Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / DOĞUM ve KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ANABİLİM DALI
DOĞUM VE KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ TYL
Ders Bilgi Paketi
www.ktu.edu.tr/sbf
Tel: +90 0462 0462 2300476-1865
SABE
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / DOĞUM ve KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ANABİLİM DALI / DOĞUM VE KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ TYL
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

DKH5001Aile Planlaması ve Danışmanlık Hiz.2+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüDOĞUM ve KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Kıymet YEŞİLÇİÇEK ÇALIK
Diğer Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Kıymet YEŞİLÇİÇEK ÇALIK
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu derste öğrenciye yeni gelişmelerin ışığı altında, aşırı doğurganlığın anne ve çocuk sağlığına etkileri, doğurganlığın düzenlenmesinde dünyada ve ülkemizdeki tercih edilen aile planlaması yöntemleri ile danışmanlık hizmetleri konusunda bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmıştır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Doğurganlığın düzenlemesi ilgili temel kavramları ve kuramsal bilgiyi tanımlar41,2,5,
ÖK - 2 : Aşırı doğurganlığın anne ve çocuk sağlığına etkilerini açıklar81,2,5
ÖK - 3 : Dünyada ve ülkemizde tercih edilen yöntemleri ve tercih edilme nedenlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir8,91,2,5
ÖK - 4 : Modern ve geleneksel yöntemlerle ilgili güncel gelişmeleri takip eder10,111,2,5
ÖK - 5 : AP hizmetlerinde genel, yönteme özel ve izlem danışmanlığı becerilerini kullanır7,81,2,5
ÖK - 6 : AP hizmetlerine yönelik sağlık politikalarına yön verecek öneriler geliştirir4,81,2,5
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
AP hizmetleri ile ilgili temel kavramlar ve tarihçesi Dünyada ve ülkemizde AP yöntem kullanımı ve anne ve çocuk sağlığı üzerindeki etkisi AP yöntemlerinin sınıflandırılması ve etkinliği Aile planlamasının üreme ve toplum sağlığına katkıları AP hizmetlerinde doğum ve kadın hastalıkları hemşiresinin rol ve sorumlulukları AP yöntemleri ve danışmanlık (genel, yönteme özel ve izlem danışmanlığı) TNSA-2018 Aile Planlaması Göstergeleri
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1AP hizmetleri ile ilgili temel kavramlar ve tarihçesi
 Hafta 2AP yöntemlerinin sınıflandırılması ve etkinliği
 Hafta 3Aile Planlamasının üreme sağlığı ve toplum sağlığı üzerine yararları
 Hafta 4Hormonal yöntemler ve danışmanlık
 Hafta 5Hormonal yöntemler ve danışmanlık
 Hafta 6Bariyer yöntemler ve danışmanlık
 Hafta 7Bariyer yöntemler ve danışmanlık
 Hafta 8Rahim içi araç ve danışmanlık
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10
 Hafta 11Rahim içi araç ve danışmanlık
 Hafta 12Cerrahi sterilizasyon ve danışmanlık
 Hafta 13TNSA 2018 Aile Planlaması Sonuçları
 Hafta 14Doğal aile planlaması yöntemleri ve danışmanlık
 Hafta 15Geleneksel yöntemler ve danışmanlık
 Hafta 16Dönem sonu Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Taşkın L. 2016; Doğum ve kadın sağlığı hemşireliği. IX baskı. Dünya tıp kitapevi, Ankara.
2Beji Kızılkaya N. 2021, Kadın sağlığı ve hastalıkları. 3. baskı. Nobel tıp kitap evi, İstanbul
3Arslan-Özkan H. 2019. Hemşirelik ve ebelik için kadın sağlığı ve hastalıkları. 1. baskı. Akademisyen kitap evi, Ankara.
4Çal A, Ölçer Z. 2021; Doğurganlığın düzenlenmesi. 1. Baskı, Vize Yayıncılık, Ankara.
5Sönmez MO, Turan Z. 2021. Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması. 1. Baskı, Nobel Yayıncılık, Ankara.
6Erenel AŞ, Vural G. 2020. Hemşire ve ebeler için peirnatal bakım. İstanbul Tıp Kitapevleri, 1. Baskı, İstanbul.
 
İlave Kaynak
1Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü 2018 Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması (TNSA). Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü, T.C. Kalkınma Bakanlığı ve TÜBİTAK, Ankara, Türkiye. 2019. http://www.hips.hacettepe.edu.tr/tnsa2018/rapor/TNSA2018_ana_Rapor.pdf.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 22-28/11/2021 1 30
Sunum 1
2
3
4
5
6
7
8
10
11
12
13
14
15
27/09/2021-04/01/2021 1 20
Dönem sonu sınavı 16 10-23/01/2021 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 2 14 28
Arasınav için hazırlık 1 14 14
Arasınav 1 1 1
Ödev 4 5 20
Dönem sonu sınavı için hazırlık 1 14 14
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü106