Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
www.ktu.edu.tr/fakulte/fenedb/index.php; www.sbe.ktu.edu.tr/index_files/tarih_abd.htm
Tel: +90 0462 3774191
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TRH5260Ortaçağ'da Bilim ve Düş.Tarihi3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüTARİH ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiDoç. Mehmet TEZCAN
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Daha ziyade Avrupa ve İslam dünyası olmak üzere dünyanın farklı coğrafyalarındaki bilim, teknik, felsefe ve edebiyat alanlarındaki gelişmeleri ve bunların birbirlerine etkisini incelemek, medeniyetlerin ortaya çıkmasındaki etkenleri incelemek dersin muhtevası ve amaçları arasında yer almaktadır.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Bilimin ortaçağdaki durumunu genel olarak özetleyebileceklerdir1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,151,3
ÖK - 2 : Ortaçağ'da Batı veİslam bilimi arasında mukayese yapabilecek ve İslam biliminin göstermiş olduğu ilerlemeyi karşılaştırmalı olarak ifade edebileceklerdir.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,151,3
ÖK - 3 : deste aldıkarı teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,151,3
ÖK - 4 : dersile ilgili herhangi bir konuyu sınıf ortamında ifade edebilecekler ve tartışabileceklerdir.1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,151,3
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Daha ziyade Avrupa ve İslam dünyası olmak üzere dünyanın farklı coğrafyalarındaki bilim, teknik, felsefe ve edebiyat alanlarındaki gelişmeleri ve bunların birbirlerine etkisini incelemek, medeniyetlerin ortaya çıkmasındaki etkenleri incelemek dersin muhtevası ve amaçları arasında yer almaktadır
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Yunan Bilim ve Düşüncesinin Avrupaya Tesiri
 Hafta 2Antik Felsefe ve Bilimin Ortadan Kalkma Nedenleri
 Hafta 3Ortaçağda Bilim ve Düşüncenin Gerilemesine Etkenler
 Hafta 4Hristiyanlığın Kontrolünde Bilim ve Düşünce
 Hafta 5Kilise ve Manastırlarda Eğitim
 Hafta 6Skolastik Düşünce
 Hafta 7 XII. yüzyıldan İtibaren Avrupa?da Düşünce Alanında Hareketlenme
 Hafta 8Avrupa'da Bilim ve felsefe'nin Gelişmesinde Müslüman Alimlerin Rolü
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10 Ortaçağda Avrupa?da Üniversiteler
 Hafta 11 Avrupada İlmi ve Fikri Atılımı Etkileyen Fikir Adamları
 Hafta 12 Ortaçağda Hristiyanlık, Yahudilik ve İslam?ın Bilim be Felsefeye Yaklaşımı
 Hafta 13 Ortaçağda Uzakdoğu Medeniyetleri
 Hafta 14 Rönesans ve Reform Hareketlerini Etkileyen Ekonomik ve Fikri Unsurlar
 Hafta 15Modern Avrupa?nın Oluşumuna Etki eden Fikir Adamları
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Davies, Norman , 1999, Avrupa Tarihi, çev: M. Ali Kılıcbay, Ankara
2Koyre, Alexandre , 1989, Yeniçag Biliminin Dogusu, Istanbul
 
İlave Kaynak
1Matthew, Donald , 1988, Ortaçag Avrupası, Istanbul
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 12/11/13 1 30
Kısa sınav 12 13/12/13 1 20
Dönem sonu sınavı 16 13/01/14 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 8 14 112
Arasınav için hazırlık 10 1 10
Arasınav 2 1 2
Ödev 8 2 16
Dönem sonu sınavı için hazırlık 16 1 16
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü200