|
BTB7110 | Balıkçılık ve Kıyı Ekosistemine Etkileri | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Avcılık ve farklı av araçlarının kıyı ekosistemine etkileri, çevre dostu av araçlarının geliştirilmesi ve yaygınlaştırılmasının sağlanması, yetiştircilik, işleme ve balıklandırma çalışmaları ile çevreye verilen zararların azaltılması. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | kıyısal ekosistem ve avcılığın ekosistem üzerindeki etkilerini açıklayabilirler, | 1,2,3,4,5,6 | 1,3,5 | PK - 2 : | kıyısal çevrenin korunması için çevre dostu av araçlarının seçimi ve kullanılmasını tavsiye edebilirler, | 1,2,3,4,6 | 1,3,5 | PK - 3 : | hayalet avcılık ve etkisinin en aza indirilmesi konusunda alınacak önlemleri ortaya koyabilirler, | 1,2,3,4,6 | 1,3,5 | PK - 4 : | kıyısal ekosistemin korunması ve ıslahı için avcılığın etkisini minimize edecek yönetim planlarının hazırlanması ve uygulanmasında görev alabilirler. | 1,2,3,4,6 | 1,3,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Kıyı ekosistemi ve balıkçılık, çeşitli av araçları ve avlanma yöntemlerinin hedef türe, aynı ortamdaki flora, fauna ve zemine etkileri, hayalet balıkçılık, nedenleri, etkileri ve mücadele yöntemleri, ayrışabilir hammadde seçimi, sürdürülebilir balıkçılık, yetiştiricilik, işleme ve balıklandırma faaliyetlerinin çevresel etkileri. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş, Balıkçılık ve kıyı ekosistemi, tanımlar ve kapsam. | | Hafta 2 | Av araçları ve avlanma yöntemleri, aktif (gırgır, trol direç) ve pasif (Uzatma ağları, paraketa, tuzaklar ve sabit dalyanlar)av araçlarının etkileri. | | Hafta 3 | Aynı ortamdaki flora, fauna ve zemin üzerine dolaylı ve doğrudan etkiler. | | Hafta 4 | Hayalet balıkçılık, nedenleri, etkileri ve alınması gereken önlemler. | | Hafta 5 | Yetiştiricilik ve işleme faaliyetlerinin ekosisteme etkileri, ayrışabilir hammadde seçimi,kimyasal kirleticiler. | | Hafta 6 | Sürdürülebilir balıkçılık, temel prensipler ve balıkçılık yönetimi ile ilşkisi. | | Hafta 7 | Trol ve direçlerin ekosistem alanlarına etkileri iyileştirilmesi. | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Yönetim stratejileri, kirlilik, ötrofikasyon. | | Hafta 10 | Yetiştiriciliğin kıyı ekosistemine etkileri. | | Hafta 11 | İç sularda ve deniz kafeslerinde yetiştiriciliğin etkileri. | | Hafta 12 | Balıkçılık alt sektörlerinin avcılığa etkisi (Örnek vakalar) | | Hafta 13 | Çevre ve ekosistem, Biyolojik kaynaklar, ekosistem kaynakları. | | Hafta 14 | Doğal(endemic) olmayan türler, hastalık, kimyasalların suya etkileri. | | Hafta 15 | Telafi haftası ve Özür Sınavı
Özür ve telafi haftası
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Seyhan, K., Başusta, N., 2008. Kıyısal Ekosistem, Ankara, 204 s., Nobel Yayınları, Yayın No: 1263. | | |
1 | Laevastu, T., Larkins, H. A., 1981. Marine Fisheries Ecosystem Its quantitative evaluation and management, Fishing Newsbooks Ltd. England, 162 p. ISBN: 0852381166. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 14/11/2011 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 05/01/2011 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 10 | 7 | 70 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 202 |
|