Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / KADIN VE AİLE ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI
KADIN VE AİLE ÇALIŞMALARI (YL) (TEZLİ)
Ders Bilgi Paketi

Tel: +90 0462
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / KADIN VE AİLE ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI / KADIN VE AİLE ÇALIŞMALARI (YL) (TEZLİ)
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

KAC5031Kadınlar İçin Yaşanabilir Kent3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüKADIN VE AİLE ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiUzaktan Eğitim
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Zeynep YILMAZ BAYRAM
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Yaşanabilir kent oluşum süreçlerinde, kadınların toplumsal cinsiyetten kaynaklı rollerine ve görevlerine bağlı yaşadıkları kısıtlılıkların kavratılması, yaşanabilirliğin performans ölçütlerinin kadınların ihtiyaçları, öncelikleri ve talepleri bağlamında inceleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Toplumsal cinsiyet kavramı ve kamusal mekan etkileşimini analiz edebilme becerisi kazanabilecek.2,5,91,5,6,
ÖK - 2 : Toplumsal Cinsiyetin Ana Plan ve Politikalara Yerleştirilmesi Yaklaşımının yaşanabilirlik ve kentsel mekan ilişkilerini açıklayabilecek.2,5,91,5,6,
ÖK - 3 : Kentsel mekan oluşum sürecinde daha yaşanabilir çevreler oluşturmak için kadınlar başta olmak üzere farklı kullanıcı gruplarını dikkate alan politikalar üretebilecek.2,5,91,5,6,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Kadınların toplumsal cinsiyetten kaynaklı durumlarının kentlerde yaşanabilirlik bağlamında değerlendirilmesi. Toplumsal Cinsiyetin Ana Plan ve Politikalara Yerleştirilmesi yaklaşımı ve uygulama araçlarının kadınlar için yaşanabilir kent oluşturma sürecindeki yeri, önemi ve gerekliliği. Yaşanabilir kentlerin temel performans ölçütlerinden kullanım amacına uygunluk, yaşayanlarca denetlemebilme, erişebilirlik kavramlarının kadın konuları ile ilişkilerinin değerlendirilmesi. Kadınları için konut alanları, boş zaman değerlendirme/rekreasyon olanaklarının ve güvenlik konularının değerlendirilmesi.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Derse giriş; amaç, kapsam ve genel işleyiş
 Hafta 2Yaşanabilir kent için temel kavramlar 1: kent, toplumsal cinsiyet ve kadın
 Hafta 3Yaşanabilir kent için temel kavramlar 2: yaşanabilirlik
 Hafta 4Kadınlar için yaşanabilir kent oluşturmaya yönelik uluslararası anlaşmalar, sözleşmeler
 Hafta 5Toplumsal Cinsiyetin Ana Plan ve Politikalara Yerleştirilmesi yaklaşımı ve uygulama araçlarının kadınlar için yaşanabilir kent oluşturma sürecindeki yeri ve önemi
 Hafta 6Kadınlar için yaşanabilir kentin performans ölçütleri 1: kullanım amacına uygunluk, anlamlı olmak, yaşayanlarca denetlenmek, hakçalık
 Hafta 7Kadınlar için yaşanabilir kentin performans ölçütleri 2: erişilebilir mekanlar ve hizmetler
 Hafta 8Kadınlar için yaşanabilir kentte konut alanları
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10İlgi alanlarına bağlı olarak ödev konularının belirlenmesi
 Hafta 11Kadınlar için yaşanabilir kentte boş zaman değerlendirme alanları
 Hafta 12Kadınlar için yaşanabilir kentte güvenlik konuları
 Hafta 13Ödev hakkında değerlendirme
 Hafta 14Sunum
 Hafta 15Derse ilişkin genel değerlendirmeler
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Greed, Clara. 1994. Women and Planning. London: Routledge.
2Kern, L. 2019. Feminist Şehir. İstanbul: Sel Yayıncılık.
 
İlave Kaynak
1Alkan, A. 2005. Yerel Yönetimler ve Cinsiyet: Kadınların Kentte Görünmez Varlığı. Ankara. Dipnot Yayınları
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 20/11/2021 2 30
Sunum 14 22/12/2021 2 20
Dönem sonu sınavı 16 12/01/2022 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 2 14 28
Arasınav için hazırlık 4 1 4
Arasınav 2 1 2
Uygulama 3 14 42
Kısa sınav 1 1 1
Dönem sonu sınavı için hazırlık 10 1 10
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Diğer 1 7 6 42
Toplam Çalışma Yükü173