|
MIML7360 | Mimarlık, Bilim ve Teknoloji Etkileşimi | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MİMARLIK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Serbülent VURAL | Diğer Öğretim Üyesi | Yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Geçmişin ve günümüzün mimarlığını bilimsel ve teknolojik gelişmeler üzerinden anlamaya çalışmak |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Bilim tarihi hakkında bilgi edinecek | 4,5,6 | 1,5,6 | ÖK - 2 : | Teknoloji tarihi hakkında bilgi edinecek | 4,5,6 | 1,5,6 | ÖK - 3 : | Mimarlık, bilim ve teknoloji etkileşimleri hakkında bilgi edinecek | 4,5,6 | 1,5,6 | ÖK - 4 : | Mimarlığın geçmişi ve bugününü bilimsel ve teknolojik gelişmeler üzerinden yorumlayabilecek | 4,5,6 | 1,5,6 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Bilim, teknoloji, mimarlık kavramları ve ortak paydaları. Antik Dönem, Ortaçağ, Rönesans, 17.-18.yy(Aydınlanma Dönemi),19. yy.(Endüstri Devrimi),20.yy ve 21.yy dönemleri bilimi, teknolojisi ve mimarlığı. Antik Dönemden günümüze kadar olan süreç içinde mimarlığın bilimsel ve teknolojik gelişmeler üzerinden okunması/analiz edilmesi. Bilim-teknoloji çağı olan 20.-21.yy mimarlığının farklı bir bakışla irdelenmesi |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Ders giriş, içerik ve kavramlar hakkında bilgi
Antik dönem mimarlık, bilim ve teknolojisi | | Hafta 2 | Antik Dönem mimarlık, bilim ve teknoloji etkileşimlerinin irdelenmesi | | Hafta 3 | Ortaçağ dönemi mimarlık, bilim ve teknolojisi | | Hafta 4 | Ortaçağ dönemi mimarlık, bilim ve teknoloji etkileşimlerinin irdelenmesi | | Hafta 5 | Rönesans dönemi mimarlık, bilim ve teknolojisi | | Hafta 6 | Rönesans dönemi mimarlık, bilim ve teknoloji etkileşimlerinin irdelenmesi | | Hafta 7 | 17.-18. Yüzyıl dönemi mimarlık, bilim ve teknolojisi | | Hafta 8 | 17.-18. Yüzyıl dönemi mimarlık, bilim ve teknoloji etkileşimlerinin irdelenmesi | | Hafta 9 | Yarıyıl içi değerlendirme | | Hafta 10 | 19. Yüzyıl Endüstri devrimi dönemi mimarlık, bilim ve teknolojisi | | Hafta 11 | 19. Yüzyıl Endüstri devrimi dönemi mimarlık, bilim ve teknoloji etkileşimlerinin irdelenmesi | | Hafta 12 | 20. Yüzyıl mimarlık, bilim ve teknolojisi | | Hafta 13 | 20. Yüzyıl dönemi mimarlık, bilim ve teknoloji etkileşimlerinin irdelenmesi | | Hafta 14 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 15 | Öğrenci Sunumları | | Hafta 16 | Final Sınavı | | |
1 | Vural,S. 2005; Bilim ve Teknolojinin Mimarlık Üzerindeki Etkilerinin "Mimari Ürün-Mimarlık Mesleği ve Mimar" başlıklarında İncelenmesi, Doktora Tezi, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 2016 | 2,00 | 20 | Sunum | 14 | 2016 | 2,00 | 30 | Dönem sonu sınavı | 16 | 2017 | 2,00 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 10 | 14 | 140 | Laboratuar çalışması | 0 | 1 | 0 | Arasınav için hazırlık | 3 | 2 | 6 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Uygulama | 0 | 0 | 0 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 3 | 2 | 6 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 3 | 1 | 3 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 4 | 2 | 8 | Dönem sonu sınavı | 3 | 2 | 6 | Diğer 1 | 1 | 10 | 10 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 224 |
|