Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
www.ktu.edu.tr/fakulte/fenedb/index.php; www.sbe.ktu.edu.tr/index_files/tarih_abd.htm
Tel: +90 0462 3774191
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TRH5190Tanz.ve Meş.Devri Kurumları3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüTARİH ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Ahmet KARAÇAVUŞ
Diğer Öğretim ÜyesiProf. Dr. Melek ÖKSÜZ
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Tanzimat ve Meşrutiyet Dönemlerinde idari, askeri ve sosyal alanlarda meydana çıkan yeni kurumların oluşmasını ve yapılarını ortaya koymak.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : idari ve sosyal alanda bu dönemde ortaya çıkan kurumları özetleyebileceklerdir.1,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,151,5
ÖK - 2 : Osmanlı modernleşmesi sürecinde Tanzimat ve Islahat dönemlerinde görülen yenilikleri ve bunların Osmanlı toplumuna etkilerini ifade edebileceklerdir1,2,3,4,5,6,8,9,10,11,12,13,14,151,5
ÖK - 3 : deste aldıkarı teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,151,5
ÖK - 4 : bu konu hakında dinleyici önünde bilgi verebileceklerdir1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,151,5
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Tanzimat ve Meşrutiyet devrinde oluşturulan idari, siyasi, askeri, ekonomik ve sosyal kurumların incelenmesi. Bunun yanı sıra bu kurumların modern Türkiye kurumlarıyla arasındaki bağlantılara da temas edilmektedir.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Derse giriş ve konu dağıtımı
 Hafta 2Osmanlı yenileşmesinin özeti
 Hafta 3Osmanlı yenileşmesi ve modern kurumların oluşması
 Hafta 4Bürokratik kurumlar
 Hafta 5Diplomatik kurumlar
 Hafta 6idari kurumlar
 Hafta 7askeri kurumlar
 Hafta 8Öğrencilerin konu anlatımı ve tartışma
 Hafta 9Ara sınav
 Hafta 10öğrencilerin konu anlatımı ve tartışma
 Hafta 11öğrencilerin konu anlatımı ve tartışma
 Hafta 12öğrencilerin konu anlatımı ve tartışma
 Hafta 13öğrencilerin konu anlatımı ve tartışma
 Hafta 14öğrencilerin konu anlatımı ve tartışma
 Hafta 15öğrencilerin konu anlatımı ve tartışma
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Ahmed Cevdet Paşa, 1309;Tarih-i Cevdet, İstanbul.
 
İlave Kaynak
1Berkes, Niyazi. 1978; Türkiye'de Çağdaşlaşma, İstanbul
2Lewis, Bernard. 1988; Modern Türkiye'nin Doğuşu, Ankara
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 13/11/2019 2 30
Ödev 14 12/12/2019 2 20
Dönem sonu sınavı 15 08/01/2020 2 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 9 14 126
Arasınav için hazırlık 10 1 10
Arasınav 2 1 2
Ödev 2 1 2
Dönem sonu sınavı için hazırlık 16 1 16
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü200