|
TRH5610 | Sel.Mües.ve Med.Tarihi - II | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Dr.DERYA DERİNPAŞAOĞLU | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Selçukluların devlet teşkilatı, saray, hükümet, ordu, adliye ve sosyal ve ekonomik hayatı ile dil, edebiyat bilim ve sanatlarının kavratılması ve Selçuklu müesseselerinin İslam medeniyetindeki yerinin belirlenmesi |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Selçuklu müesseselerini genel olarak özetleyebilecekler. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1 | ÖK - 2 : | Selçuklu müesseselerinin İslam medeniyetindeki yerini ifade edebilecekler. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1 | ÖK - 3 : | deste aldıkarı teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardı | 1,2,3,4,5,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1 | ÖK - 4 : | bu konu hakında dinleyici önünde bilgi verebileceklerdir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,12,13,14,15 | 1 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Selçukluların devlet teşkilatında yer alan, saray, hükümet, ordu ve adliye teşkilatının yapısı ve Selçuklulardaki sosyal ve ekonomik hayat |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | vezirlik | | Hafta 2 | haciplik ve fonksiyonları | | Hafta 3 | Divan teşkilatı | | Hafta 4 | eyaletlerin yönetimi | | Hafta 5 | eğitim kurumları | | Hafta 6 | medreselerin sosyal fonksiyonu | | Hafta 7 | Batınılik ve etkileri | | Hafta 8 | Nizamiye medreseleri | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Şiilik ve etkileri | | Hafta 11 | Tasavvuv hareketleri | | Hafta 12 | fütüvvet teşkilatları ve işlevi | | Hafta 13 | sınav | | Hafta 14 | ilim ve kültür | | Hafta 15 | islamlaşma ve anadolunun fethi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Brokelman, Carl , 1992.İslam Ulusları ve Devletleri Tarihi, Ankara | | 2 | Arslan, Mahmaut , 1995, İslamda Devlet Düşüncesi ve Kutadgu Bilig, TED, | | |
1 | Kafesoğlu, İbrahim , 1993, Türk Milli Kültürü, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 30/03/20119 | 1,3 | 30 | Kısa sınav | 12 | 5/04/2019 | 0,75 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 25/05/2019 | 1,3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 8 | 2 | 16 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 16 | 1 | 16 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|