|
TEBA1013 | Edebiyat Bilgi ve Kuramları-1 | 2+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Edebiyatın temel kavramlarını tanıtmak ve bu bilgileri edebi eserler üzerinde araştırmak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | sanat, edebiyat, şiir, roman, hikâye gibi edebiyatın temel kavramlarını tanıyacaktır. | 1,7 | 1 | ÖK - 2 : | temel kavramlar temelinde edebiyat zevkini geliştirecektir. | 1,7,9 | 1 | ÖK - 3 : | Türk edebiyatı bilgisini geliştirecektir. | 1,15,17 | 1 | ÖK - 4 : | edebiyat türleri arasında karşılaştırma yapacaktır. | 1,9 | 1 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Edebiyata ait kavramlar, bunların birbirleriyle ilişkileri, nazım ve nesir türlerini belirleyen öğelerin yöntem açısından karşılaştırılması, edebiyata konu olan olaylar ve sonuçları, edebi düşünce hareketleri, sistematik edebiyat teknikleri ve edebiyat kuramları |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Edebiyatın tanımı, edebiyatla ilgili terimler, Türk edebiyatının kısa tarihsel gelişimi | | Hafta 2 | Edebî akımlara genel bir yaklaşım, klasisizmin genel özellikleri ve örnek metinler | | Hafta 3 | Romantizm ve realizmin genel özellikleri ve örnek metinler | | Hafta 4 | Naturalizm, parnasizm ve sembolizmin genel özellikleri ve örnek metinler | | Hafta 5 | Empresyonizm, kübizm ve fütürizmin genel özellikleri ve örnek metinler | | Hafta 6 | Dadaizm, sürrealizm ve varoluşçuluğun genel özellikleri ve örnek metinler | | Hafta 7 | Postmodernizmin genel özellikleri, örnek metinler, edebî akımların karşılaştırılması | | Hafta 8 | Edebiyat kuramlarına genel bir bakış | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Yansıtmacılık ve anlatımcılık kuramlarının genel özellikleri, örnek metinler | | Hafta 11 | Alımlamacılık, biçimcilik ve yapısalcılık kuramlarının genel özellikleri, örnek metinler | | Hafta 12 | Türk edebiyatında akımlar | | Hafta 13 | Türk edebiyatında akımlar | | Hafta 14 | Edebiyatın toplum, düşünce ve diğer sanatlarla ilişkisi | | Hafta 15 | Edebi akımların ve kuramların genel değerlendirilmesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Elbir, B. 2006; Edebiyat Bilgi ve Kuramları, PegemA Yayınları, Ankara. | | |
1 | Kudret, C. 1996; Örneklerle Edebiyat Bilgileri, İnkılap Kitabevi, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 20/11/2012 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 13/01/2013 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 7 | 14 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 15 | 30 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|