|
PEM 120 | Çevre Tasarımı Proje - I | 4+4+0 | AKTS:8 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik ve 4 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Cengiz ACAR | Diğer Öğretim Üyesi | Yrd. Doç. Banu Çiçek Kurdoğlu, Yrd. Doç. Dr. Sema Mumcu, Yrd. Doç. Dr. Tuğba Düzenli, Uzm. Dr. Aysel Yavuz | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere insan gereksinimlerinin türleri, açık mekanlardaki insan etkinlikleri ve etkinliklerin donatıları hakkında bilgi vermek, farklı insan etkinlikleri için alan plastiği tasarlamada bu bilgilerini kullanmalarında yardımcı olmaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | bir tasarım kavramı ve kullanıcı etkinliklerine bağlı olarak bir alanın plastiğini değiştirip tasarlayabileceklerdir. | 1,2,7,8,9,10,11,12,13 | 4 | ÖK - 2 : | belirli bir dış mekan etkinliği için insan gereksinimlerinin neler olduğunu tanımlayıp, bu bilgiye dayalı olarak etkinlik alanları ve donatılarını tasarlayabileceklerdir. | 1,2,7,9,10,11,12,13 | 4 | ÖK - 3 : | çok amaçlı açık mekanlar tasarlayabileceklerdir. | 1,2,7,10,11,12,13 | 5 | ÖK - 4 : | mevcut olmayan bir alan plastiğini fonksiyonlarına bağlı olarak kurgulayıp, geliştirebileceklerdir. | 1,2,7,10,12,13 | 5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Temel insan ihtiyaçları
Açık mekanlarda kullanıcı etkinlik türleri ve bunların donatıları, İnsan ve etkinliklerinin fiziksel ve psikolojik ölçümü
Mekan örgütlenmesinde ölçü ve biçim
Kavram-biçim ilişkileri
Anlatım ve sunumun üç boyutta gerçekleştirilmesi
Mekansal örgütlenmenin biçim ve ölçüsünün kararında somut maket bileşenleri üzerinde çalışma |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Proje 1 için konu ve yer seçimi. Arazi maketi | | Hafta 2 | Alan analizi, kaynak değerleri. Bunlara bağlı olarak alan imkanları, konu ile ilgili kitaplık taraması | | Hafta 3 | Konu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi. Fonksiyon şeması, ihtiyaç imkan analizi. | | Hafta 4 | Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama, beyin fırtınası tekniği, çizerek düşünme tekniği. İlk eskizler, eleştiri. | | Hafta 5 | Seçilen yerde konuya ilişkin fonksiyon şeması öncelikleri, alanın analizi, alanın imkanları ve ihtiyaçlar dikkate alınarak senaryonun çizilerek planlanması. Öneri-eleştiri | | Hafta 6 | Öneri üretme, pek çok seçenek geliştirme, tartışma yapılan önerilerin incelenmesi | | Hafta 7 | Öneri geliştirme ve önerilerin incelenmesi | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Öneriler üzerinde tartışma ve seçim yapma, seçilen önerilerin eleştirilmesi ve geliştirilebilme yolları. Önerilerin eleştirilmesi | | Hafta 10 | Tüm derslerde olduğu gibi kuramsal olarak konunun açılımı ve konu sapmalarının önlenmesi, önerilerin eleştirilmesi | | Hafta 11 | Öneriler ve tartışma. Plan anlatımlarında istenilen belirli bir düzeyi sağlama | | Hafta 12 | Cephe ve siluet analizleri, öneri geliştirme tartışma ve sonuçlandırma, cephe-plan ilişkisi. | | Hafta 13 | Kesit geliştirme, detayların tartışılması, plan-kesit-cephe dönüşümlü denetim, birbirlerini geri besleme | | Hafta 14 | Komple projenin tekrar gözden geçirilmesi. Planlar, kesitler, cepheler, detaylar ve çalışma maketi | | Hafta 15 | Teslim anlatımları için temize geçme, ancak ihtiyaç duyanlar düzeltme alabilirler. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Dee, C. 2001; Form and Fabric in Landscape Architecture: A Visual Introduction, Spon Pres | | 2 | Ferrater, B., Ferrater, C., 2006, Synchronizing Geometry: Landscape, Architecture and Construction / Ideographic Resources, Actar. | | 3 | Grant, W., 1993, From Concept to Form: In Landscape Design, Wiley. | | |
1 | Gaventa, S., 2006, New Public Spaces, Miller's Buying Guides. | | 2 | Hannebaum, L. G., 2001, Landscape Design: A Practical Approach (5th edition), Prentice Hall. | | 3 | Reed, P., Corner, J., Latz, P., Schwartz, M., 2005, Groundswell: Constructing the Contemporary Landscape, The Museum of Modern Art, New York; New title edition. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Dönem sonu sınavı | 16 | 24/05/2010 | 225 | 100 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 7 | 14 | 98 | Uygulama | 4 | 14 | 56 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 11 | 1 | 11 | Dönem sonu sınavı | 4 | 1 | 4 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|