|
BTB7192 | Çevresel Oşinografi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Koray ÖZŞEKER | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilerin deniz kirliliğinin nedenleri ve sonuçları, kirliliğin zamana ve alana göre değişimde insan etkisinin azaltılması için alınabilecek önlemler konusunda bilgi sahibi olmalarının sağlanması. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Okyanus ve kıyısal bölgeleri tanıyacak ve fiziksel, kimyasal ve ekolojik özellikleri konusunda bilgi sahibi olacak. | 1,3,4,6 | 1,3,5 | PK - 2 : | Herhangi bir araştırma ve çalışmanın ön hazırlığını yapabilir ve sunabilir. | 3,4,6 | 1,3,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Temel fiziksel, kimyasal, jeolojik ve biyolojik işlemlerin insan yaşamına etkileri ve insanların okyanuslara etkileri, kıyısal oşinografi, kıyısal olaylar, su kimyası, akıntılar ile kirlilik ile ilgili hava deniz etkileşim mekanizması. Kıyısal alanlarda yoğunluk ve rüzgar kaynaklı hareketler. Kıyılarda meydana gelen sediment taşınımı, değişim ve etkileşim süreçleri. Deşarj ve kirlilik için uygun alanların oşinografik ve jeolojik şartlar dikkate alınarak belirlenmesi |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Temel fiziksel, kimyasal, jeolojik ve biyolojik işlemlerin insan yaşamına etkileri | | Hafta 2 | İnsanların kıyısal bölgeler ve okyanuslara etkileri, | | Hafta 3 | Kıyısal oşinografi, kıyısal olaylar, | | Hafta 4 | Su kimyası. | | Hafta 5 | Akıntılar ile kirlilik ile ilgili hava deniz etkileşim mekanizması. | | Hafta 6 | Kıyısal alanlarda yoğunluk ve rüzgar kaynaklı hareketler. | | Hafta 7 | Kıyılarda meydana gelen sediment taşınımı, değişim ve etkileşim süreçleri. | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Kıyılarda meydana gelen sediment taşınımı, değişim ve etkileşim süreçleri. | | Hafta 10 | Deşarj ve kirlilik için uygun alanların oşinografik ve jeolojik şartlar dikkate alınarak belirlenmesi | | Hafta 11 | Deşarj ve kirlilik için uygun alanların oşinografik ve jeolojik şartlar dikkate alınarak belirlenmesi | | Hafta 12 | Kıyısal akıntı ve cepheler ve genel sirkülasyonun malzeme taşınımı ve değişimi üzerindeki rolü | | Hafta 13 | Kıyısal bölgelerin akarsularla etkileşimi ve kirlenme etkisi. | | Hafta 14 | Karadeniz ve diğer denizlerde kirlilik ve değişimi | | Hafta 15 | Öğrenci sunumu | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Tom Beer, 1996 ,Environmental Oceanography ,CRC Press; 2 edition , | | |
1 | Daniel C. Abel, Robert L. McConnell, 2010, Environmental oceanography,topics and analysis,Jones and Bartlett Publishers, | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 23/11/2016 | 3 | 30 | Ödev | 15 | | 10 | 20 | Dönem sonu sınavı | 17 | 18/01/2017 | 3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 14 | 70 | Arasınav için hazırlık | 4 | 8 | 32 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 10 | 50 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|