|
KAY5003 | Sosyal Bil. Araştırma Yönt. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | KAMU YÖNETİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Gülmelek DOĞANAY | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders, bilimsellik ilkesi çerçevesinde sosyal bilimlerde bir araştırmanın nasıl yapılacağını göstermeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda sosyal bilimlerde niteliksel ve niceliksel araştırmaların nasıl tasarlanacağı, metodolojik yaklaşımın nasıl seçileceği, araştırmanın ne tür yöntemlerle yürütüleceği ve araştırma raporunun nasıl yazılacağının öğretilmesi hedeflenmektedir. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Sosyal bilimlerde temel metodolojik yaklaşımları bilir | 4 | | PK - 2 : | Sosyal bilimler alanında bir araştırma tasarlayabilir | 4 | | PK - 3 : | Niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanabilir | 4 | | PK - 4 : | Verileri analiz edebilir ve yorumlayabilir | 4 | | PK - 5 : | Araştırma raporu yazabilir ve sunabilir | 4 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Dersin içeriği toplumsal bilimlerde temel kavramlar ve araştırma sürecinin gelişimi, niteliksel ve niceliksel sosyal bilimler yöntemine katkısı olan kuramcılar, kuramsal yaklaşım ve bilimsel yöntem, bilimsel araştırma süreci, veri toplama teknikleri, toplumsal araştırmalarda verilerin işlenmesi ve sunumu, yazım aşamasının öğrenilmesinden oluşmaktadır. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Sosyal bilimlerde araştırma tasarımı | | Hafta 2 | Bilimselliğin amacı nedir? Toplumsal gerçeklik nedir? Paradigma nedir? | | Hafta 3 | Kuram, kavramsal çerçeve ve metodolojik yaklaşımlar | | Hafta 4 | Metodolojik yaklaşımlar (pozitivist yaklaşım, yorumsamacı yaklaşım ve eleştirel sosyal bilimler) | | Hafta 5 | Literatür taraması | | Hafta 6 | Sorunsal ve hipotezler | | Hafta 7 | Sorunsal ve hipotezler | | Hafta 8 | Yarıyıl içi çalışması sunumları | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Niceliksel yöntemler | | Hafta 11 | Niceliksel analiz | | Hafta 12 | Niteliksel yöntemler | | Hafta 13 | Niteliksel analiz | | Hafta 14 | Araştırma raporu yazma | | Hafta 15 | Ödev Sunumları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Keith F. Punch (2005), Sosyal Araştırmalara Giriş Nicel ve Nitel Yaklaşımlar, Çev. D. Bayrak vd., Ankara: Siyasal Kitabevi. | | |
1 | Bruce L. Berg ve Howard Lune (2019), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Çev. A. Arı, 4. Baskı, Konya: Eğitim Yayınevi. | | 2 | John W. Creswell (2014), Research Desing: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Fourth Edition, Washington DC: SAGE | | 3 | Pertti Alasuutari, Leonard Bickman, and Julia Brannen (2008), The Sage Handbook of Social Research Methods, London: SAGE Publications. | | 4 | W. Lawrence Neuman (2007), Basic of Social Research: Qualitative and Quantitative Approaches, Second Edition, Boston: Pearson. | | 5 | Belkıs Kümbetoğlu (2005), Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma, İstanbul: Bağlam. | | 6 | Belkıs Kümbetoğlu (2021),Niteliksel Araştırmalarda Analiz, İstanbul: Bağlam. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Yıl içi çalışma | 8 | 04/2024 | 1 | 20 | Ödev | 15 | 05/2024 | 1 | 30 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/2024 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Ödev | 3 | 3 | 9 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|