Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
www.ktu.edu.tr/fakulte/fenedb/index.php; www.sbe.ktu.edu.tr/index_files/tarih_abd.htm
Tel: +90 0462 3774191
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TRH5210Türk A.Yasal Hr.(1876_1982)3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüTARİH ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiProf. Dr. Mehmet OKUR
Diğer Öğretim ÜyesiProf. Dr. Uğur ÜÇÜNCÜ
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
1876 Kanun-i Esasi'den günümüze kadar Türkiye'de anayasal gelişmeler, dünyadaki ve Türkiye'deki gelişmelerin Türk siyasi hayatına etkisi, kurulan anayasal müesseseler ve bunların Türk toplumuna yansımalarının değerlendirilmesi.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Öğrenciler, Türk anayasal sürecin genel özelliklerini özetleyebileceklerdir.1,2,4,5,6,8,10,11,12,141
ÖK - 2 : Türk anayasal hareketlerini Osmanlı'dan cumhuriyete kadar ifade edbilecekler ve Türkiye'de anayasa geleneğinin oluşmasını değerlendireceklerdir.1,2,4,5,6,8,10,11,12,141,5
ÖK - 3 : Deste aldıkarı teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır1,2,4,5,6,8,10,11,12,141,5
ÖK - 4 : Türkiye'deki anayasal gelişmeler hakkında dinleyici önünde bilgi verebileceklerdir.1,2,4,5,6,8,10,11,12,141,5
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
1876 Kanun-ı Esasi'den 1982'ye kadar Türkiye'deki anayasal süreç, siyasi ve sivil toplum örgütlenmeleri ayrıntılı bir şekilde irdelenmektedir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Anayasa nedir? Dünya'da anayasal sistemlerin kuruluşu. Türkiye'de neden çok anayasa yapılmıştır?
 Hafta 2Meşrutiyet öncesi Türkiye'deki durum
 Hafta 3Türkiye'de ilk anayasanın hazırlanışı ve uygulanışı: I. Meşrutiyet Dönemi
 Hafta 4II. Abdulhamit DÖnemi'nde yaşanan gelişmeler, anayasanın askıya alınması
 Hafta 5II. Meşrutiyet döneminde anayasal düzende yaşanan gelişmeler
 Hafta 6Milli Mücadele dönemindeki durum, 1921 Teşkilat-ı Esasiye Kanunu
 Hafta 71924 Anayasasının hazırlanışı, içeriği ve uygulanışı
 Hafta 8 1924 Anayasası'nda yapılan değişiklikler
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 101960 Darbesi ve 1924 Anayasası'nın yürürlükten kaldırılması
 Hafta 111961 Anayasası'nın hazırlanması, içeriği, olumlu ve olumsuz yanları
 Hafta 121961 Anayasası'nın getirdiği yeni düzen, kısa sınav
 Hafta 131982 Anayası'nın hazırlanış sebepleri
 Hafta 141982 Anayası'nın içeriği, getirdiği yeni düzen
 Hafta 151982 Anayası'nın Uygulanışı ve anayasa üzerinde yapılan değişiklikler
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Tanör, B., 1998; Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
2Kili, S. ve Gözübüyük, Ş., 2000; Türk Anayasa Metinleri, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul.
 
İlave Kaynak
1Tunçay, M., 1999; Türkiye Cumhuriyeti'nde Tek-Parti Yönetiminin Kurulması (1923-1931), Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul.
2Kabacalı, A., 1999; Türk Basınında Demokrasi, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara.
3Tunaya, T. Zafer, 1984, Türkiye'de Siyasal Partiler, Hürriyet Vakfı Yayınları, İstanbul
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 12/11/2010 1 30
Kısa sınav 12 07/12/2010 0,5 20
Dönem sonu sınavı 16 06/01/2011 1,5 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 9 14 126
Arasınav için hazırlık 12 1 12
Arasınav 1 1 1
Kısa sınav .5 1 .5
Dönem sonu sınavı için hazırlık 17 1 17
Dönem sonu sınavı 1.5 1 1.5
Toplam Çalışma Yükü200