|
TRH5850 | Cumhuriyet Dön.Sosyal ve Kült.Tar. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Edip ÖNCÜ | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mehmet Okur | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Türkiye?nin 1923-2023 arasındaki yüz yıllık sosyal tarihini inceleyerek geçmişten gelen Türkiye kültürünün aşağıdan ve yukarıdan hangi etkilerle şekillenerek bugünkü sosyo-kültürel yapıya evrildiğini kavrayabilmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Atatürk devrimlerini ve Atatürkçülüğün ilkelerini özümseyeceklerdir. | | | ÖK - 2 : | Osmanlı Devleti?nden Türkiye Cumhuriyeti'ne geçiş döneminde sosyal ve kültürel hayattaki değişim ve süreklilik unsurlarını kavrayacaklardır. | | | ÖK - 3 : | Türkiye?nin son yüz yıllık siyasi ve ekonomik tarihini şekillendiren sosyal ve kültürel gelişmeleri ve olguları tarihsel perspektifte yorumlayacaklardır. | | | ÖK - 4 : | Cumhuriyet?in ideolojik örgüsünün spor, kültür ve sanattaki izdüşümlerini değerlendirebileceklerdir. | | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu derste modern Türkiye'nin sosyal ve kültürel tarihi cumhuriyetin kuruluşundan 1990?lı yıllara kadar incelenmektedir. Dersin ana konuları arasında Atatürk devrimleri, Atatürk ilkeleri, Türkiye'nin demografik yapısı, eğitim hayatı, kültür ve sanat alanındaki yapısal dönüşümler ve spor yer almaktadır.
|
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin Tanımı. Dersin Mahiyeti. Kaynakların Tanıtımı. | | Hafta 2 | Cumhuriyet?in ilanı ve 1920?lerdeki devrimlerin sosyo-kültürel önemi | | Hafta 3 | 1930'lardaki devrimler ve yeni Türkiye?nin sosyo-kültürel yapısı | | Hafta 4 | Atatürk ilkelerinin sosyal yapıya etkisi | | Hafta 5 | 1930'larda kültür, sanat ve spor | | Hafta 6 | Karşı devrim ve kültürü | | Hafta 7 | Türkiye'de Eğitim Reformu | | Hafta 8 | II. Dünya Savaşı öncesinde Türkiye'de sosyo-kültürel hayat | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Demokrat Parti iktidarı ve Türkiye'nin Amerikanlaşması | | Hafta 11 | Soğuk Savaş Dönemi?nde Türkiye?de Kültür Politikaları | | Hafta 12 | Anti-komünizm ve Türkiye'nin sosyal değişimi (1960?lar-1970?ler) | | Hafta 13 | Türk-İslam sentezi ve 1980'den sonra Türkiye'de Kültürel Hayat | | Hafta 14 | 1923-1950 arasında Türkiye'de Spor | | Hafta 15 | 1950'den günümüze Türkiye'de Spor | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Akşin, Sina. Kısa Türkiye Tarihi. 2016. İstanbul. | | 2 | Bora, Tanıl. Cereyanlar. 2017. İstanbul. | | |
1 | Uluskan Bayındır, Seda. Atatürk?ün Sosyal ve Kültürel Politikaları. 2017. Ankara. | | 2 | Öndin, Nilüfer. Cumhuriyet?in Kültür Politkası ve Sanat. 2003. İstanbul. | | 3 | Ortaylı, İlber. Türkiye?nin Yakın Tarihi Tarihi.2016. İstanbul. | | 4 | Kaynar, Mete K. (ed.) Türkiye?nin 1950?li Yılları. 2019. İstanbul. | | 5 | Kaynar, Mete K. (ed.) Türkiye?nin 1960?lı Yılları. 2017. İstanbul. | | 6 | Kaynar, Mete K. (ed.) Türkiye?nin 1970?li Yılları. 2020. İstanbul. | | 7 | Cangül, Örnek. Türkiye?nin Soğuk Savaş Düşünce Hayatı. 2015. İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15-21 Nisan 2024 | 1,5 (90 dk) | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 3-14 Haziran 2024 | 1,5 (90 dk) | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 10 | 14 | 140 | Arasınav için hazırlık | 7 | 1 | 7 | Arasınav | 1.5 | 1 | 1.5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı | 1.5 | 1 | 1.5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|