|
JLJ 314 | Mühendislik Jeolojisi | 4+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Jeolojik bilgilerin ve verilerin sayısallaştırılarak mühendislik işlerinde kullanılmasını sağlamak, kütle hareketlerini önleme yollarını belirlemek ve baraj yeri çalışmaları nasıl yapıldığını öğret |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrencilerin mühendislik jeolojisinin temel konuları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak | 1,8 | | ÖK - 2 : | Öğrencilere jeoloji ile ilgili mühendislik projelerini yorumlama becerisini kazandırmak | 1,4 | | ÖK - 3 : | Öğrencilere farklı disiplinlerle çalışma becerisini kazandırmak | 4 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Giriş, tanımlar, mühendislik jeolojisinin gelişimi, Kayaçların mühendislik amaçları için sınıflandırılması, Kütle hareketlerinin sınıflamaları, sebepleri, önleme yöntemleri, Baraj tipi ve yeri seçimi, baraj yeri araştırmalarında yapılan mühendislik çalışmaları, Tünel jeolojisi ile ilgili tanımlar, tünel açarken karşılaşılan problemler, tünel açma yönteml |
|
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|