|
AISG2086 | İş Sağlığı ve Güvenliğinde Dezavantajlı Gruplar | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Ön Lisans | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MÜLKİYET KORUMA ve GÜVENLİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Mehmet Ali ENGİN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | İşyerinde çalışan kadın çalışanlar, çocuk çalışanlar, genç çalışanlar, göçmen çalışanlar, engelli çalışanlar, hükümlüler ve eski hükümlüler, yaşlı çalışanlar gibi dezavantajlı gruplar hakkında bilgi edinilmesini sağlamak ve bunların İSG yönünden çalışma ortamında güvence altına alınması hakkında bilgilendirme sağlamak. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Dezavantajlı gruplar hakkında bilgi sahibi olur.
| 7,12 | 1, | ÖK - 2 : | Çalışma yaşamında dezavantajlı guruplara yönelik farkındalık artar. | 7,12 | 1, | ÖK - 3 : | Sosyal yönden dezavantajlı grupların güvence altına alması gerekliliği pekişir. | 7,12 | 1, | ÖK - 4 : | İş sağlığı ve güvenliği kapsamında dezavantajlı grupların koruma altına alınmasının önemi anlaşılır. | 7,12 | 1, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Çalışma yaşamında özellikle de daha fazla korunmaya ihtiyacı olan dezavantajlı grupların tanımı, kadın çalışanlar, çocuk çalışanlar, genç çalışanlar, göçmen çalışanlar, engelli çalışanlar, hükümlüler ve eski hükümlüler, yaşlı çalışanlar ve bu çalışanların İSG yönünden korunması. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dezavantajlılık Kavramı | | Hafta 2 | Ayrımcılık ve Dezavantajlılık İlişkisi | | Hafta 3 | Dışlanma ve Dezavantajlılık İlişkisi | | Hafta 4 | Kadın Çalışanlar | | Hafta 5 | Kadın Çalışanlar | | Hafta 6 | Çocuk Çalışanlar | | Hafta 7 | Genç Çalışanlar | | Hafta 8 | Genel Tekrar | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Göçmen Çalışanlar | | Hafta 11 | Engelli Çalışanlar | | Hafta 12 | Engelli Çalışanlar | | Hafta 13 | Hükümlü ve Eski Hükümlü Çalışanlar | | Hafta 14 | Yaşlı Çalışanlar | | Hafta 15 | Genel Tekrar | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Gündüz, S. 2021; Çalışma Yaşamında Dezavantajlı Gruplara Yönelik Hukuki Düzenlemeler, Adalet Yayınları. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 9. Hafta | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 16. Hafta | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 1 | 8 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 110 |
|