|
MIM6000 | Doktora Tezi | 0+1+0 | AKTS:30 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Zorunlu | Bölümü | MİMARLIK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Laboratuar Çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 1 saat uygulama | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Ömer İskender TULUK | Diğer Öğretim Üyesi | PROF. DR. Ahmet Melih ÖKSÜZ,DOÇ. DR. Erkan AYDINTAN,PROF. DR. Nilgün KULOĞLU,DR. ÖĞR. ÜYESİ Hamiyet ÖZEN,DOÇ. DR. Süleyman ÖZGEN,DOÇ. DR. Mustafa KAVRAZ,DOÇ. DR. Serbülent VURAL,DOÇ. DR. Derya ELMALI ŞEN,DOÇ. DR. Nilhan VURAL,DOÇ. DR. Reyhan MİDİLLİ SARI,PROF. DR. Asu BEŞGEN,PROF. DR. İlkay ÖZDEMİR,DR. ÖĞR. ÜYESİ Aysun AYDIN ÖKSÜZ,DOÇ. DR. Cengiz TAVŞAN,PROF. DR. Yalçın YAŞAR,DR. ÖĞR. ÜYESİ Sibel MAÇKA KALFA,PROF. DR. Sonay ÇEVİK,PROF. DR. Ömer İskender TULUK,PROF. DR. Ahmet Melih ÖKSÜZ,DOÇ. DR. Erkan AYDINTAN,DR. ÖĞR. ÜYESİ Hamiyet ÖZEN,PROF. DR. Nilgün KULOĞLU,DOÇ. DR. Süleyman ÖZGEN,DOÇ. DR. Mustafa KAVRAZ,DOÇ. DR. Serbülent VURAL,DOÇ. DR. Derya ELMALI ŞEN,DOÇ. DR. Nilhan VURAL,DOÇ. DR. Reyhan MİDİLLİ SARI,PROF. DR. Asu BEŞGEN,PROF. DR. İlkay ÖZDEMİR,DR. ÖĞR. ÜYESİ Aysun AYDIN ÖKSÜZ,DOÇ. DR. Cengiz TAVŞAN,PROF. DR. Yalçın YAŞAR,DR. ÖĞR. ÜYESİ Ayhan KARADAYI, | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Doktora tezinin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | bilimsel çalışmalarda uyulması gereken etik kuralları bilir | 2,3,7,10 | 3,5 | ÖK - 2 : | belirlenen bir konuda bağımsız olarak ya da bir takım içerisinde bilimsel bir çalışmayı tasarlayıp, yürütüp belirli bir zaman dilimi içinde rapor haline getirebilirler | 2,3,7,10 | | ÖK - 3 : | Çalışılan doktora konusu ile ilgili olarak çözüme ulaşabilmek adına elde edieln bilgileri ve verileri derleyip ileri düzeyde kullanabilir | 2,3,7,10 | | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Doktora tezi, teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra gerçekleştirilen bağımsız araştırma çalışmalarına bağlı olarak ortaya konulması gereken bir özgün çalışmadır. Tez çalışması önceden belirlenmiş bir konuya yönelik olup bölümdeki bir akademisyen tarafından yönlendirilir. Danışmanlık gereği öğrencilere literatür ile ilgili bilgiler, uğraşılan konu ile ilgili çözüme uygun yönlendirme, araştırmada etik kurallar hakkında destek sağlanır. Nihai değerlendirme sınavı hazırlanan tezin değerlendirilmesi ile sözlü bir sınavdan oluşur. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 2 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 3 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 4 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 5 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 6 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 7 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 8 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 9 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 10 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 11 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 12 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 13 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 14 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 15 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | Hafta 16 | Doktora tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar | | |
1 | Books and papers related to the subject being studied | | 2 | Reference books containing information related to the subject being studied | | |
1 | Other doctoral thesis related to the subject concerned with | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Sözlü sınav | 16 | 2013 | 1 | 50 | Sunum | 16 | 2013 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 10 | 30 | Sınıf dışı çalışma | 50 | 14 | 700 | Proje | 50 | 16 | 800 | Toplam Çalışma Yükü | | | 1530 |
|