Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://www.ktu.edu.tr/fbebalikcilik
Tel: +90 0462 7522805
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

BTBL7221Ötrofikasyon ve Kontrolü3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüBALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim ÜyesiYok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Öğrencilere kıyılarda meydana gelen ötrofikasyon ve kontrolü ile ilgili bilgiler vermektir.
 
Program KazanımlarıBPKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
PK - 1 : kıyılarda ötrifikasyonla ilgili planlama ve izleme yapabilirler1,61,3
PK - 2 : sulardaki azot, fosfor ve potasyum konsantrasyonlarını ölçebilir ve kaynaklarını tespit edebilir.1,61,3
PK - 3 : Ötrofikasyon kontrolünde modellemeler yapabilir1,61,3
PK - 4 : kıyılarda ve göllerde ötrofikasyon kontrolüyle ilgili çalışmalar yürütebilir1,61,3
BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Su ortamlarında ötrofikasyon olayının oluşum şekli, doğal ve insan kaynaklı ötrofikasyonun ve su ortamlarında olabilecek etkilerinin tanımlanması, azot ve fosforun kaynakları ve verildikleri su ortamındaki davranışları, ötrofikasyon olayının bulunduğu su ortamında su kalitesini ve burada yaşayan canlıları ne şekilde etkilediğinin araştırılması
 
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Besin elementlerinin aşırı artışı: Giriş, kıyılarda besin elementlerindeki artış
 Hafta 2Besin elementleri ve hangi besin elementleri suda sorun oluşturur? Nehir ağızlarında ve göllerdeki azot ve fosfor. Kıyısal ekosistemlerinde azot sınırlandırmalarının gerekçeleri.
 Hafta 3Su ortamlarında ötrofikasyon olayının oluşum şekli
 Hafta 4Azot ve fosforun kaynakları ve verildikleri su ortamındaki davranışları
 Hafta 5Doğal ve insan kaynaklı ötrofikasyon ve su ortamlarında olabilecek etkileri
 Hafta 6Ekolojik etkiler
 Hafta 7Ekonomik etkiler
 Hafta 8Arasınav
 Hafta 9Aquatik etkiler
 Hafta 10İzleme ve modellemenin rolü. Etkili izleme programının bileşenleri
 Hafta 11Su kalitesinin amaçları
 Hafta 12Kirleticilerin konsantrasyonunun azaltılması ve kontrol. Ara sınav
 Hafta 13Tarımsal kaynaklar
 Hafta 14Atmosferik ve Şehir kaynakları
 Hafta 15Kaynakların azaltılmasında sonraki adımlar
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Committee on the Causes and Management of Coastal Eutrophication Ocean Studies Board. 2003. Clean Coastal Waters: Understanding and Reducing the Effects of Nutrient Pollution. National Academy Press, Washington, USA.
 
İlave Kaynak
1Scholten, M.C.T., Foekema, E.M., Van Dokkum, H.P., Jak K. R.G., 2005; Eutrophication Management and Ecotoxicology (Environmental Science and Engineering / Environmental Science). Springer, 122 p.
2Haygarth, R.M., Jarvis, S.C., 2002; Agriculture, Hydrology and Water Quality. CABI Publishing, 416 p.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 8 8/11/2009 1 50
Dönem sonu sınavı 16 12/01/2010 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 5 10 50
Arasınav için hazırlık 10 2 20
Arasınav 1 1 1
Ödev 8 10 80
Dönem sonu sınavı için hazırlık 10 1 10
Dönem sonu sınavı 1 1 1
Toplam Çalışma Yükü204