|
DKH5000 | Literatür Tarama ve Makale Değ. | 2+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | DOĞUM ve KADIN HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Kıymet YEŞİLÇİÇEK ÇALIK | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Kıymet YEŞİLÇİÇEK ÇALIK | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu derste öğrenciye, kadın sağlığı alanında yayınlanmış olan basılı dergi ve kitaplara ulaşma, literatür tarama, ulusal ve uluslar arası veri tabanlarını kullanma, ulaşılan bilgi kaynaklarını kritik etme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması amaçlanmıştır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bilimsel kaynak, atıf, uluslar arası yayın atıf indeksleri ve impakt faktör kavramlarını tanımlar.
| 5,6,7,9 | 1,2,5 | ÖK - 2 : | Literatür tarama yöntemlerini bilir. | 5,6,7,9 | 1,2,5 | ÖK - 3 : | Kadın sağlığı alanı ile ilgili ulusal ve uluslar arası veri tabanlarını sayar ve kullanır.
| 5,6,7,9 | 1,2,5 | ÖK - 4 : | Kadın sağlığı alanına yönelik yayınlanmış bilimsel makaleleri kritik eder.
| 5,6,7,9 | 1,2,5 | ÖK - 5 : | Kadın sağlığı alanına yönelik bir konuda literatür tarar, konuya ilişkin bir derleme makale yazar ve sunar.
| 5,6,7,9 | 1,2,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Literatür tarama ve makale değerlendirme ile ilgili kavramlar
Literatür tarama yöntemleri
Kadın sağlığı alanına yönelik ulusal ve uluslararası veri tabanları
İlgi duyulan bir konuda literatür taraması ve makale değerlendirmesi
Bilimsel makale sunum teknikleri
Kritik edilen makalelerin sunulması
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin tanımı ve beklentilerin açıklanması | | Hafta 2 | Bilimsel makale değerlendirmesi
| | Hafta 3 | Bilimsel makale değerlendirmesi | | Hafta 4 | Bibliyometri ile ilgili kavramlar, atıf dizinleri, sağlık bilimleri alanında kullanılan ulusal ve uluslararası veri tabanları
| | Hafta 5 | Bilimsel makale yazım kuralları
| | Hafta 6 | Bilimsel makale yazım kuralları
| | Hafta 7 | Basılı ve elektronik ortamda literatür tarama
| | Hafta 8 | Endnote kullanımı
| | Hafta 9 | Ara sınav
| | Hafta 10 | Bilimsel makale değerlendirmesi
| | Hafta 11 | Bilimsel makale değerlendirmesi
| | Hafta 12 | Bilimsel makale değerlendirmesi | | Hafta 13 | Bilimsel makale değerlendirmesi | | Hafta 14 | Bilimsel makale değerlendirmesi | | Hafta 15 | Dersi değerlendirme
| | Hafta 16 | Final sınav
| | |
1 | Web of Science
Pubmed | | 2 | Google Akademik | | 3 | https://dergipark.org.tr/tr/ | | 4 | https://www.ktu.edu.tr/library | | 5 | http://ulakbim.tubitak.gov.tr/ | | 6 | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/ | | |
1 | YILDIZ, İ., Varkal, M. A., & ÜnÜVar, E. (2015). Bilimsel Bir Makale Nasıl Hızlı Okunur ve Anlaşılır?. Çocuk Dergisi, 15(1). | | 2 | Bailey, S. (2020). Akademik Yazma Uluslararası Öğrenciler için El Kitabı. Karataş, M. (çev. ed). 4. Basımdan çeviri Ankara: Nobel Akademik yayıncılık. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 22-28/11/2023 | 2 | 30 | Sunum | 1 2 3 4 5 6 7 8 10 11 12 13 14 15 | 20-24/11/2023 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 10-23/01/2023 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 1 | 14 | 14 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 2 | 2 | 4 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 14 | 14 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 90 |
|