Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/sbeturkdili
Tel: +90 0462 0462 3257298
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TDE5211Yorum Bilgisi - I3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüTÜRK DİLİ ve EDEBİYATI ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Fırat Caner
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Edebi eserleri açımlama ve yorumlama
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : yorum bilgisini öğrenecek1,6,7,81,3,
ÖK - 2 : yorum bilgisini sosyal bilimlere uygulamasını öğrenecek1,6,7,81,3,
ÖK - 3 : Sözün ve mesajın alt anlamlarını araştırmayı öğrenecek1,6,7,81,3,
ÖK - 4 : teoriyi edebi eserlere uygulamayı öğrenecek.1,6,7,81,3,
ÖK - 5 : Örnek metin tahlilleri yapabilecek1,6,7,81,3,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Yorum, anlama ve kavrama Örnek metin tahlilleri
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Yorum, anlama ve kavrama
 Hafta 2Yorum bilgisi ile ilgili genel bilgi
 Hafta 3Pragmatik yorumlama
 Hafta 4Psikolojik yorumlama
 Hafta 5Temel anlama ve yüksek anlama
 Hafta 6Açımlama ve yorumlama
 Hafta 7Farklı anlama, ön yargı ve otorite
 Hafta 8Schleiermacher, Dilthey, Heidegger ve Gadamer?in yorumla ilgili düşünceleri
 Hafta 9ara sınav
 Hafta 10Yorum bilgisi ve edebi eser inceleme arasındaki ilişki
 Hafta 11Metin okurken onun üretim süreci hakkında bilgi verme
 Hafta 12Metinlerarasılık bağlamında bir metni diğer metinle bütünleştirerek değerlendirme ve yeniden yorumlama, örnek metin inceleme
 Hafta 13Yazarın niyeti, okur ve metin arasındaki ilişki, örnek metin inceleme
 Hafta 14Söylem hakkında bilgi vermek Örnek metin inceleme
 Hafta 15Final sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Dilthey, W. 1999; Hermeneutik ve Tin Bilimleri (Çev. Doğan Özlem). İstanbul, Paradigma Yayınları.
 
İlave Kaynak
1 Toprak, M. 2003; Hermemeutik ve Edebiyat, Bulut Yayınları.
2Özlem, D. 1996; Metinlerle Hermeneutik (Yorumbilgisi) Dersleri, C. I-II,
3Heidegger, M. 2008; Varlık ve Zaman [Çev.: Kaan H. Ökten], Agora Kitaplığı, İstanbul
4Peter V. Z. 2004; Okur Tepkisi Eletirisinin Sorunları: Hermeneutikten Fenomenolojiye?, Modern Edebiyat Teorilerinin Felsefesi [Çev. Mustafa Özsarı], Hece Yayınları, Ankara
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 08/11/2016 2 30
Sözlü sınav 12 15/12/2016 1 20
Dönem sonu sınavı 15 04/01/2017 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 6 14 84
Sınıf dışı çalışma 6 14 84
Arasınav için hazırlık 9 2 18
Arasınav 3 1 3
Ödev 8 3 24
Dönem sonu sınavı için hazırlık 8 1 8
Dönem sonu sınavı 4 1 4
Toplam Çalışma Yükü225