Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / MİMARLIK ANABİLİM DALI
DOKTORA
Ders Bilgi Paketi
http://www.mimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772605
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / MİMARLIK ANABİLİM DALI / DOKTORA
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

MIML7490Tarihi Çevre İçinde Modelleme3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılGüz Dönemi
Ders DuzeyiDoktora
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüMİMARLIK ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması, Uygulama
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim ÜyesiDoç. Dr. Süleyman ÖZGEN
Diğer Öğretim Üyesi
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Rölöve ve restorasyon çalışmalarında geleneksel iki boyutlu anlatımlarının yanı sıra bilgisayar destekli üç boyutlu anlatımlar ortaya koyabilmek; ayrıca, koruma alanlarındaki yeni tasarımların, tarihi yapı/yapılar ile etkileşimlerini üç boyutlu modeller yardımıyla daha zengin bir bakış açısıyla sergileyebilmektir.
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : Tarihi çevrelerin önemini kavrayabilecekler1,41,
ÖK - 2 : Rölöve-restorasyon ve tasarımlarda modelleme yöntemlerini öğrenebilecekler1,41
ÖK - 3 : Verilen bir alanda modelleme yapabilecekler1,44,5
ÖK - 4 : Yapılan modelleri mimari tekniklerle sunabilecekler1,44,5
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Tarihi çevrelerin önemleri, tarihi çevre içindeki rölöve, restitüsyon, restorasyon ve yeni tasarım çalışmalarında üç boyutlu modellemelerin önemi ve modelleme için kullanılacak bilgisayar programları, yardımcı teknikler ve sunum yöntemleri
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1Tarihi çevrelerin önemi
 Hafta 2Tarihi çevre içerisinde mimari çalışmalar
 Hafta 3Rölöve-Restitüsyon-Restorasyon
 Hafta 4Tarihi çevre içindeki mimari çalışmalarda modelleme ve önemi
 Hafta 5Modellemede kullanılacak bilgisayar programlarının tanıtılması
 Hafta 6Geleneksel ölçme teknikleriyle elde edilen verilerle bilgisayar ortamında iki boyutlu çizimlerinin oluşturulması
 Hafta 7Geleneksel ölçme teknikleriyle elde edilen verilerle bilgisayar ortamında iki boyutlu çizimlerinin oluşturulması
 Hafta 8Bilgisayar ortamında oluşturulan iki boyutlu çizimlerden katı model elde edilmesi
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10fotoğraflama, malzeme seçimi ve fotoğraflardan materyal elde etme
 Hafta 11Detaylı modellerin oluşturulması
 Hafta 12Detaylı modellerin oluşturulması
 Hafta 13Arazi modelinin oluşturulması
 Hafta 14Arazi modelinin oluşturulması
 Hafta 15Sunuş (Render + simülasyon)
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Baykal, G., Öğütlü M., 2009; Autocad 2010, Alfa Yayınları, İstanbul
2Çelik, E., 3ds Max 2011 ile Görselleştirme
 
İlave Kaynak
1Alsaç, Ü., 1992. Türkiye?de Restorasyon, Birinci Baskı, İletişim Yayını, İstanbul
2Ahunbay, Z., 1996. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Birinci Baskı, YEM Yayını, İstanbul
3Kuban, D., 2000. Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu, Birinci Baskı, YEM Yayını, İstanbul
4Özgen, S., 2009. Tarihi Çevre İçinde Üç Boyutlu Çalışmaların Cepheler Açısından Algılamaya Etkisi Doktora Tezi, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Mimarlık Anabilim Dalı Mimarlık Programı, Trabzon
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 22/11/2021 3 30
Yıl içi çalışma 13 20/12/2021 3 20
Dönem sonu sınavı 16 17/01/2022 3 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 8 14 112
Arasınav için hazırlık 3 1 3
Arasınav 2 1 2
Ödev 8 7 56
Dönem sonu sınavı için hazırlık 8 1 8
Dönem sonu sınavı 2 1 2
Toplam Çalışma Yükü225