Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
www.ktu.edu.tr/fakulte/fenedb/index.php; www.sbe.ktu.edu.tr/index_files/tarih_abd.htm
Tel: +90 0462 3774191
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TRH5850Cumhuriyet Dön.Sosyal ve Kült.Tar.3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüTARİH ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi Edip ÖNCÜ
Diğer Öğretim ÜyesiProf. Dr. Mehmet Okur
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Bu dersin amacı Türkiye?nin 1923-2023 arasındaki yüz yıllık sosyal tarihini inceleyerek geçmişten gelen Türkiye kültürünün aşağıdan ve yukarıdan hangi etkilerle şekillenerek bugünkü sosyo-kültürel yapıya evrildiğini kavrayabilmektir.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Atatürk devrimlerini ve Atatürkçülüğün ilkelerini özümseyeceklerdir.
ÖK - 2 : Osmanlı Devleti?nden Türkiye Cumhuriyeti'ne geçiş döneminde sosyal ve kültürel hayattaki değişim ve süreklilik unsurlarını kavrayacaklardır.
ÖK - 3 : Türkiye?nin son yüz yıllık siyasi ve ekonomik tarihini şekillendiren sosyal ve kültürel gelişmeleri ve olguları tarihsel perspektifte yorumlayacaklardır.
ÖK - 4 : Cumhuriyet?in ideolojik örgüsünün spor, kültür ve sanattaki izdüşümlerini değerlendirebileceklerdir.
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Bu derste modern Türkiye'nin sosyal ve kültürel tarihi cumhuriyetin kuruluşundan 1990?lı yıllara kadar incelenmektedir. Dersin ana konuları arasında Atatürk devrimleri, Atatürk ilkeleri, Türkiye'nin demografik yapısı, eğitim hayatı, kültür ve sanat alanındaki yapısal dönüşümler ve spor yer almaktadır.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Dersin Tanımı. Dersin Mahiyeti. Kaynakların Tanıtımı.
 Hafta 2Cumhuriyet?in ilanı ve 1920?lerdeki devrimlerin sosyo-kültürel önemi
 Hafta 31930'lardaki devrimler ve yeni Türkiye?nin sosyo-kültürel yapısı
 Hafta 4Atatürk ilkelerinin sosyal yapıya etkisi
 Hafta 51930'larda kültür, sanat ve spor
 Hafta 6Karşı devrim ve kültürü
 Hafta 7Türkiye'de Eğitim Reformu
 Hafta 8II. Dünya Savaşı öncesinde Türkiye'de sosyo-kültürel hayat
 Hafta 9Ara Sınav
 Hafta 10Demokrat Parti iktidarı ve Türkiye'nin Amerikanlaşması
 Hafta 11Soğuk Savaş Dönemi?nde Türkiye?de Kültür Politikaları
 Hafta 12Anti-komünizm ve Türkiye'nin sosyal değişimi (1960?lar-1970?ler)
 Hafta 13Türk-İslam sentezi ve 1980'den sonra Türkiye'de Kültürel Hayat
 Hafta 141923-1950 arasında Türkiye'de Spor
 Hafta 151950'den günümüze Türkiye'de Spor
 Hafta 16Dönem Sonu Sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Akşin, Sina. Kısa Türkiye Tarihi. 2016. İstanbul.
2Bora, Tanıl. Cereyanlar. 2017. İstanbul.
 
İlave Kaynak
1Uluskan Bayındır, Seda. Atatürk?ün Sosyal ve Kültürel Politikaları. 2017. Ankara.
2Öndin, Nilüfer. Cumhuriyet?in Kültür Politkası ve Sanat. 2003. İstanbul.
3Ortaylı, İlber. Türkiye?nin Yakın Tarihi Tarihi.2016. İstanbul.
4Kaynar, Mete K. (ed.) Türkiye?nin 1950?li Yılları. 2019. İstanbul.
5Kaynar, Mete K. (ed.) Türkiye?nin 1960?lı Yılları. 2017. İstanbul.
6Kaynar, Mete K. (ed.) Türkiye?nin 1970?li Yılları. 2020. İstanbul.
7Cangül, Örnek. Türkiye?nin Soğuk Savaş Düşünce Hayatı. 2015. İstanbul.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 15-21 Nisan 2024 1,5 (90 dk) 50
Dönem sonu sınavı 16 3-14 Haziran 2024 1,5 (90 dk) 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 10 14 140
Arasınav için hazırlık 7 1 7
Arasınav 1.5 1 1.5
Dönem sonu sınavı için hazırlık 8 1 8
Dönem sonu sınavı 1.5 1 1.5
Toplam Çalışma Yükü200