|
TRH5260 | Ortaçağ'da Bilim ve Düş.Tarihi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Doç. Mehmet TEZCAN | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Daha ziyade Avrupa ve İslam dünyası olmak üzere dünyanın farklı coğrafyalarındaki bilim, teknik, felsefe ve edebiyat alanlarındaki gelişmeleri ve bunların birbirlerine etkisini incelemek, medeniyetlerin ortaya çıkmasındaki etkenleri incelemek dersin muhtevası ve amaçları arasında yer almaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bilimin ortaçağdaki durumunu genel olarak özetleyebileceklerdir | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1,3 | ÖK - 2 : | Ortaçağ'da Batı veİslam bilimi arasında mukayese yapabilecek ve İslam biliminin göstermiş olduğu ilerlemeyi karşılaştırmalı olarak ifade edebileceklerdir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1,3 | ÖK - 3 : | deste aldıkarı teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1,3 | ÖK - 4 : | dersile ilgili herhangi bir konuyu sınıf ortamında ifade edebilecekler ve tartışabileceklerdir. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1,3 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Daha ziyade Avrupa ve İslam dünyası olmak üzere dünyanın farklı coğrafyalarındaki bilim, teknik, felsefe ve edebiyat alanlarındaki gelişmeleri ve bunların birbirlerine etkisini incelemek, medeniyetlerin ortaya çıkmasındaki etkenleri incelemek dersin muhtevası ve amaçları arasında yer almaktadır |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Yunan Bilim ve Düşüncesinin Avrupaya Tesiri | | Hafta 2 | Antik Felsefe ve Bilimin Ortadan Kalkma Nedenleri | | Hafta 3 | Ortaçağda Bilim ve Düşüncenin Gerilemesine Etkenler | | Hafta 4 | Hristiyanlığın Kontrolünde Bilim ve Düşünce | | Hafta 5 | Kilise ve Manastırlarda Eğitim | | Hafta 6 | Skolastik Düşünce | | Hafta 7 | XII. yüzyıldan İtibaren Avrupa?da Düşünce Alanında Hareketlenme | | Hafta 8 | Avrupa'da Bilim ve felsefe'nin Gelişmesinde Müslüman Alimlerin Rolü | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Ortaçağda Avrupa?da Üniversiteler | | Hafta 11 | Avrupada İlmi ve Fikri Atılımı Etkileyen Fikir Adamları | | Hafta 12 | Ortaçağda Hristiyanlık, Yahudilik ve İslam?ın Bilim be Felsefeye Yaklaşımı | | Hafta 13 | Ortaçağda Uzakdoğu Medeniyetleri | | Hafta 14 | Rönesans ve Reform Hareketlerini Etkileyen Ekonomik ve Fikri Unsurlar | | Hafta 15 | Modern Avrupa?nın Oluşumuna Etki eden Fikir Adamları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Davies, Norman , 1999, Avrupa Tarihi, çev: M. Ali Kılıcbay, Ankara | | 2 | Koyre, Alexandre , 1989, Yeniçag Biliminin Dogusu, Istanbul | | |
1 | Matthew, Donald , 1988, Ortaçag Avrupası, Istanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 12/11/13 | 1 | 30 | Kısa sınav | 12 | 13/12/13 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 13/01/14 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 8 | 2 | 16 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 16 | 1 | 16 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|