Türkçe | English
MİMARLIK FAKÜLTESİ / MİMARLIK BÖLÜMÜ
( I. ÖĞRETİM)
Ders Bilgi Paketi
http://www.mimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772605
MİMF
MİMARLIK FAKÜLTESİ / MİMARLIK BÖLÜMÜ / ( I. ÖĞRETİM)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

PEM 120Çevre Tasarımı Proje - I4+4+0AKTS:8
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiLisans
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüPEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Cengiz ACAR
Diğer Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Banu Çiçek Kurdoğlu, Yrd. Doç. Dr. Sema Mumcu, Yrd. Doç. Dr. Tuğba Düzenli, Uzm. Dr. Aysel Yavuz
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı öğrencilere insan gereksinimlerinin türleri, açık mekanlardaki insan etkinlikleri ve etkinliklerin donatıları hakkında bilgi vermek, farklı insan etkinlikleri için alan plastiği tasarlamada bu bilgilerini kullanmalarında yardımcı olmaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : bir tasarım kavramı ve kullanıcı etkinliklerine bağlı olarak bir alanın plastiğini değiştirip tasarlayabileceklerdir.1,2,7,8,9,10,11,12,134
ÖK - 2 : belirli bir dış mekan etkinliği için insan gereksinimlerinin neler olduğunu tanımlayıp, bu bilgiye dayalı olarak etkinlik alanları ve donatılarını tasarlayabileceklerdir.1,2,7,9,10,11,12,134
ÖK - 3 : çok amaçlı açık mekanlar tasarlayabileceklerdir.1,2,7,10,11,12,135
ÖK - 4 : mevcut olmayan bir alan plastiğini fonksiyonlarına bağlı olarak kurgulayıp, geliştirebileceklerdir.1,2,7,10,12,135
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Temel insan ihtiyaçları Açık mekanlarda kullanıcı etkinlik türleri ve bunların donatıları, İnsan ve etkinliklerinin fiziksel ve psikolojik ölçümü Mekan örgütlenmesinde ölçü ve biçim Kavram-biçim ilişkileri Anlatım ve sunumun üç boyutta gerçekleştirilmesi Mekansal örgütlenmenin biçim ve ölçüsünün kararında somut maket bileşenleri üzerinde çalışma
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Proje 1 için konu ve yer seçimi. Arazi maketi
 Hafta 2Alan analizi, kaynak değerleri. Bunlara bağlı olarak alan imkanları, konu ile ilgili kitaplık taraması
 Hafta 3Konu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi. Fonksiyon şeması, ihtiyaç imkan analizi.
 Hafta 4Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama, beyin fırtınası tekniği, çizerek düşünme tekniği. İlk eskizler, eleştiri.
 Hafta 5Seçilen yerde konuya ilişkin fonksiyon şeması öncelikleri, alanın analizi, alanın imkanları ve ihtiyaçlar dikkate alınarak senaryonun çizilerek planlanması. Öneri-eleştiri
 Hafta 6Öneri üretme, pek çok seçenek geliştirme, tartışma yapılan önerilerin incelenmesi
 Hafta 7Öneri geliştirme ve önerilerin incelenmesi
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Öneriler üzerinde tartışma ve seçim yapma, seçilen önerilerin eleştirilmesi ve geliştirilebilme yolları. Önerilerin eleştirilmesi
 Hafta 10Tüm derslerde olduğu gibi kuramsal olarak konunun açılımı ve konu sapmalarının önlenmesi, önerilerin eleştirilmesi
 Hafta 11Öneriler ve tartışma. Plan anlatımlarında istenilen belirli bir düzeyi sağlama
 Hafta 12Cephe ve siluet analizleri, öneri geliştirme tartışma ve sonuçlandırma, cephe-plan ilişkisi.
 Hafta 13Kesit geliştirme, detayların tartışılması, plan-kesit-cephe dönüşümlü denetim, birbirlerini geri besleme
 Hafta 14Komple projenin tekrar gözden geçirilmesi. Planlar, kesitler, cepheler, detaylar ve çalışma maketi
 Hafta 15Teslim anlatımları için temize geçme, ancak ihtiyaç duyanlar düzeltme alabilirler.
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Dee, C. 2001; Form and Fabric in Landscape Architecture: A Visual Introduction, Spon Pres
2Ferrater, B., Ferrater, C., 2006, Synchronizing Geometry: Landscape, Architecture and Construction / Ideographic Resources, Actar.
3Grant, W., 1993, From Concept to Form: In Landscape Design, Wiley.
 
İlave Kaynak
1Gaventa, S., 2006, New Public Spaces, Miller's Buying Guides.
2Hannebaum, L. G., 2001, Landscape Design: A Practical Approach (5th edition), Prentice Hall.
3Reed, P., Corner, J., Latz, P., Schwartz, M., 2005, Groundswell: Constructing the Contemporary Landscape, The Museum of Modern Art, New York; New title edition.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Dönem sonu sınavı 16 24/05/2010 225 100
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 4 14 56
Sınıf dışı çalışma 7 14 98
Uygulama 4 14 56
Dönem sonu sınavı için hazırlık 11 1 11
Dönem sonu sınavı 4 1 4
Toplam Çalışma Yükü225