|
ISIO2015 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 3+0+0 | AKTS:3 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Salih AKYILDIZ | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Öğretimle ilgili temel kavram ve ilkeleri kavrama, öğretimde planlı çalışabilme, öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kavrama ve etkin kullanabilme |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | eğitimde program geliştirme sürecinin temel öğelerini açıklar
| 1,2,3,5 | 1,5 | ÖK - 2 : | öğretimde dikkat edilmesi gereken temel ilkeleri kavrar
| 1,3,6,10 | 1,5 | ÖK - 3 : | eğitim öğretimde kullanılan plan çeşitlerini kavrar
| 3 | 1,5 | ÖK - 4 : | yıllık, ünite ve günlük planlara örnekler hazırlar
| 3,12,13 | 1,5 | ÖK - 5 : | eğitimde kullanılan temel öğretim yaklaşımlarını açıklar
| 3 | 1,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri) , öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin organizasyonu hakkında tanıtım, Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar,
| | Hafta 2 | Program geliştirmede temel kavramlar, programın tarihsel gelişimi,
| | Hafta 3 | Programın temel öğeleri, hedef çeşitleri, hedef belirleme
| | Hafta 4 | Program çeşitleri, programın özellikleri, temel program kuramları
| | Hafta 5 | Program geliştirmenin dayanakları, yaklaşımları ve modelleri, eğitimde hedeflerin sınıflandırılması
| | Hafta 6 | Öğretim ilkeleri (öğrenciye görelik, yakından uzağa, bilinenden bilinmeyene, açıklık, somuttan-soyuta, ekonomiklik, hayatilik, yaparak yaşayarak öğrenme) | | Hafta 7 | Öğretimin planlanması ve uygulama (Planlı çalışmanın önemi, gerekliliği, öğretim planlarının türleri, ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan, ders planı, plan hazırlamanın aşamaları)
| | Hafta 8 | Öğretim - öğrenme teorileri (Davranışçı yaklaşım, Bilişsel Gestalt yaklaşımı, bilgi işlem yaklaşımı, sosyal bilişsel yaklaşım, Nöro-fizyolojik yaklaşım, yapısalcı yaklaşım, çoklu zeka kuramı) | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | Başlıca öğretim stratejileri (Sunuş yoluyla öğretim, buluş yoluyla öğretim, araştırma-inceleme stratejisi, tam öğrenme, işbirlikçi öğrenme)
| | Hafta 11 | Eğitimde kullanılan öğretim yöntemleri (düz anlatım, gösterip yaptırma, Örnek olay yöntemi, problem çözme yöntemi)
| | Hafta 12 | Öğretimde tartışma yöntemleri (Grup tartışması, büyük grup tarışması, münazara, panel, forum, sempozyum, kollegyum, seminer, vızıltı (fısıltı) grupları | | Hafta 13 | Proje tabanlı öğretim yöntemi teorisi ve uygulaması
| | Hafta 14 | Öğretim teknikleri (soru-cevap, gösteri, beyin fırtınası, drama, rol oynama, model ve benzeşim, altı şapkalı düşünme tekniği, görüş geliştirme, mikro-öğretim, eğitsel oyunlar, deney ve laboratuar, istasyon, konuşma halkası, sokrat tartışması) | | Hafta 15 | Sınıf dışı öğretim teknikleri (gezi-gözlem, görüşme, ödev); Öğretim araç ve gereçleri
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Çepni, S. , Ayas, A. , Ekiz, D. , ve Akyıldız, S. 2008; Öğretim İlke ve Yöntemleri, Celepler Matbaacılık, Trabzon | | |
1 | Tan, Ş. (Ed) 2007; Öğretim İlke ve Yöntemleri, Pegema Yayıncılık, Ankara | | 2 | Saracaloğlu, A. S. & Bahar, H. H. (ed) 2007; Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans Yayıcılık, İstanbul. | | 3 | Küçükahmet, L. 1997; Eğitim Programları ve Öğretim, Gazi Kitabevi, Ankara. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 17/11/2018 | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 07/01/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Arasınav için hazırlık | 2 | 6 | 12 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Kısa sınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 3 | 6 | 18 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 75 |
|