|
MUZ1007 | Çalgı Eğitimine Hazırlık - I | 0+1+0 | AKTS:2 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MÜZİKOLOJİ BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | DR. ÖĞR. ÜYESİ Fikret Merve EKEN KÜÇÜKAKSOY,ÖĞRETMEN Yıldıray CİHANOĞLU,DOÇ. DR. Abdullah AKAT,DOÇ. Tuncer ÖNDER, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; çalgı yoluyla müzikal davranış kazandırma, geliştirme ve değiştirmenin yanında öğrencilere bireysel çalgılarının teknik özelliklerini tanıtmak, sağ el-sol el temel pozisyon ve özelliklerini kavratmaktır. Ayrıca, öğrencilerin bireysel çalgılarında temel davranışları kavramaları ve edinilen davranışları uygulamaya yansıtabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Çalgı Eğitiminin temel ilke ve yöntemlerini kavrayacak. | 1,2,7,8,13 | | ÖK - 2 : | Küçük ölçekli ulusal ve evrensel eserleri çalacak. | 1,2,6,7,11,13 | | ÖK - 3 : | Bireysel çalgılarının temel unsurları hakkında bilgi sahibi olabilecek | 1,2,3,6,7,11,13 | | ÖK - 4 : | Temel çalgı tekniklerini uygulamaya yansıtabilecek. | 1,2,7,8,11,12,14 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Çalgı Eğitiminin temel ilkeleri, çalgı eğitiminde kullanılan teknikler, sağ el-sol el temel duruş tutuş şekilleri, temel davranışlar ve özellikleri, başlangıç düzeyinde teknik etüd ve eserler, örnekler seslendirme, solo ya da eşlikli eserleri örnekleme, temel konumda sağ el ve sol el tekniklerinin uygulanışı, çeşitli dönemlere ait başlangıç çalgı müziği örneklerinin uygulamaya yansımaları |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Çalgı Eğitiminin Temel İlkeleri | | Hafta 2 | Başlangıç sağ el-sol el duruş tutuş teknik ilke ve yöntemleri | | Hafta 3 | Birinci Konuma uygun ses ve teknik çalışmalar | | Hafta 4 | Teller üzerinde parmak konumlandırmaları | | Hafta 5 | İki telde parmak konumlandırmaları ve yay çalışmaları | | Hafta 6 | Üç telde parmak konumlandırmaları | | Hafta 7 | Üç telde parmak konumlandırmaları ve telden tele geçiş çalışmaları | | Hafta 8 | Arasınav | | Hafta 9 | Parmak konumlandırmaları ve alıştırmaları | | Hafta 10 | Teller arası geçişlerde yay ve parmak durumları | | Hafta 11 | Bağlı ve bağsız çalma, majör minör tonlarda parmak konumlandırmaları | | Hafta 12 | Legato ve Staccato teknikleri çalışmaları. | | Hafta 13 | Temel düzeyde etüt ve eser örneklerinin seslendirilmesi | | Hafta 14 | Solo ve Eşlikli temel eserlerin çalışılması,otokontrol çalışmaları | | Hafta 15 | Dönem içinde öğrenilen davranışların değerlendirilmesi.Hedef ve hedef davranışların gerçekleştirilme düzeyi kontrolü. | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ömer CAN-Keman Eğitimi-I-Ankara | | |
1 | O.Sevcık-Violinschule-I | | 2 | Rıza AKYÜREK-Başlangıç Keman Eğitiminde Dizi ve Gam Çalışmaları | | 3 | Kreutzer-Basic Violin Education,A.Seybold-Geigen schule-I, Suzuki-Violin Methot-Vol.I | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 1 | | 30 | Yıl içi çalışma | 12 | 1 | | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 1 | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 1 | 14 | 14 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 1 | 2 | 2 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 2 | 6 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 53 |
|