTAPEVİ, ANKARA. | | 3 | RAGON, M., (2010), MODERN MİMARLIK VE ŞEHİRCİLİK TARİHİ, KABALCI YAYINEVİ, İSTANBUL. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 29/11/2023 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 1/1/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 14 | 14 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 5 | 1 | 5 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 1 | 8 | 8 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 60 |
|