Türkçe | English
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / DOĞUM ve KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ANABİLİM DALI
DOĞUM VE KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ TYL
Ders Bilgi Paketi
www.ktu.edu.tr/sbf
Tel: +90 0462 0462 2300476-1865
SABE
SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / DOĞUM ve KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ANABİLİM DALI / DOĞUM VE KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ TYL
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

DKH5000Literatür Tarama ve Makale Değ.2+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüDOĞUM ve KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 2 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Kıymet YEŞİLÇİÇEK ÇALIK
Diğer Öğretim Üyesi Doç. Dr. Kıymet YEŞİLÇİÇEK ÇALIK
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu derste öğrenciye, kadın sağlığı alanında yayınlanmış olan basılı dergi ve kitaplara ulaşma, literatür tarama, ulusal ve uluslar arası veri tabanlarını kullanma, ulaşılan bilgi kaynaklarını kritik etme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması amaçlanmıştır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Bilimsel kaynak, atıf, uluslar arası yayın atıf indeksleri ve impakt faktör kavramlarını tanımlar. 5,6,7,91,2,5
ÖK - 2 : Literatür tarama yöntemlerini bilir.5,6,7,91,2,5
ÖK - 3 : Kadın sağlığı alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası veri tabanlarını sayar ve kullanır. 5,6,7,91,2,5
ÖK - 4 : Kadın sağlığı alanına yönelik yayınlanmış bilimsel makaleleri kritik eder. 5,6,7,91,2,5
ÖK - 5 : Kadın sağlığı alanına yönelik bir konuda literatür tarar, konuya ilişkin bir derleme makale yazar ve sunar. 5,6,7,91,2,5
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Literatür tarama ve makale değerlendirme ile ilgili kavramlar Literatür tarama yöntemleri Kadın sağlığı alanına yönelik ulusal ve uluslararası veri tabanları İlgi duyulan bir konuda literatür taraması ve makale değerlendirmesi Bilimsel makale sunum teknikleri Kritik edilen makalelerin sunulması
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Dersin tanımı ve beklentilerin açıklanması
 Hafta 2Bilimsel makale değerlendirmesi
 Hafta 3Bilimsel makale değerlendirmesi
 Hafta 4Bibliyometri ile ilgili kavramlar, atıf dizinleri, sağlık bilimleri alanında kullanılan ulusal ve uluslararası veri tabanları
 Hafta 5Bilimsel makale yazım kuralları
 Hafta 6Bilimsel makale yazım kuralları
 Hafta 7Basılı ve elektronik ortamda literatür tarama
 Hafta 8Endnote kullanımı
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10Bilimsel makale değerlendirmesi
 Hafta 11Bilimsel makale değerlendirmesi
 Hafta 12Bilimsel makale değerlendirmesi
 Hafta 13Bilimsel makale değerlendirmesi
 Hafta 14Bilimsel makale değerlendirmesi
 Hafta 15Dersi değerlendirme
 Hafta 16Final sınav
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Web of Science Pubmed
2Google Akademik
3https://dergipark.org.tr/tr/
4https://www.ktu.edu.tr/library
5http://ulakbim.tubitak.gov.tr/
6https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
 
İlave Kaynak
1YILDIZ, İ., Varkal, M. A., & ÜnÜVar, E. (2015). Bilimsel Bir Makale Nasıl Hızlı Okunur ve Anlaşılır?. Çocuk Dergisi, 15(1).
2Bailey, S. (2020). Akademik Yazma Uluslararası Öğrenciler için El Kitabı. Karataş, M. (çev. ed). 4. Basımdan çeviri Ankara: Nobel Akademik yayıncılık.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 22-28/11/2023 2 30
Sunum 1
2
3
4
5
6
7
8
10
11
12
13
14
15
20-24/11/2023 2 20
Dönem sonu sınavı 16 10-23/01/2023 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 2 14 28
Sınıf dışı çalışma 2 14 28
Arasınav için hazırlık 1 14 14
Arasınav 1 1 1
Ödev 2 2 4
Dönem sonu sınavı için hazırlık 1 14 14
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü90