|
MIML7490 | Tarihi Çevre İçinde Modelleme | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Doktora | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MİMARLIK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Süleyman ÖZGEN | Diğer Öğretim Üyesi | | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Rölöve ve restorasyon çalışmalarında geleneksel iki boyutlu anlatımlarının yanı sıra bilgisayar destekli üç boyutlu anlatımlar ortaya koyabilmek; ayrıca, koruma alanlarındaki yeni tasarımların, tarihi yapı/yapılar ile etkileşimlerini üç boyutlu modeller yardımıyla daha zengin bir bakış açısıyla sergileyebilmektir. |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | Tarihi çevrelerin önemini kavrayabilecekler | 1,4 | 1, | ÖK - 2 : | Rölöve-restorasyon ve tasarımlarda modelleme yöntemlerini öğrenebilecekler | 1,4 | 1 | ÖK - 3 : | Verilen bir alanda modelleme yapabilecekler | 1,4 | 4,5 | ÖK - 4 : | Yapılan modelleri mimari tekniklerle sunabilecekler | 1,4 | 4,5 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Tarihi çevrelerin önemleri, tarihi çevre içindeki rölöve, restitüsyon, restorasyon ve yeni tasarım çalışmalarında üç boyutlu modellemelerin önemi ve modelleme için kullanılacak bilgisayar programları, yardımcı teknikler ve sunum yöntemleri |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Tarihi çevrelerin önemi | | Hafta 2 | Tarihi çevre içerisinde mimari çalışmalar | | Hafta 3 | Rölöve-Restitüsyon-Restorasyon | | Hafta 4 | Tarihi çevre içindeki mimari çalışmalarda modelleme ve önemi | | Hafta 5 | Modellemede kullanılacak bilgisayar programlarının tanıtılması | | Hafta 6 | Geleneksel ölçme teknikleriyle elde edilen verilerle bilgisayar ortamında iki boyutlu çizimlerinin oluşturulması | | Hafta 7 | Geleneksel ölçme teknikleriyle elde edilen verilerle bilgisayar ortamında iki boyutlu çizimlerinin oluşturulması | | Hafta 8 | Bilgisayar ortamında oluşturulan iki boyutlu çizimlerden katı model elde edilmesi | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | fotoğraflama, malzeme seçimi ve fotoğraflardan materyal elde etme | | Hafta 11 | Detaylı modellerin oluşturulması | | Hafta 12 | Detaylı modellerin oluşturulması | | Hafta 13 | Arazi modelinin oluşturulması | | Hafta 14 | Arazi modelinin oluşturulması | | Hafta 15 | Sunuş (Render + simülasyon) | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Baykal, G., Öğütlü M., 2009; Autocad 2010, Alfa Yayınları, İstanbul | | 2 | Çelik, E., 3ds Max 2011 ile Görselleştirme | | |
1 | Alsaç, Ü., 1992. Türkiye?de Restorasyon, Birinci Baskı, İletişim Yayını, İstanbul | | 2 | Ahunbay, Z., 1996. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Birinci Baskı, YEM Yayını, İstanbul | | 3 | Kuban, D., 2000. Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, Birinci Baskı, YEM Yayını, İstanbul | | 4 | Özgen, S., 2009. Tarihi Çevre İçinde Üç Boyutlu Çalışmaların Cepheler Açısından Algılamaya Etkisi Doktora Tezi, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Mimarlık Anabilim Dalı Mimarlık Programı, Trabzon | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 22/11/2021 | 3 | 30 | Yıl içi çalışma | 13 | 20/12/2021 | 3 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 17/01/2022 | 3 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 8 | 14 | 112 | Arasınav için hazırlık | 3 | 1 | 3 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Ödev | 8 | 7 | 56 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 1 | 8 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 225 |
|