|
KAY5900 | Türkish - Islamic Thought | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | KAMU YÖNETİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Atila DOĞAN | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mustafa Çağatay OKUTAN | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu ders; öğrencilere Türk-İslam dünyasında siyasal ve toplumsal düşünceler tarihi alanında genel bilgiler vermeyi amaçlar. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | islam düşüncesi ile ilgilli temel kavramlarını belirleyebilecekler. | 1,2,3,4 | 1,3, | PK - 2 : | islam düşüncesi ile ilgili akımları açıklayabilecekler. | 1,2,3,4 | 1,3, | PK - 3 : | uygulama yaptırmak (ödev vermek) suretiyle öğrenilen teorik bilgileri ilişkilendirebilecek ve günümüzle kıyaslama imkânı bulabilecekler. | 1,2,3,4 | 1,3, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Düşünce tarihi, Türk ve İslam Dünyasında ilmi, felsefi, siyasi düşünsel faaliyetler tarihi, Türkiye'de ilmi, felsefi, toplumsal ve siyasi düşünceler tarihi. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Düşüncenin mahiyeti | | Hafta 2 | Pozitif düşüncenin temelleri | | Hafta 3 | Felsefi düşünce | | Hafta 4 | Türk İslam düşüncesinin oluşumu | | Hafta 5 | Türk İslam Düşüncesinin gelişmesinde Tercümelerin rolü | | Hafta 6 | Hint Etkisi | | Hafta 7 | İran Etkisi | | Hafta 8 | Yahudi Etkisi | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Yunan Etkisi | | Hafta 11 | Farklı dillerden Arapçaya tercümeler | | Hafta 12 | Beytul Hikme Tercüme Okulu | | Hafta 13 | Mutezili düşünğrler | | Hafta 14 | Meşşai Okulu | | Hafta 15 | Diğer düşünce akımları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ülken, H. Z. 2004, Türk Tefekkürü Tarihi, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul | | |
1 | Sunar, L. ve Kavak, Ö. 2018; İslam Siyaset Düşüncesi: Adil Devlet, Erdemli Şehir, Mükellef İnsan, İLEM Yayınları, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 11/2021 | 1 | 30 | Yıl içi çalışma | 13 | 12/2021 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 01/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 12 | 2 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 12 | 3 | 36 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|