|
AIMT2003 | Görsel Anlatım Teknikleri | 3+1+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Ön Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | TASARIM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik ve 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Zeynep SADIKLAR | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Görsel anlatım araçlarının ve tekniklerinin öğrenciye öğretilmesi, bu araç ve teknikleri kullanarak tasarım fikirlerini ifade edebilme ve artistik sunum yapabilme becerisinin kazandırılması. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Tasarım fikirlerini ifade edebilecek sunum yöntemlerini bilirler | 4,8 | 3,5, | ÖK - 2 : | Dijital sunum yazılımları hakkında bilgi sahibidirler | 4,8 | 3,5, | ÖK - 3 : | Görselleştirme araçları kullanabilirler ve bu araçlar yoluyla etkili iletişim kurabilirler | 4,8 | 3,5, | ÖK - 4 : | Teknik anlatımları artistik anlatımla destekleyerek etkileyici sunumlar hazırlayabilirler | 4,8 | 3,5, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
-Serbest el eskiz ve kolaj teknikleri
-Dijital ortamda görsel anlatım araçları
-Dijital ortamda görsel anlatım teknikleri
-Dijital ortamda sunum hazırlanması ve sunumu |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tanışma ve dersin genel içeriğinin açıklanması | | Hafta 2 | 1.Görsel anlatım tekniklerine giriş. Teknik ve artistik anlatım. PowerPoint basit ayarların anlatımı. 2.Uygulama | | Hafta 3 | 1. Görsel Düşünme ve İfade Yolu: Eskiz Tekniklerinin Anlatılması. 2.Uygulama | | Hafta 4 | 1.Ödevlerin değerlendirilmesi. 2. Görselleştirmede Bir Araç Olarak Çizgi Kavramının Anlatılması. 3.Uygulama | | Hafta 5 | 1.Ödevlerin değerlendirilmesi. 2. Görselleştirmede Bir Araç Olarak Kolaj kavramının anlatılması. 3. Uygulama | | Hafta 6 | 1.Ödevlerin değerlendirilmesi. 2. Görselleştirmede Bir Araç Olarak Renk kavramının anlatılması. 3. Uygulama | | Hafta 7 | 1.Ödevlerin değerlendirilmesi. 2.Görsel Hiyerarşi İlkesi ve Görsel Hiyerarşiyi Sağlama Yolları 3.Uygulama | | Hafta 8 | Ara sınava hazırlık | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Ara sınav ödevlerinin değerlendirilmesi | | Hafta 11 | Uygulama: Plan ve kesit örneklerinin boyanarak sunuma hazırlanması | | Hafta 12 | Uygulama: Plan ve kesit örneklerinin boyanarak sunuma hazırlanması | | Hafta 13 | Uygulama: Projelerine ait bir duvar yüzeyi için doku tasarımı | | Hafta 14 | Uygulama: Projelerine ait bir duvar yüzeyi için doku tasarımı ve sunumu | | Hafta 15 | Dönem sonu sınavına hazırlık | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | İnceoğlu, N., Gürer, T., Çil, E., (1995). Düşünme ve anlatım aracı olarak eskizler, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 23/11/2022 | 4,0 | 30 | Uygulama | 2,3,4,5,6,7,10,11,12,13,14 | 05/10/2022 | 12,0 | 10 | Ödev | 3,4,5,6 | 05/10/2022, 12/10/2022, 19/10/2022, 26/10/2022 | 16,0 | 10 | Dönem sonu sınavı | 16 | 27/12/2022 | 4,0 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 15 | 60 | Arasınav için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Arasınav | 4 | 1 | 4 | Uygulama | 1 | 12 | 12 | Ödev | 1 | 4 | 4 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 1 | 4 | Dönem sonu sınavı | 4 | 1 | 4 | Toplam Çalışma Yükü | | | 92 |
|