|
MIMB201 | Mimari Tasarım Bilgisi | 4+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MİMARLIK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 4 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr. Cengiz Tavşan | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bir tasarım sorunu karşısında tasarımcıların farklı düşünme biçimleri, sorun çözme tekniklerinin tanıtılması. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | tasarım kavramının farklı disiplinler bağlamında sorgulayabilecekler.
| 2,6,8 | 1 | ÖK - 2 : | farklı disiplinlerde tasarım yaklaşımları ve bunların mimari tasarımla olan ilişkilerinin analiz edebilecekler. | 2,6,7 | 1,3 | ÖK - 3 : | mimari tasarımda yaratıcılık olgusunun mimarlar ve tasarım ürünleri üzerinden tartışabilecekler. | 2,3,6,7,8 | 3 | ÖK - 4 : | mimari tasarımda yaratıcılık olgusunun tasarım kuram ve yaklaşımları bağlamında tartışabilecekler. | 2,3,6,7,8 | 3 | ÖK - 5 : | mimarlıkta yaratıcılık düşüncesinin geliştirilmesi amacıyla deneysel çalışmaları tartışabilecekler. | 2,3,6,7,8,9,12 | 1,3,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Çağdaş bilgi ve değer sistemlerine bağlı tasarım ve mimari tasarım kavramlarının açıklanması, evrimi, mimari tasarım süreci ve aşamaları, mimari tasarlama metodolojisi ve teknikleri kavramı, farklı yaklaşımlar, stratejiler ve tekniklerin mimari projeler üzerinde uygulanmasına ilişkin örneklerin irdelenmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Derse giriş ve dersin amacını anlatılması | | Hafta 2 | Tasarım ve mimarlığa genel bakış | | Hafta 3 | Tasarım, olgu, bilim arasındaki ilişki ve tasarımın evrimi | | Hafta 4 | Mimarlıkta tasarım ve tasarım süreci | | Hafta 5 | Yaratıcılığın tanımı ve Mimarlıkta yaratıcılık | | Hafta 6 | Mimarlıkta Tasarım ve Bilgi | | Hafta 7 | Stratejinin Tanımı ve Tasarım Stratejileri | | Hafta 8 | Mimari tasarımda farklı teknik ve yaklaşımlar, tümevarım ve tümdengelim . | | Hafta 9 | Yarıyıl içi çalışma | | Hafta 10 | Pragmatik yaklaşım, mimarlar ve tasarım yaklaşımları- video | | Hafta 11 | Anolojik yaklaşım, mimarlar ve tasarım yaklaşımları- video | | Hafta 12 | 2. arasınav(ödev) | | Hafta 13 | Kanonik yaklaşım, mimarlar ve tasarım yaklaşımları- video | | Hafta 14 | Kavramsal yaklaşım, mimarlar ve tasarım yaklaşımları- video | | Hafta 15 | Farklı yapıları tasarım yaklaşımları açısından çözümleme | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Aksoy, E., Mimarlikta Tasarim Iletim ve Denetim, KTÜ Yayinlari, Trabzon, 1975 | | 2 | Ertürk, Z., Mimari Tasarim Teknikleri, K.Ü. Mühendislik Mimarlik Fakültesi, Trabzon, 1987 | | |
1 | Aydinli, S., Mimarlikta Görsel Analiz, ITÜ Mimarlik Fakültesi, Baski Atölyesi, 1992, Istanbul | | 2 | Francis D.K.Ching,Mimarlik: Biçim, Mekan ve Düzen, Yem yayinevi, 203, Istanbul | | 3 | Uraz, T.U., Tasarlama Düsünme Biçimlendirme, ITÜ Mimarlik Fakültesi Baski Atölyesi, 1993, Istanbul | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 20/11/2013 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 15/01/2014 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 13 | 39 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 4 | 12 | Arasınav için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 7 | 5 | 35 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 1 | 6 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 100 |
|