|
MIML7561 | Mimarlık Düşüncesinin Kuramsal İnşası | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MİMARLIK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Serap DURMUŞ ÖZTÜRK | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; eleştiri, söylem ve temsiliyet üçlüsü üzerinden çeşitli okumalara ve tartışmalara yer veren mimarlık düşüncesini yeniden inşa etmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Kuramsal inşa ve mimarlık düşüncesi arasındaki etkileşimi ilişkilendirebileceklerdir | 2,3 | 3,5,6, | ÖK - 2 : | Eleştiri-söylem-temsiliyet arasındaki ilişkiyi anlayabileceklerdir | 2,3 | 5,6, | ÖK - 3 : | Mimarlıkta kavram ve yöntem birlikteliğini yorumlayabileceklerdir | 2,3 | 5,6, | ÖK - 4 : | Mimarlıkta yeniden okuma konusunda kendi özgün fikirlerini ifade edeceklerdir | 2,3 | 3,5,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Mimarlık ve düşünce alanlarının birbiriyle örtüşen/çelişen durumlarını tartışmayı hedefleyen ders; eleştiri, söylem ve temsiliyet üçlüsü üzerinden mimarlıkta temel metinleri analiz edecektir. Bu bağlamda dersin temel konuları arasında; Mimarlık Düşüncesi Tarihi, Kavram ve Yöntem, Mimarlıkta Temel Metinler ve Mimarlık Bilgisinin İnşası yer alacaktır. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Giriş ve Okuma Metinlerinin Tanıtılması | | Hafta 2 | Mimarlık Düşüncesi Tarihi | | Hafta 3 | Mimarlık Bilgisinin Üretilmesi ve İnşa | | Hafta 4 | Mimarlıkta Temel Metinler | | Hafta 5 | Kavram ve Yöntem Birlikteliği | | Hafta 6 | Eleştiri-Söylem-Temsiliyet Üçlüsü | | Hafta 7 | Mutlak Yanılsamaların Tartışılması | | Hafta 8 | Entelektüel Üretimin Tartışılması | | Hafta 9 | Ara Sınav | | Hafta 10 | Öğrenci metinlerinin belirlenmesi | | Hafta 11 | Mimarlık metinlerinin yeniden üretilerek inşa edilmesi | | Hafta 12 | Mimarlık metinlerinin yeniden üretilerek inşa edilmesi | | Hafta 13 | Mimarlık metinlerinin yeniden üretilerek inşa edilmesi | | Hafta 14 | Mimarlık metinlerinin yeniden üretilerek inşa edilmesi | | Hafta 15 | Mimarlık metinlerinin yeniden üretilerek inşa edilmesi | | Hafta 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
1 | Tanju, B., 2007. Tereddüd ve Tekerrür (Mimarlık ve Kent üzerine Metinler: 1873-1960), Bülent Tanju (haz.), Akın Nalça Kitapları, İstanbul. | | 2 | Gür, Ş. Ö., 2004. Mimaride Eleştirinin Konstrüksiyonu: Perspektif, Gerçeklik, Yöntem ve İlke, Teori ve Eleştiri, Hüseyin Su (der.), Ankara: Hece, s: 211-262. | | 3 | Psarra, S., 2009. Architecture and Narrative: The Formation of Space and Cultural Meaning, Routledge. | | 4 | Tanyeli, U., 2011. Rüya, İnşa, İtiraz, Mimari Eleştiri Metinleri, Boyut Yayın Grubu, İstanbul. | | |
1 | Nesbitt, K., 1996. Theorizing a New Agenda for Architecture, An Anthology of Architectural Theory 1965-1995, Princeton Architectural Press. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 26/04/2021 | 2 | 50 | Dönem sonu sınavı | 16 | 21/06/2021 | 2 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 12 | 24 | Sınıf dışı çalışma | 1 | 1 | 1 | Arasınav için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Ödev | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 30 |
|