Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
www.ktu.edu.tr/fakulte/fenedb/index.php; www.sbe.ktu.edu.tr/index_files/tarih_abd.htm
Tel: +90 0462 3774191
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TRH5710Türk İnkılabı ve Tarihi Te.3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüTARİH ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiProf. Dr. Mehmet OKUR
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Osmanlı İmparatorluğu'nun son Dönemındeki gelişmeler, İttihat ve Tearakki Cemiyeti'nin kuruluşu, iktidara gelmesi, sosyal ve ekonomik ve kültürel alanda izlediği politikalar, Mondros Mütarekesi sonrası kurulan Müdafa-i Hukuk Cemiyetleri, Mustafa Kemal Paşa önderliğinde yeni Türk devletinin kuruluşu ve modernleşme çabaları gibi konuların öğretilmesi.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Osmanlı Devleti'nin son döneminden itibaren Türk inkilabının oluşmasına zemin hazırlayan gelişmeleri özetleyebilecekler.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,151
ÖK - 2 : 19. yüzyılın ikinci yarısından itibaren Osmanlı düşün hayatında meydana gelen gelişmeleri, Osmanlıcılık, İslamcılık ve Türkçülük akımlarını, Jöntürk Devrimi?ni ve İttihat ve Terakki Partisinin Türk siyasi ve düşün hayatındaki yerini ifade edebileceklerdir.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,151
ÖK - 3 : Derste aldıkarı teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,153
ÖK - 4 : Bu konu hakkında dinleyici önünde bilgi verebileceklerdir.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,155
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Türk İnkılabının özelliği, modernleşme, demokratikleşme gibi olguların ele alınması.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1İnkılap kavramı nedir.
 Hafta 2Osmanlı Devleti'nde ilk batılılaşma ve modernleşme hareketleri
 Hafta 3III Selim, II Mahmut, Tanzimat dönemleri ve Osmanlı Devleti'nde çağdaşlaşma
 Hafta 4II Abdülhamit ve Jöntürkler Dönemi Osmanlı Modernleşmesi
 Hafta 5Atatürk'ün gençlik yılları ve cumhuriyet ile ilgili fikirleri
 Hafta 6Milli Mücadele yılları ve yaklaşan değişimin işaretleri
 Hafta 7Cumhuriyetin ilanı ve bu sürecin Türk çağdaşlaşmasındaki önemi
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Cumhuriyete geçiş ve siyasal alanda yapılan inkılaplar
 Hafta 10Cumhuriyet Dönemi Modernleşmesinin sosyal yönü
 Hafta 11Atatürk İlkeleri ve Türkmodernleşmesi
 Hafta 12Eğitim ve Kültürde modernleşme
 Hafta 13Cumhuriyet ve Kadın hakları
 Hafta 14Laiklik ilkesi ve anayasaya girişi
 Hafta 15Atatürk'ün çağdaşlaşma ve batılılaşma ile İlgili Fikirleri
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Ateş, Toktamış, İstanbul 2000, Türk Devrim Tarihi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
 
İlave Kaynak
1Turan, Şerafettin, Ankara 2004; Türk Devrim Tarihi, Bilgi Yayınları.
2Lewis, Bernard, Ankara 2000; Modern Türkiye'nin Doğuşu, TTK Yayınları
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 02/04/2014 1,5 50
Dönem sonu sınavı 16 28/05/2013 1,5 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 8 14 112
Laboratuar çalışması 0 0 0
Arasınav için hazırlık 10 1 10
Arasınav 2 1 2
Uygulama 0 0 0
Klinik Uygulama 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje 0 0 0
Kısa sınav 8 2 16
Dönem sonu sınavı için hazırlık 16 1 16
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Diğer 1 0 0 0
Diğer 2 0 0 0
Toplam Çalışma Yükü200