|
AIMT1015 | İç Mekan Tasarımı - I | 3+1+0 | AKTS:6 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Ön Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TASARIM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Burcu EFE ZİYREK | Diğer Öğretim Üyesi | Öğr. Gör.Dr. Zeynep SADIKLAR | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bilgi toplama, araştırma, eleştirme, yorumlama, sorgulama, soyutlama, çözüm / seçenek üretme, aktarma, karar verme, geliştirme, sunum yapma adımlarının yarıyıl kapsamına bağlı olarak, herhangi tasarım problemini çözmeye yönelik olan bir proje konusu bağlamında sınanması; tasarım olgusunun ve iç mimari anlatım dilinin diğer derslerle desteklenerek aktarılması, görsel anlatım araçlarıyla sunulması. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | tasarım, soyut düşünme, yaratıcılık, yüzey ve mekan gibi temel kavramları tanımlayabilecekler. | 1,2,4 | 3,5,6, | ÖK - 2 : | bilgi toplama, araştırma, analiz ve sentez ve sunum yapma becerilerini geliştirebilecekler. | 1,2,4 | 3,5,6, | ÖK - 3 : | herhangi bir tasarım problemi karşısında çözüm üretmeye yönelik çalışmalar ve sunum tekniklerini uygulayabilecekler. | 1,2,4 | 3,5,6, | ÖK - 4 : | eskiz çalışmaları, 2 veya 3 boyutlu çizimler, grafik anlatımlar, katı model anlatımları gibi farklı anlatım dillerini kullanabilecekler. | 1,2,4 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tanışma ve dersin genel içeriğinin paylaşılması | | Hafta 2 | Hayal ettikleri odanın bir kağıda serbest aktarımı ve sınıfta tartışılması | | Hafta 3 | İç mekân tasarımına giriş (İç mekân proje örnekleri, Tasarım kavramı, tasarım yaklaşımları, tasarım süreci-konsept oluşturma, eskiz, fikir projesi, ön proje, uygulama proje) | | Hafta 4 | Tasarım elemanlarından formun anlatılması. | | Hafta 5 | Üç boyutlu form çalışmalarının yapılması | | Hafta 6 | Mekân olgusu (mekân tanımları, mekân türleri) Mekânı oluşturan sınır elemanları (duvar, baş üstü düzlemi, döşeme, açıtlar-kapı, pencere-, ışık) (Tanınmış yapı örneklerinden görseller) | | Hafta 7 | Mekana yönelik maket yapılması ve tartışılması | | Hafta 8 | Mekân örgütlenmesi (alanlar, kavramlar), işlev ve işlev şeması oluşturma, (plan kesit anlatımı) (plan-kesit lekeleri) | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | İnsan mekân ilişkileri ve gereksinmeleri | | Hafta 11 | İhtiyaç programı, işlev şeması oluşturma | | Hafta 12 | Ergonomi, Ölçü oran anlatımı. | | Hafta 13 | Ünlü tasarımcıların eserleriyle ilgili posterlerin sunumları | | Hafta 14 | Ünlü tasarımcıların eserleriyle ilgili posterlerin sunumları | | Hafta 15 | Özür Sınavı Haftası | | Hafta 16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | | |
1 | Neufert, E., 1983, Yapı Tasarımı Genel Bilgileri, Güven Yayıncılık, İstanbul | | 2 | Şahinler, O., Kızıl, F., 1982, Mimarlıkta Teknik Resim, Yay yayıncılık Tic. Ltd. Şti, İstanbul | | 3 | Brooker, G., Stone, S. (2011). İç Mekan Tasarımı Nedir?, İstanbul: YEM Yayınları. | | 4 | Ching FDK. Mimarlık biçim düzen | | |
1 | O dönem çalışılan konuya yönelik, öğretim üyesi tarafından önerilecek diğer makale, dergi, kitap, internet sitesi..vb. kaynaklar. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | | | | |
|