|
KAY5930 | Türk Parlemento Tarihi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | KAMU YÖNETİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Selçuk AKINCI | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, devletin yasama, yürütme ve yargı erklerinden, temelde yasa yapma ve denetim işlevi gören organ olarak parlamentonun dünyada ve Türkiye'de tarihsel gelişimi, kurumsal yapısı ve işleyiş biçimi ile ilgili bilgiler vermektir. Konunun siyasal ve tarihsel yönünden çok hukuki ve işlevsel yönü ağırlıklıdır. Ancak genel yasama bilgisi dışında, devlet yönetimi ve siyasetin kalbi olarak yasama organının pratikte nasıl işlediği de Kamu Yönetimi Bölümü öğrencilerine öğretilmek istenmektedir. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Parlamenter rejimin tanımı, özellikleri ve başkanlık sisteminde yasama organıyla farklarını öğrenir | 1,2 | 1, | PK - 2 : | Dünyada ve Türkiye'de parlamentonun gelişim tarihini öğrenir | 1,2 | 1, | PK - 3 : | Yasama ve yasama organı ile ilgili temel bilimsel kavramları öğrenir | 1,2 | 1, | PK - 4 : | Parlamentoların işleyişi ve çalışma düzeni hakkında bilgi sahibi olur | 1,2 | 1, | PK - 5 : | Parlamentonun demokratik düzen içerisinde önemini kavrar | 1,2 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Parlamentonun dünyada ve Türkiye'de gelişim süreci, Türk parlamentoculuk hareketleri, yasama ile ilgili hukuki ve kavramsal çerçeve, TBMM'nin kurumsal yapısı, Genel Kurul, Başkanlık Divanı, Komisyonlar ve siyasi parti grupları ile ilgili temel bilgiler, TBMM'nin görev ve yetkileri ve bunları yerine getiriş biçimi, TBMM'nin hükumeti denetleme ve bilgi edinme araçları |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | | | Hafta 2 | | | Hafta 3 | | | Hafta 4 | | | Hafta 5 | | | Hafta 6 | | | Hafta 7 | | | Hafta 8 | | | Hafta 9 | | | Hafta 10 | | | Hafta 11 | | | Hafta 12 | | | Hafta 13 | | | Hafta 14 | | | Hafta 15 | | | Hafta 16 | | | |
1 | İba, Ş. 2017; Parlamento Hukuku, 6. Baskı, Turhan Kitabevi, Ankara | | 2 | Neziroğlu, İ. 2008; Türk Parlamento Hukukunun Temel Kavramları, Seçkin Yayıncılık, Ankara | | 3 | Bakırcı, F. 2000; TBMM'nin Çalışma Yöntemi, İmge Kitabevi, Ankara | | 4 | Gözler, K. 2015; Devletin Genel Teorisi, Ekin Yayınevi, Bursa | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2021 | 35 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2022 | 35 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 4 | 7 | 28 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 8 | 40 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 4 | 1 | 4 | Diğer 2 | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|