Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
www.ktu.edu.tr/fakulte/fenedb/index.php; www.sbe.ktu.edu.tr/index_files/tarih_abd.htm
Tel: +90 0462 3774191
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TRH5390Yeni. Dön. Osmanlı Eğ.Kül.Tari3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüTARİH ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDr. Öğr. Üyesi İhsan ERDİNÇLİ
Diğer Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Ahmet KARAÇAVUŞ
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Osmanlı yenileşme hareketleri kapsamında açılan eğitim kurumlarının kuruluş ve işleyişleri, kültür hayatına katkılarını incelemek.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : yenileşme dönemi açılan eğitim kurumlarının özelliklerini özetleyebilecek.1,21,
ÖK - 2 : eğitim kurumlarının kültürel hayata katkıları hakkında bilgi verebilecek.3,51,
ÖK - 3 : derste aldıkları teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır.8,121,3,6,
ÖK - 4 : ders ile ilgili herhangi bir konuyu sınıf ortamında ifade edebilecekler ve tartışabileceklerdir.1,21,3,
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Osmanlı Devleti'nde yenileşme hareketleri çerçevesinde eğitim kurumlarının kuruluş ve işleyişleri, bunların kültür hayatına katkıları incelenmektedir. Osmanlı aydın sınıfının oluşması ve bunların yenileşme dönemine etkileri üzerinde durulmaktadır.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Derse giriş ve konu dağıtımı
 Hafta 2Osmanlı yenileşme faaliyetlerinin genel bir özeti
 Hafta 3Kültür ve eğitim alanındaki yenileşme faaliyetleri
 Hafta 4Lale Devri'nde kültür alanındaki yenileşme faaliyetleri
 Hafta 5III. Selim döneminde kültür alanında yapılan yenileşme faaliyetleri
 Hafta 6II. Mahmud devrinde yapılan kültür ve eğitim faaliyetleri
 Hafta 7Tanzimat döneminde yapılan yapılan kültür ve eğitim faaliyetleri
 Hafta 8Abdülhamid döneminde yapılan yenileşme faaliyetleri
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10Öğrecilerin konu anlatması ve tartışma
 Hafta 11Öğrencilerin konu anlatması ve tartışma
 Hafta 12Öğrencilerin konu anlatması ve tartışma
 Hafta 13Öğrencilerin konu anlatması ve tartışma
 Hafta 14Öğrencilerin konu anlatması ve tartışma
 Hafta 15Genel değerlendirme
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Turhan, Mümtaz. 1969. Kültür Değişmeleri, İstanbul.
2Çıkla, Selçuk. 2004. Roman ve Gerçeklik Bağlamında Kültür Değişmeleri ve Servet-i Fünun Romanı, İstanbul.
3Akyüz, Yahya. 2009. Türk Eğitim Tarihi, İstanbul.
4Fortna, Benjamin C. 2005. Mekteb-i Hümayun Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Döneminde İslam, Devlet ve Eğitim, İstanbul.
 
İlave Kaynak
1Kodaman, Bayram. 1999. Abdülhamid Devri Eğitim Sistemi, Ankara.
2Erdoğan, Aynur. 2016. Osmanlı'da Yurt Dışı Eğitim ve Modernleşme, İstanbul.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 15/11/2023 2 30
Ödev 14 19/12/2023 2 20
Dönem sonu sınavı 16 7/01/2024 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 8 14 112
Arasınav için hazırlık 10 1 10
Arasınav 2 1 2
Ödev 8 2 16
Dönem sonu sınavı için hazırlık 16 1 16
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü200