|
MRNL5000 | Master Thesis | 0+1+0 | AKTS:30 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | DENİZ BİLİMLERİ VE DENİZ BİYOTEKNOLOJİSİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Sevim KÖSE | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Abdülaziz GÜNERĞLU, Prof. Dr. Ahmet Cemal DİNÇER, Prof. Dr. Ali Osman KILIÇ, Prof. Dr. Fatma TELLİ KARAKOÇ, Prof. Dr. İlhan ALTINOK, Prof. Dr. Kadir SEYHAN, Prof. Dr. Nurettin YAYLI, Prof. Dr. Sevim KÖSE, Dr. Öğretim Üyesi Uğur UZUNER | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Master tezinin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Araştırmada izlenecek etik kuralları ve intihalden nasıl kaçınılacağını kavramak | 4,6,7,10 | | ÖK - 2 : | Belirli bir süre içinde belirli bir sorunu bilimsel olarak sağlam, eksiksiz ve kesin bir şekilde ele almak ve çözmek | 4,6,7,10 | | ÖK - 3 : | Ele alınan problem için bir çözüme ulaşmak için toplanan veri setleri veya bilgilerle nasıl başa çıkılacağını öğrenmek | 4,6,7,10 | | ÖK - 4 : | düşünce ve bulguların ikna edici bir şekilde nasıl sunulacağını öğrenmek | 4,6,7,10 | | ÖK - 5 : | Akademik yazım ve sunumda İngilizce'yi etkin bir şekilde kullanmak | 4,6,7,10 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Yüksek lisans tezi, teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra gerçekleştirilen bağımsız araştırma çalışmalarına bağlı olarak ortaya konulması gereken bir özgün çalışmadır. Tez çalışması önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bölümdeki bir akademisyen tarafından yönlendirilir. Danışmanlık gereği öğrencilere literatür ile ilgili bilgiler, uğraşılan konu ile ilgili çözüme uygun yönlendirme, araştırmada etik kurallar hakkında destek sağlanır. Nihai değerlendirme sınavı hazırlanan tezin değerlendirilmesi ile sözlü bir sınavdan oluşur. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 2 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 3 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 4 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 5 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 6 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 7 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 8 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 9 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 10 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 11 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 12 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 13 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 14 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 15 | Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 16 | Tez Savunma Sınavı | | |
1 | Books and research papers related to the subject being studied | | |
1 | Reference books containing information related to the subject being studied | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 16 | | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|