|
AISG2058 | İş Sağlığı ve Güvenliğinde Eğitim ve İletişim Teknikleri | 2+0+0 | AKTS:4 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Ön Lisans | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MÜLKİYET KORUMA ve GÜVENLİK BÖLÜMÜ | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 2 saat teorik | Öğretim Üyesi | Öğr. Gör. Dr Mehmet Ali ENGİN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | İşyerlerinde yapılması gereken iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerinin amacına ulaşması için eğiticilerin temel bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır. |
Öğrenim Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Temel sağlık bilgisi, temel teknik bilimler ve temel bilgisayar kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. | 7,8 | 1,5, | ÖK - 2 : | Yakın tarih bilgisi, mesleki ve etik sorumluluk bilinci, kalite ve çevre bilinci, araştırma ve bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır.
| 7,8 | 1,5, | ÖK - 3 : | Türkçe ve İngilizce meslekle ilgili sözlü, yazılı ve elektronik iletişim tekniklerini etkin olarak kullanabilme becerisi kazanır.
| 7,8 | 1,5, | ÖK - 4 : | Çalışma ortamındaki tehlike gruplarının etkilerini dikkate alarak, çalışanın iş ve çevre ile uyumunu sağlayıcı planlama yapar ve uygular.
| 7,8 | 1,5, | ÖK - 5 : | İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuatları bilir, ulusal ve uluslararası iş güvenliği uygulamalarını takip eder ve karşılaştırır | 7,8 | 1,5, | ÖK - 6 : | İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini arşivler ve yönetim kurulu çalışmalarına katılır. | 7,8 | 1,5, | ÖK - 7 : | Çalışanların alması gereken temel iş sağlığı ve güvenliği ile mevzuat ve yönetmelikler hakkında eğitim faaliyetlerinde görev alır. | 7,8 | 1,5, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Öğrenme, Yetişkin Eğitimi, Öğretim Yöntem ve Teknikleri, Sunum Yöntemleri, Olumlu Eğitim Atmosferi, Eğitim Planlaması, Grup Dinamikleri, İletişim Becerileri, Beden Dili, Etkili Sunum Teknikleri, Slayt Hazırlama Teknikleri, Ekip Çalışması, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitimde program Geliştirme. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik | | Hafta 2 | Çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik | | Hafta 3 | Çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimlerinin Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik | | Hafta 4 | Eğitim yönetimine ait temel kavramlar | | Hafta 5 | Yetişkin Eğitimi | | Hafta 6 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | | Hafta 7 | Sunum Yöntemleri | | Hafta 8 | Olumlu Eğitim Atmosferi, Eğitim Planlaması, Grup Dinamikleri | | Hafta 9 | Ödev | | Hafta 10 | İletişim Becerileri, Bedenin Dili | | Hafta 11 | Etkili Sunum Teknikleri | | Hafta 12 | Slayt Hazırlama Teknikleri, Ekip Çalışması | | Hafta 13 | Slayt Hazırlama Teknikleri, Ekip Çalışması | | Hafta 14 | Slayt Hazırlama Teknikleri, Ekip Çalışması | | Hafta 15 | Slayt Hazırlama Teknikleri, Ekip Çalışması | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Ornstein, A. C., Lunenburg, F. C. (2013); Eğitim Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık. | | |
1 | Doğan, İ. (2022); Eğitim Sosyolojisi-Kavramlar ve Sorunlar, Nobel Akademik Yayıncılık.
| | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Uygulama | 9 | 9. Hafta | 1 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 16. Hafta | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 14 | 28 | Sınıf dışı çalışma | 2 | 14 | 28 | Arasınav için hazırlık | 2 | 8 | 16 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 1 | 8 | 8 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 2 | 14 | 28 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 110 |
|