|
TRH5190 | Tanz.ve Meş.Devri Kurumları | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | TARİH ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ahmet KARAÇAVUŞ | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Melek ÖKSÜZ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemlerinde idari, askeri ve sosyal alanlarda meydana çıkan yeni kurumların oluşmasını ve yapılarını ortaya koymak. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | idari ve sosyal alanda bu dönemde ortaya çıkan kurumları özetleyebileceklerdir. | 1,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1,5 | ÖK - 2 : | Osmanlı modernleşmesi sürecinde Tanzimat ve Islahat dönemlerinde görülen yenilikleri ve bunların Osmanlı toplumuna etkilerini ifade edebileceklerdir | 1,2,3,4,5,6,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1,5 | ÖK - 3 : | deste aldıkarı teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1,5 | ÖK - 4 : | bu konu hakında dinleyici önünde bilgi verebileceklerdir | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 | 1,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Tanzimat ve Meşrutiyet devrinde oluşturulan idari, siyasi, askeri, ekonomik ve sosyal kurumların incelenmesi. Bunun yanı sıra bu kurumların modern Türkiye kurumlarıyla arasındaki bağlantılara da temas edilmektedir. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Derse giriş ve konu dağıtımı | | Hafta 2 | Osmanlı yenileşmesinin özeti | | Hafta 3 | Osmanlı yenileşmesi ve modern kurumların oluşması | | Hafta 4 | Bürokratik kurumlar | | Hafta 5 | Diplomatik kurumlar | | Hafta 6 | idari kurumlar | | Hafta 7 | askeri kurumlar | | Hafta 8 | Öğrencilerin konu anlatımı ve tartışma | | Hafta 9 | Ara sınav
| | Hafta 10 | öğrencilerin konu anlatımı ve tartışma | | Hafta 11 | öğrencilerin konu anlatımı ve tartışma | | Hafta 12 | öğrencilerin konu anlatımı ve tartışma | | Hafta 13 | öğrencilerin konu anlatımı ve tartışma | | Hafta 14 | öğrencilerin konu anlatımı ve tartışma | | Hafta 15 | öğrencilerin konu anlatımı ve tartışma | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ahmed Cevdet Paşa, 1309;Tarih-i Cevdet, İstanbul. | | |
1 | Berkes, Niyazi. 1978; Türkiye'de Çağdaşlaşma, İstanbul | | 2 | Lewis, Bernard. 1988; Modern Türkiye'nin Doğuşu, Ankara | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 13/11/2019 | 2 | 30 | Ödev | 14 | 12/12/2019 | 2 | 20 | Dönem sonu sınavı | 15 | 08/01/2020 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 9 | 14 | 126 | Arasınav için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 2 | 1 | 2 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 16 | 1 | 16 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|