|
KAC5023 | Women Designers and Their Desing Approaches | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | KADIN VE AİLE ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Sema MUMCU | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | mekânsal tasarım profesyonellerinde erkek egemenliği ve nedenleri; cinsiyet rolleri bağlamında kadın-erkek, ev-kent, doğa-yapı (bina) kutuplaşmaları, kadın ve tasarım düşüncesi ve kadınların mimarlık mesleğinde yer edinme mücadelesi, ünlü kadın peyzaj mimarları ve mimarlar; çalışmaları ve tasarım yaklaşımları |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | mekansal tasarım disiplinlerinde ünlü kadın tasarımcıları öğrenecek ve yaklaşımlarını anlayacaklardır. | 6,9 | 5,6, | ÖK - 2 : | kadın tasarımcıların mekansal tasarıma getirdiği yeni anlayışları tartışabileceklerdir. | 6,9 | 3,5, | ÖK - 3 : | mekansal tasarım disiplinlerinde kadın-erkek eşitliğinin sağlanmasına dair fikirler üretebilecektir. | 6,9 | 5,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Mekânsal tasarım disiplinlerinde kadınların yer bulma mücadelesini ve karşılaştıkları zorlukları ortaya koymak, özellikle peyzaj mimarlığı ve mimarlık alanlarında yer alan kadınlar ve yaklaşımlarını tartışmak, peyzaj mimarlığı ve mimarlık bağlamında kadın tasarımcıların getirdikleri yenilikleri ve farklılıklarını anlamak. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, dersin temel kavramları ve sürece ilişkin bilgilendirme | | Hafta 2 | Mekânsal tasarım profesyonellerinde erkek egemenliği; cinsiyet rolleri bağlamında kadın-erkek, ev-kent, doğa-yapı (bina) kutuplaşmaları, | | Hafta 3 | Kadın ve tasarım düşüncesi ve kadınların mimarlık mesleğinde yer edinme mücadelesi | | Hafta 4 | Ünlü kadın peyzaj mimarları ve mimarlar; çalışmaları ve tasarım yaklaşımları: Beaxrix Farrand, Ellen Shipman | | Hafta 5 | Ünlü kadın peyzaj mimarları ve mimarlar; çalışmaları ve tasarım yaklaşımları: Carol Johnson, Cornelia Hahn Oberlander, | | Hafta 6 | Ünlü kadın peyzaj mimarları ve mimarlar; çalışmaları ve tasarım yaklaşımları: Andrea Cochran, Mia Lehrer | | Hafta 7 | Ünlü kadın peyzaj mimarları ve mimarlar; çalışmaları ve tasarım yaklaşımları: Pamela Burton, Katrhryn Gustafson | | Hafta 8 | Ünlü kadın peyzaj mimarları ve mimarlar; çalışmaları ve tasarım yaklaşımları: Isabelle Greene, Katherine Spitz | | Hafta 9 | Arasınav haftası | | Hafta 10 | Ünlü kadın peyzaj mimarları ve mimarlar; çalışmaları ve tasarım yaklaşımları: Martha Schwartz, Gertrude Jekyll | | Hafta 11 | Ünlü kadın peyzaj mimarları ve mimarlar; çalışmaları ve tasarım yaklaşımları: Jennie Bethune, Natalie de Blois, | | Hafta 12 | Ünlü kadın peyzaj mimarları ve mimarlar; çalışmaları ve tasarım yaklaşımları: Zaha Hadid, Kazuyo Sejima, Marilyn Jordan Taylor | | Hafta 13 | Yaklaşımlar, farklılıklar üzerine toplu değerlendirme ve tartışma | | Hafta 14 | Öğrenci sunumu | | Hafta 15 | final haftası | | Hafta 16 | final haftası | | |
1 | Adams, A., & Tancred, P. 2000. 'Designing women' : Gender and the architectural profession. | | |
1 | Lewis, A.2014. Women of Steel and Stone: 22 Inspirational Architects, Engineers, and Landscape Designers, Chicago Review Press. | | 2 | Borden, I., Penner, B., & Rendell, J. (Eds.). 1999. Gender space architecture: An interdisciplinary introduction. | | 3 | Deitz, P. 2010. Of gardens : Selected essays. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Sunum | 15 | | 1,00 | 50 | Ödev | 9 12 | | 1,00 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 13 | 39 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 13 | 65 | Ödev | 8 | 4 | 32 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 4 | 40 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 177 |
|