|
MIML7680 | Mimarlıkta Göstergebilimsel Söylemler | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MİMARLIK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Uzaktan Eğitim | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Hare KILIÇASLAN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Mimarlık alanında göstergebilim aracılığıyla biçimsel, işlevsel ve sanatsal söylemlerin oluşturulabilmesine katkı sağlanması. İletişime ve anlam ileten olgulara bağlı olarak, göstergebilimsel yöntemle yapılı çevreye ilişkin çözümlemelere olanak tanınması. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Mimarlıkta dil, anlam ve iletişim kavramlarının önemini fark eder. | 2,3 | 1,5,6, | ÖK - 2 : | Anlam, imge, sembol gibi unsurları örnekler üzerinden tartışarak, göstergebillimsel söylemler üretebilir. | 2,3 | 1,5,6, | ÖK - 3 : | Göstergebilim ilkeleri ile ilgili bilgi sahibi olabilecek, inceleme-alan çalışmaları ile göstergebilimsel çözümleme uygulamaları gerçekleştirebilir. | 2,3 | 1,5,6, | ÖK - 4 : | Tasarım kararlarının incelenmesi ve çözümlenmesinde göstergebilim yönteminden yararlanır. | 2,3 | 1,5,6, | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Mimarlıkta göstergebilimsel söylem üretimi. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Dersin içeriğinin tanıtılması, göstergebilime giriş | | Hafta 2 | Göstergebilimin temel kavramları | | Hafta 3 | Göstergebilimin tarihçesi | | Hafta 4 | Göstergebilimin kuramsal yaklaşımları | | Hafta 5 | Göstergebilim ilkeleri: Charles Sanders Peirce | | Hafta 6 | Göstergebilim ilkeleri: Ferdinand de Saussure | | Hafta 7 | Göstergebilim ilkeleri: Roland Barthes | | Hafta 8 | Mimarlık göstergebilimi | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Göstergebilimsel yöntemle çözümleme ilkeleri | | Hafta 11 | Göstergebilimsel yöntemle çözümleme: inceleme-alan çalışmaları | | Hafta 12 | Göstergebilimsel yöntemle çözümlemelerin sentaktik (biçimsel) boyutu | | Hafta 13 | Göstergebilimsel yöntemle çözümlemelerin semantik (anlamsal) boyutu | | Hafta 14 | Göstergebilimsel yöntemle çözümlemelerin pragmatik (yararsal) boyutu | | Hafta 15 | Mimarlıkta göstergebilimsel söylemlere ilişkin tartışmalar ve dersin genel değerlendirmesi | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Barthes, R., 2016. Göstergebilimsel Serüven, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. | | 2 | Akerson, F. E., 2016. Göstergebilime Giriş, Bilge Kültür Sanat Yayıncılık, İstanbul. | | 3 | Guiraud, P., 2016. Göstergebilim, İmge Kitabevi, Ankara. | | 4 | Eco, U., 2019. Mimarlık Göstergebilimi, Daimon Yayınları, İstanbul. | | 5 | Zevi, B., 2015. Mimarlığı Görebilmek, Daimon Yayınları, İstanbul. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | | 25 | Ödev | 12 13 14 | | | 25 | Dönem sonu sınavı | 16 | | | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 10 | 4 | 40 | Arasınav için hazırlık | 3 | 4 | 12 | Arasınav | 3 | 1 | 3 | Ödev | 15 | 4 | 60 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 7 | 4 | 28 | Dönem sonu sınavı | 3 | 1 | 3 | Toplam Çalışma Yükü | | | 188 |
|