|
TRH5210 | Türk A.Yasal Hr.(1876_1982) | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Mehmet OKUR | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Uğur ÜÇÜNCÜ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | 1876 Kanun-i Esasi'den günümüze kadar Türkiye'de anayasal gelişmeler, dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmelerin Türk siyasi hayatına etkisi, kurulan anayasal müesseseler ve bunların Türk toplumuna yansımalarının değerlendirilmesi. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Öğrenciler, Türk anayasal sürecin genel özelliklerini özetleyebileceklerdir. | 1,2,4,5,6,8,10,11,12,14 | 1 | ÖK - 2 : | Türk anayasal hareketlerini Osmanlı'dan cumhuriyete kadar ifade edbilecekler ve Türkiye'de anayasa geleneğinin oluşmasını değerlendireceklerdir. | 1,2,4,5,6,8,10,11,12,14 | 1,5 | ÖK - 3 : | Deste aldıkarı teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır | 1,2,4,5,6,8,10,11,12,14 | 1,5 | ÖK - 4 : | Türkiye'deki anayasal gelişmeler hakkında dinleyici önünde bilgi verebileceklerdir. | 1,2,4,5,6,8,10,11,12,14 | 1,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
1876 Kanun-ı Esasi'den 1982'ye kadar Türkiye'deki anayasal süreç, siyasi ve sivil toplum örgütlenmeleri ayrıntılı bir şekilde irdelenmektedir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Anayasa nedir? Dünya'da anayasal sistemlerin kuruluşu. Türkiye'de neden çok anayasa yapılmıştır? | | Hafta 2 | Meşrutiyet öncesi Türkiye'deki durum | | Hafta 3 | Türkiye'de ilk anayasanın hazırlanışı ve uygulanışı: I. Meşrutiyet Dönemi | | Hafta 4 | II. Abdulhamit DÖnemi'nde yaşanan gelişmeler, anayasanın askıya alınması | | Hafta 5 | II. Meşrutiyet döneminde anayasal düzende yaşanan gelişmeler | | Hafta 6 | Milli Mücadele dönemindeki durum, 1921 Teşkilat-ı Esasiye Kanunu | | Hafta 7 | 1924 Anayasasının hazırlanışı, içeriği ve uygulanışı | | Hafta 8 | 1924 Anayasası'nda yapılan değişiklikler | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | 1960 Darbesi ve 1924 Anayasası'nın yürürlükten kaldırılması | | Hafta 11 | 1961 Anayasası'nın hazırlanması, içeriği, olumlu ve olumsuz yanları | | Hafta 12 | 1961 Anayasası'nın getirdiği yeni düzen, kısa sınav | | Hafta 13 | 1982 Anayası'nın hazırlanış sebepleri | | Hafta 14 | 1982 Anayası'nın içeriği, getirdiği yeni düzen | | Hafta 15 | 1982 Anayası'nın Uygulanışı ve anayasa üzerinde yapılan değişiklikler | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Tanör, B., 1998; Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. | | 2 | Kili, S. ve Gözübüyük, Ş., 2000; Türk Anayasa Metinleri, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul. | | |
1 | Tunçay, M., 1999; Türkiye Cumhuriyeti'nde Tek-Parti Yönetiminin Kurulması (1923-1931), Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul. | | 2 | Kabacalı, A., 1999; Türk Basınında Demokrasi, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara. | | 3 | Tunaya, T. Zafer, 1984, Türkiye'de Siyasal Partiler, Hürriyet Vakfı Yayınları, İstanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 12/11/2010 | 1 | 30 | Kısa sınav | 12 | 07/12/2010 | 0,5 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 06/01/2011 | 1,5 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 9 | 14 | 126 | Arasınav için hazırlık | 12 | 1 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Kısa sınav | .5 | 1 | .5 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 17 | 1 | 17 | Dönem sonu sınavı | 1.5 | 1 | 1.5 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|