|
BTBL7221 | Ötrofikasyon ve Kontrolü | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | BALIKÇILIK TEKNOLOJİSİ MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğrencilere kıyılarda meydana gelen ötrofikasyon ve kontrolü ile ilgili bilgiler vermektir. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | kıyılarda ötrifikasyonla ilgili planlama ve izleme yapabilirler | 1,6 | 1,3 | PK - 2 : | sulardaki azot, fosfor ve potasyum konsantrasyonlarını ölçebilir ve kaynaklarını tespit edebilir. | 1,6 | 1,3 | PK - 3 : | Ötrofikasyon kontrolünde modellemeler yapabilir | 1,6 | 1,3 | PK - 4 : | kıyılarda ve göllerde ötrofikasyon kontrolüyle ilgili çalışmalar yürütebilir | 1,6 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Su ortamlarında ötrofikasyon olayının oluşum şekli, doğal ve insan kaynaklı ötrofikasyonun ve su ortamlarında olabilecek etkilerinin tanımlanması, azot ve fosforun kaynakları ve verildikleri su ortamındaki davranışları, ötrofikasyon olayının bulunduğu su ortamında su kalitesini ve burada yaşayan canlıları ne şekilde etkilediğinin araştırılması |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Besin elementlerinin aşırı artışı: Giriş, kıyılarda besin elementlerindeki artış
| | Hafta 2 | Besin elementleri ve hangi besin elementleri suda sorun oluşturur? Nehir ağızlarında ve göllerdeki azot ve fosfor. Kıyısal ekosistemlerinde azot sınırlandırmalarının gerekçeleri.
| | Hafta 3 | Su ortamlarında ötrofikasyon olayının oluşum şekli
| | Hafta 4 | Azot ve fosforun kaynakları ve verildikleri su ortamındaki davranışları
| | Hafta 5 | Doğal ve insan kaynaklı ötrofikasyon ve su ortamlarında olabilecek etkileri
| | Hafta 6 | Ekolojik etkiler
| | Hafta 7 | Ekonomik etkiler
| | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Aquatik etkiler
| | Hafta 10 | İzleme ve modellemenin rolü. Etkili izleme programının bileşenleri
| | Hafta 11 | Su kalitesinin amaçları
| | Hafta 12 | Kirleticilerin konsantrasyonunun azaltılması ve kontrol. Ara sınav
| | Hafta 13 | Tarımsal kaynaklar
| | Hafta 14 | Atmosferik ve Şehir kaynakları
| | Hafta 15 | Kaynakların azaltılmasında sonraki adımlar
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Committee on the Causes and Management of Coastal Eutrophication Ocean Studies Board. 2003. Clean Coastal Waters: Understanding and Reducing the Effects of Nutrient Pollution. National Academy Press, Washington, USA. | | |
1 | Scholten, M.C.T., Foekema, E.M., Van Dokkum, H.P., Jak K. R.G., 2005; Eutrophication Management and Ecotoxicology (Environmental Science and Engineering / Environmental Science). Springer, 122 p. | | 2 | Haygarth, R.M., Jarvis, S.C., 2002; Agriculture, Hydrology and Water Quality. CABI Publishing, 416 p. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 8/11/2009 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 12/01/2010 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 5 | 10 | 50 | Arasınav için hazırlık | 10 | 2 | 20 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 8 | 10 | 80 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 10 | 1 | 10 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 204 |
|