|
KAC5021 | Women Empowerment in Developing World | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | KADIN VE AİLE ÇALIŞMALARI ANABİLİM DALI (DİSİPLİNLERARASI) ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Özgür TÜFEKÇİ | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Alper Tolga BULUT | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin, kadın ve toplumsal cinsiyet çalışmaları ile ilgili bilgi, beceri ve yeterliliklerle donanmış, toplum yararını gözeten, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen, etik ilkelere duyarlı olmasını sağlamayı amaçlamaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde kadının yeri ile ilgili farkındalık edineceklerdir | 1,2,6,9 | 1,3,5, | ÖK - 2 : | Kalkınma sürecinde kadının rolünü uygun bir şekilde öğreneceklerdir. | 1,2,6,9 | 1,3,5, | ÖK - 3 : | Farklı görüşleri dile getirme hususunda grup tartışmalarına katılabileceklerdir. | 1,2,6,9 | 1,3,5, | ÖK - 4 : | Konu ile ilgili önemli miktarda materyale erişebileceklerdir. | 1,2,6,9 | 1,3,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Çoğu kalkınma planlaması, çoğu gelişmekte olan ülkenin üretim sektöründe çok aktif olan kadınların ekonomik ve sosyal katılımını özel olarak dikkate almamıştır. Bu bağlamda öğrenciler bu derste kadınların gelişmekte olan ülkelerde ekonomik, sosyal vb. konularda etkin olmaları gibi konular üzerinde tartışmalar yapacaklardır.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | A General Overview | | Hafta 2 | A Word of the Times, but What Does it Mean? Empowerment in the Discourse and Practice of Development | | Hafta 3 | Fruits of Burden: The Organisation of Women Temporary Workers in Chilean Agribusiness | | Hafta 4 | Gender and Rural-Urban Migration in China | | Hafta 5 | The Grameen Bank Experiment: Empowerment of Women through Credit | | Hafta 6 | Localities of Power: Gender, Parties and Democracy in Chile and Brazil | | Hafta 7 | The Syrian Woman: Reality and Aspiration | | Hafta 8 | 'Disempowerment' and the Politics of Civil Liberties for Iranian Women | | Hafta 9 | Mid-term Exam | | Hafta 10 | Violence in Intimate Relationships: A Research Project in India | | Hafta 11 | Engendering the Analysis of Conflict: A Southern Perspective | | Hafta 12 | Women Dying, Women Working: Disempowerment in British India | | Hafta 13 | Assessing the Impact: NGOs and Empowerment | | Hafta 14 | Collective Action for Educational and Occupational Empowerment | | Hafta 15 | Islam and Women?s Associations | | Hafta 16 | General Evaluation | | |
1 | Afshar, Haleh. 1998; Women and Development, MacMillan, London | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11.2021 | 1 | 30 | Ödev | 12 | 12.2021 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01.2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 6 | 5 | 30 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 5 | 6 | 30 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 8 | 48 | Dönem sonu sınavı | 1 | 3 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|