|
BTBI7241 | Global Climate Change and Oceanography | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Prof.Dr.Muzaffer Feyzioğlu | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Çevre kavramını meydana getiren sistemlerden, deniz, su, iklim ve biyoçeşitlilik konuları ile ilgili bilgi sağlamaktır |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Çevre ve iklim kavramını öğrenebilir | | | PK - 2 : | Oşinografi ve iklim değişimi arasınadki ilişkiyi anlayabilir | | | PK - 3 : | İklim değişiminin canlılar üzerindeki etkisini yorumlayabilir | | | PK - 4 : | Fosil yakıtların etkisini anlayabilir | | | PK - 5 : | İklim değişiminin nasıl izlendiğini anlayabilir | | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Bu dersin amacı çevre kavramını meydana getiren sistemlerden, deniz, su, iklim ve biyoçeşitlilik konuları ile ilgili bilgi sağlamaktır. Ders içeriği, Sera etkisi, Karbon döngüsü ve kaynakları, okyanus akıntıları, El Nino ve Güney salınımı, doğal kaynakların alışılagelmiş ve sürdürülebilir kullanımı, küresel ısınma ve iklim değişikliği, küresel ısınmanın etkilerini hafifletmeye yönelik strateji ve politikalar şeklinde olacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | iklim değişimine giriş | | Hafta 2 | sera etkisi ve atmosferik aerosol ve gazlar | | Hafta 3 | iklim değişiminin ölçülmesi, meydana gelişi ve muhtemel etkiler | | Hafta 4 | iklim değişimi ve oşinografi | | Hafta 5 | iklim değişiminin su kaynakları ve enerji kaynakları üzerine etkisi | | Hafta 6 | ülkelerin küresel iklim değişimi konusundaki farklı yaklaşımları | | Hafta 7 | Kyoto protokolu | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | sera gaz emisyonlarının azaltılması | | Hafta 10 | küresel iklim değişiminde fitoplanktonların rolü | | Hafta 11 | iklim değişiminin sucul canlılar üzerindeki etkisi | | Hafta 12 | iklim değişimi fosil yakıtlar ve alternatif enerji kaynakları | | Hafta 13 | iklim değişimi senaryoları | | Hafta 14 | iklim değişimi izleme yöntemleri | | Hafta 15 | iklim değişiminin politik boyutları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Dessler, A. And Parson, E.A. (2009) the science and politics for global climate change, Cambridge University Press,232p., USA | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | | 75 | 30 | Kısa sınav | 10 | | 40 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 75 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 7 | 7 | Arasınav için hazırlık | 1 | 7 | 7 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 10 | 10 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 69 |
|