|
KAC5031 | Kadınlar İçin Yaşanabilir Kent | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | KADIN VE AİLE ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YILMAZ BAYRAM | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yaşanabilir kent oluşum süreçlerinde, kadınların toplumsal cinsiyetten kaynaklı rollerine ve görevlerine bağlı yaşadıkları kısıtlılıkların kavratılması, yaşanabilirliğin performans ölçütlerinin kadınların ihtiyaçları, öncelikleri ve talepleri bağlamında inceleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Toplumsal cinsiyet kavramı ve kamusal mekan etkileşimini analiz edebilme becerisi kazanabilecek. | 2,5,9 | 1,5,6, | ÖK - 2 : | Toplumsal Cinsiyetin Ana Plan ve Politikalara Yerleştirilmesi Yaklaşımının yaşanabilirlik ve kentsel mekan ilişkilerini açıklayabilecek. | 2,5,9 | 1,5,6, | ÖK - 3 : | Kentsel mekan oluşum sürecinde daha yaşanabilir çevreler oluşturmak için kadınlar başta olmak üzere farklı kullanıcı gruplarını dikkate alan politikalar üretebilecek. | 2,5,9 | 1,5,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Kadınların toplumsal cinsiyetten kaynaklı durumlarının kentlerde yaşanabilirlik bağlamında değerlendirilmesi. Toplumsal Cinsiyetin Ana Plan ve Politikalara Yerleştirilmesi yaklaşımı ve uygulama araçlarının kadınlar için yaşanabilir kent oluşturma sürecindeki yeri, önemi ve gerekliliği. Yaşanabilir kentlerin temel performans ölçütlerinden kullanım amacına uygunluk, yaşayanlarca denetlemebilme, erişebilirlik kavramlarının kadın konuları ile ilişkilerinin değerlendirilmesi. Kadınları için konut alanları, boş zaman değerlendirme/rekreasyon olanaklarının ve güvenlik konularının değerlendirilmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Derse giriş; amaç, kapsam ve genel işleyiş | | Hafta 2 | Yaşanabilir kent için temel kavramlar 1: kent, toplumsal cinsiyet ve kadın | | Hafta 3 | Yaşanabilir kent için temel kavramlar 2: yaşanabilirlik | | Hafta 4 | Kadınlar için yaşanabilir kent oluşturmaya yönelik uluslararası anlaşmalar, sözleşmeler | | Hafta 5 | Toplumsal Cinsiyetin Ana Plan ve Politikalara Yerleştirilmesi yaklaşımı ve uygulama araçlarının kadınlar için yaşanabilir kent oluşturma sürecindeki yeri ve önemi | | Hafta 6 | Kadınlar için yaşanabilir kentin performans ölçütleri 1: kullanım amacına uygunluk, anlamlı olmak, yaşayanlarca denetlenmek, hakçalık | | Hafta 7 | Kadınlar için yaşanabilir kentin performans ölçütleri 2: erişilebilir mekanlar ve hizmetler | | Hafta 8 | Kadınlar için yaşanabilir kentte konut alanları | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | İlgi alanlarına bağlı olarak ödev konularının belirlenmesi | | Hafta 11 | Kadınlar için yaşanabilir kentte boş zaman değerlendirme alanları | | Hafta 12 | Kadınlar için yaşanabilir kentte güvenlik konuları | | Hafta 13 | Ödev hakkında değerlendirme | | Hafta 14 | Sunum | | Hafta 15 | Derse ilişkin genel değerlendirmeler | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Greed, Clara. 1994. Women and Planning. London: Routledge. | | 2 | Kern, L. 2019. Feminist Şehir. İstanbul: Sel Yayıncılık. | | |
1 | Alkan, A. 2005. Yerel Yönetimler ve Cinsiyet: Kadınların Kentte Görünmez Varlığı. Ankara. Dipnot Yayınları | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 20/11/2021 | 2 | 30 | Sunum | 14 | 22/12/2021 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 12/01/2022 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 3 | 14 | 42 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 7 | 6 | 42 | Toplam Çalışma Yükü | | | 173 |
|