|
ELL1006 | İngiliz Kültürü | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | BATI DİLLERİ ve EDEBİYATI BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Dr. Öğr. Üyesi Tuncer YILMAZ | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | İngilizce | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere Britanya kültürü, sanatı, edebiyatı, yaşam biçimleri, vb konularda yeterli bir altyapı sağlamaktır. Bu ders ayrıca, bu iki kültür arasında karşılaştırmalar yapmak yoluyla Türk ve Britanya kültürleri, gelenekleri, görenekleri ve diğer kültürel unsurları hakkında bilinçlenmelerini amaçlar.
|
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Britanya kültürü hakkında detaylı bilgi sahibi olurlar. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9,11,12 | 1 | ÖK - 2 : | Kültür ve edebiyat ilişkisini kurarak edebi yapıtlarda, kültürel öğelerin izlerini bulurlar. | 1,2,3,4,5,6,7,10,11 | 1 | ÖK - 3 : | Karşılaştırmalar yoluyla Britanya ve Türk kültürlerinin benzer ve farklı yönlerini öğrenirler. | 1,2,3,4,5,7,9,10,11,13,14 | 1 | ÖK - 4 : | Britanya kültürünün, Batı kültürü içerisindeki konumu ve önemi hakkında bilgi sahibi olurlar. | 1,2,3,4,5,7,9,11,13,15,17 | 1,3 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Britanya kimliği ile ilgili önemli coğrafi ve siyasal terimlerin tanımlanması ve açıklanması.
Aynı zamanda, yaşam biçimleri, demokrasi, spor, sanat, edebiyat gibi bazı kültürel bileşenlerin tanıtılması.
Bu noktalarda Türk ve Britanya kültürleri arasında karşılaştırmalar yapılması. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş. | | Hafta 2 | Hangisi Britanyalı? | | Hafta 3 | Britanyalılar nasıl davranır? | | Hafta 4 | Demokrasi ve Hükümet | | Hafta 5 | Refah ve Dernekler. | | Hafta 6 | İş yaşamı, Ticaret ve Sendikalar. | | Hafta 7 | Adalet sistemi ve Polis. | | Hafta 8 | Ara Sınav. | | Hafta 9 | Britanyalılar nasıl ibadet eder. | | Hafta 10 | Britanya Eğitim Sistemi. | | Hafta 11 | Üniversiteler ve Yüksek Okullar. | | Hafta 12 | Basın, Televiyon ve Radyo. | | Hafta 13 | Britanya'da spor. | | Hafta 14 | Britanya'da Sanat. | | Hafta 15 | Britanya ve Dış Dünya | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı. | | |
1 | O'Discroll, James, Britain for Learners of English, New York, Oxford University Press, 2003. | | |
1 | Musman, Richard, Britain Today, New York, Longman Background Books, 1989. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 07/04/2019 | 1 | 30 | Proje | 12 | 01/05/2019 | 4 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 27/05/2019 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 4 | 14 | 56 | Sınıf dışı çalışma | 0 | 0 | 0 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 6 | 4 | 24 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Proje | 6 | 2 | 12 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 6 | 4 | 24 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 120 |
|