Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / DOĞUM ve KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ANABİLİM DALI
DOĞUM VE KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ TYL
Ders Bilgi Paketi
www.ktu.edu.tr/sbf
Tel: +90 0462 0462 2300476-1865
SABE
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / DOĞUM ve KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ANABİLİM DALI / DOĞUM VE KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ TYL
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

DKH5010Seminer0+1+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım ŞekliZorunlu
BölümüDOĞUM ve KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 1 saat uygulama
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Kıymet YEŞİLÇİÇEK ÇALIK
Diğer Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Kıymet YEŞİLÇİÇEK ÇALIK, Doç. Dr. Songül AKTAŞ
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu derste, öğrencilerin literatür araştırması yaparak belirli bir konuda bilgi toplama, topladıkları bilgiyi sentezleyerek rapor haline getirip sunmalarını sağlamaktır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapabilme. 3,5,6,133,5
ÖK - 2 : Topladığı bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme. 3,5,6,133,6
ÖK - 3 : Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirebilme. 3,5,6,133,5
ÖK - 4 : Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunabilme. 3,5,6,133,5
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Yüksek lisans eğitiminin ikinci yarısında danışman öğretim üyesinin denetiminde çalışmak istediği konuya yönelik olarak literatür çalışması, veri toplama, derleme, analiz etme ve sonuçları raporlayarak sunmayı kapsayan faaliyetlerden oluşur.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Belirli bir konuda var olan bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak
 Hafta 2Seçilen bir konuda bir çözüme ulaşabilmek adına problemi anlamaya çalışmak (devam)
 Hafta 3Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ya da kitapları araştırmak, bulmak ve okumak
 Hafta 4Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ya da kitapları araştırmak, bulmak ve okumak
 Hafta 5Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ya da kitapları araştırmak, bulmak ve okumak
 Hafta 6Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ya da kitapları araştırmak, bulmak ve okumak
 Hafta 7Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ya da kitapları araştırmak, bulmak ve okumak
 Hafta 8Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ya da kitapları araştırmak, bulmak ve okumak
 Hafta 9Çalışılmakta olan probleme yönelik bilgileri içeren makale ya da kitapları araştırmak, bulmak ve okumak
 Hafta 10lgilenilen porblemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak
 Hafta 11lgilenilen porblemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak
 Hafta 12İlgilenilen porblemin çözümüne yönelik olarak edinilen bilgileri önem derecesine göre sınıflandırmak ve bunlardan bir veri tabanı oluşturmak (Devam)
 Hafta 13Çalışılan konu hakkında rapor yazımı
 Hafta 14Çalışılan konu hakkında rapor yazımı
 Hafta 15Çalışılan konu hakkında rapor yazımı
 Hafta 16Çalışılan konu hakkında raporun tamamlanması
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Seminerin konusuna ilişkin tüm basılı ve elektronik kaynaklar
2Day, Robert (2005) Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara
3YILDIZ, İ., Varkal, M. A., & ÜnÜVar, E. (2015). Bilimsel Bir Makale Nasıl Hızlı Okunur ve Anlaşılır?. Çocuk Dergisi, 15(1).
4Seviğ, Ü. (2002). Araştırma Süreci. Hemşirelikte Araştırma İlke Süreç ve Yöntemleri. Erefe, İ. (Ed.). Hemşirelikte Araştırma ve Geliştirme Derneği-Hemar-Ge, 1. Baskı, 49 -64.
5Tiryaki, O. (2014). Bilimsel Yayın Hazırlama Teknikleri. ÇOMÜ Ziraat Fakültesi Dergisi (COMU Journal of Agriculture Faculty), 2(1), 143-155.
6Tok, M., Gönülal, N. (2016). Akademik Yazma Sürecine İlişkin Bir İhtiyaç Analizi. Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Dergisi: Kuram ve Uygulama, 1(1), 142-161.
7Sümbüloğlu, K. 2000, Sağlık Alanına özel İstatistiksel Yöntemler, Songür Yayıncılık 6. Basım, Ankara.
8Ünver, Ö., 2006; SPSS Uygulamalı Temel İstatistik Yöntemler, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
9Ayşan E. Bilimsel Makale ve Tez Yazımı. Nobel yayınları 2016. ISBN 9786053352747
 
İlave Kaynak
1Robson C. Bilimsel Araştırma Yöntemleri Gerçek Dünya Araştırması. Anı Yayıncılık (Çev Edt: Çınkı Ş., Demirkasımoğlu N.)
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Yıl içi çalışma 1
2
3
4

6
7
8
9
25-94/11/2023 2 50
Sunum 10
11
12
13
14
15
16
02/10/2023-13/01/2024 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı çalışma 2 14 28
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 0 0 0
Arasınav 0 0 0
Uygulama 1 14 14
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 1 14 14
Proje 0 0 0
Kısa sınav 0 0 0
Dönem sonu sınavı için hazırlık 0 0 0
Dönem sonu sınavı 0 0 0
Diğer 1 0 5 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü56