|
TRH5630 | Ortaçağ Avr.Haçlı Sef.Ta. - II | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Dr. Sebahittin USTA | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Roma İmparatorluğunun ikiye ayrılmasından sonra Avrupada meydana gelen siyasi, kültürel ve ekonomik değişimlerin Avrupa tarihindeki önemi ile Haçlı seferlerinin hem Avrupa hem de İslam dünyasındaki etkilerinin karşılaştırmalı yöntemle tahlilinin yapılması |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Orta çağ Avrupası'nın genel özelliklerini özetleyebileceklerdir | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1 | ÖK - 2 : | Orta çağ Avrupası'nda görülen politik ve sosyal yapıyı ve Haçlı Seferlerinin oluşmasına zemin hazırlayan koşulları neden sonuç bağlamında ifade edebileceklerdir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1 | ÖK - 3 : | Derste aldıkları teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapabileceklerdir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1 | ÖK - 4 : | Bu konular hakkında dinleyici önünde bilgi verebileceklerdir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Batı Roma İmparatorluğu'nun yıkılmasından sonra Avrupa siyasi yapılanması içerisinde siyasi, dini, iktisadi, ve sosyal hayatın incelenmesi |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Orta Çağ Kavramı ve Orta Çağ Avrupa Tarihinin Ana Kaynakları | | Hafta 2 | Avrupa'nın Oluşumu I: Roma | | Hafta 3 | Avrupa'nın Oluşumu II: Antik Yunan Mirası | | Hafta 4 | Avrupa'nın Oluşumu III: Hristiyanlık | | Hafta 5 | Roma İmparatorluğu'nun İkiye Bölünmesi ve Avrupa'nın Siyasi Durumu | | Hafta 6 | İslam'ın Avrupa'yı Tehdidi ve Endülüs Emevileri | | Hafta 7 | Merovenj ve Karolenj Hanedanları Zamanında Avrupa | | Hafta 8 | Feodalitenin Yükselişi | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Orta Çağ Avrupa'sında Merkezi Krallıklar ve Yüzyıl Savaşları | | Hafta 11 | Orta Çağ Avrupa'sında Şehirler ve Ticaret | | Hafta 12 | Haçlı Seferlerinin Sebepleri | | Hafta 13 | I. ve II. Haçlı Seferleri: Güzergahlar, Liderler ve Savaşlar | | Hafta 14 | III. - IX. Haçlı Seferleri: Güzergahlar, Liderler ve Savaşlar | | Hafta 15 | Haçlı Seferlerinin Sonuçları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | William MacNeill, Avrupa Tarihinin Oluşumu, Çev. Yusuf Kaplan, İstanbul 2008. | | 2 | Özlem Genç, Birleşik Avrupa'nın Mimari Şarlman ve Karolenj Rönesansı, Ankara 2013. | | 3 | Muammer Gül, Orta Çağ Avrupa Tarihi, İstanbul 2010. | | |
1 | March Bloch, Feodal Toplum, Çev. M. Ali Kılıçbay, Ankara 2015. | | 2 | Jacques le Goff, Ortaçağ Batı Uygarlığı, Çev. Hanife Güven, Uğur Güven, Ankara 2015. | | 3 | Richard Hodges, David Whitehouse, Muhammed, Şarlman ve Avrupa'nın Kökenleri: Arkeoloji ve Pirenne Tezi, Çev. A. Aybars Çağlayan, İstanbul 2018. | | 4 | Steven Runciman, Haçlı Seferleri Tarihi, I, II, III, Çev. Fikret Işıltan, Ankara 1998. | | 5 | Amin Maalouf, Arapların Gözünden Haçlı Seferleri Tarihi, Çev. Ali Berktay, İstanbul 2008. | | 6 | Işın Demirkent, Haçlı Seferleri, İstanbul 1997. | | 7 | Ebru Altan, İkinci Haçlı Seferi (1147-1148), Ankara 2003. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 05/04/2020 | 70 | 25 | Ödev | 14 | 22/05/2020 | | 25 | Dönem sonu sınavı | 16 | 02/06/2020 | 90 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 8 | 2 | 16 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 16 | 1 | 16 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|