Türkçe | English
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
www.ktu.edu.tr/fakulte/fenedb/index.php; www.sbe.ktu.edu.tr/index_files/tarih_abd.htm
Tel: +90 0462 3774191
SBE
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARİH ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

TRH5080Orta Asya Türk Tarihi - I3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüTARİH ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Mehmet TEZCAN
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Hunlar, Göktürkler, Tabgaçlar, Uygurlar, Oğuzlar, Karluklar ve Orta Asya'daki diğer Türk devlet ve topluluklarının tarihi. İskitler-Sakalar, Batı Hunları, Sabarlar, Avarlar, Hazarlar, Bulgarlar, Peçenekler, Uzlar, Kumanlar ve Kuzey Karadeniz ile Avrupa'daki diğer Türk devlet ve topluklarının tarihi.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Orta Asya Türk tarihinin genel özetini yapabilecekler.1,2,3,4,6,7,8,11,12,13,14,151
ÖK - 2 : Orta Asya Türk tarihinin genel Türk tarihi içerisindeki yerini ifade edebilecekler1,2,4,5,6,7,8,9,12,13,14,152
ÖK - 3 : derste aldıkları teorik bilgileri yapacakları araştırmalarda kullanabilecek ve konu hakkında kendi yorumlarını yapacaklardır1,2,3,4,6,7,8,9,10,13,14,156
ÖK - 4 : bu konu hakında dinleyici önünde bilgi verebileceklerdir.1,2,3,4,6,7,8,9,12,13,14,155
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Türklerin eski tarihleri, anayurtları ve buralarda kurdukları devletler ve medeniyetler ile, çevre medeniyetlerle olan ilişkileri hakkında bilgi vererek, bunları en son yapılan araştırmalara göre mümkün mertebe objektif olarak sunmak ve öğrencilerin geçmiş, hâl ve gelecek arasında ilişki kurmalarına imkân sağlamak.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Kaynaklar
 Hafta 2Kaynaklar
 Hafta 3Araştırmalar
 Hafta 4Araştırmalar
 Hafta 5Hunlar
 Hafta 6Hunlar
 Hafta 7Hunlar
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Hunlar
 Hafta 10I. Gök Türk Kağanlığı
 Hafta 11I. Türk Kağanlığı
 Hafta 12I. Türk Kağanlığı
 Hafta 13I. Gök Türk Kağanlığı
 Hafta 14I. Türk Kağanlığı
 Hafta 15I. Türk Kağanlığı
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Eberhard, W. 1942; Çin'in Şimal Komşuları, Ankara.
2Esin, E. 1987; İslâmiyetten Önceki Türk Kültür Tarihi ve İslâma Giriş, Edebiyat Fak. Matbaası, İstanbul.
3Golden, P. B. 2002; Türk Halkları Tarihine Giriş, Çev.: O. Karatay, KaraM, Ankara.
 
İlave Kaynak
1Gömeç, Saadettin 1997; Kök Türk Tarihi, Ankara.
2Kafesoğlu, İbrahim 1988; Türk Milli Kültürü, İstanbul.
3Ögel, Bahaeddin 1981; Büyük Hun İmparatorluğu Tarihi, C. I-II, Ankara.
4Ögel, B. 1982; Türklerde Devlet Anlayışı (13. Yüzyıl Sonlarına Kadar), Ankara.
5Sinor, D. (Derleyen) 2000; Erken İç Asya Tarihi, İletişim, İstanbul.
6Taşağıl, Ahmet 1995-2004; Göktürkler, C. I-III, Ankara.
7Togan, A. Zeki Velidî 1981; Umumî Türk Tarihine Giriş, C. I, İstanbul.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 11/11/2013 1,5 30
Yıl içi çalışma 12 9/12/2013 1,5 20
Dönem sonu sınavı 16 06/01/14 1,5 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 8 14 112
Arasınav için hazırlık 10 1 10
Arasınav 2 1 2
Kısa sınav 8 2 16
Dönem sonu sınavı için hazırlık 16 1 16
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü200