|
MIM5170 | Koruma-Yenıleme Teorı Ve Kav. | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | MİMARLIK ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | -- | Diğer Öğretim Üyesi | yok | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Koruma-yenilemenin hem ülkemizde hem de diğer ülkelerdeki tarihsel gelişiminin kavramsal, türleri, teknikleri ve yöntemlerinin seçilen tekil binalar ve alan örnekleri üzerinden incelenmesi. Kavramsal ve kuramsal olarak yeni çevreler için korumanın rolü ve öneminin ortaya konması. Koruma yenileme yöntem ve tekniklerinin günümüzdeki uygulamalarınin değerlendirmesini yapılması |
Öğrenim Kazanımları | PÖKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | ÖK - 1 : | koruma bilincini ve toplumsal belleğin önemine kavrayabilecekler. | 1,3,4,5,6,7 | 1 | ÖK - 2 : | farklı koruma anlayışlarını, bunların uygulamaya aktarılmasını ve tartışmaya açılmasını
öğrenebilecekler.
| 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 2 | ÖK - 3 : | sunumlar ve örneklerle koruma sorunun diğer aktörlerle olan ilişkilerini değerlendirebilecekler. | 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 6 | ÖK - 4 : | korumanın disiplinler arası bir alan olması, sorunun doğru tanımlanması, planlanması ve
yönetilmesi olduğunu kavrayabilecekler.
| 1,2,3,4,5,6,7,8,9 | 7 | PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı | |
Koruma-yenilemenin hem ülkemizde hem de diğer ülkelerdeki tarihsel gelişimi, kavramları, türleri ve yöntemlerinin seçilen örnekler üzerinde incelenmesi. Koruma-yenileme yöntem ve tekniklerinin teorisi ve uygulamaları. |
|
Haftalık Detaylı Ders Planı | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | tarihsel-tültürel değerlerin korunmasına giriş | | Hafta 2 | korumanın tarihi ve gelişimi; Yunan ve Roma, Orta Çağ, Rönesans ve diğerleri(Ruskin, Morris, Viollet-le-Duc) | | Hafta 3 | ulusal ve uluslararası düzenlemeler ve koruma çalışmaları | | Hafta 4 | tarihi çevre koruma- ülkemizde koruma uygulamalarının gelişimi (Cumhuriyet öncesi, Cumhuriyet Dönemi, 1980 Sonrası Dönem) | | Hafta 5 | yasal düzenlemeler and kurumlar (2863 sayılı Tabiat ve Kültür Varlıklarını Koruma Kanunu ve diğer mevzuatlar | | Hafta 6 | yerel yönetimler ve koruma (belediyeler bünyesinde koruma uygulama ve denetim büroları(KUDEB | | Hafta 7 | koruma türleri ve ölçekleri | | Hafta 8 | koruma uygulamaları ve sorunlar | | Hafta 9 | Arasınav | | Hafta 10 | tarihi kentsel alanların ve teki yapıların koruma sorunları | | Hafta 11 | korumanın yeni ve eski yapısal çevreler için önemi, tarihi yapıların yeniden kullanımı | | Hafta 12 | öğenci sunumu | | Hafta 13 | tarihi kentsel alanların ve teki yapıların koruma sorunları | | Hafta 14 | kentsel kültürel miras ve turizm | | Hafta 15 | seçilmiş örnekler üzerinde tartışma | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Ahunbay, Z., 1996, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM yayın, İstanbul. | | 2 | Bademli, R. R., 2006, Doğal, Tarihi ve Kültürel Değerlerin Korunması, ODTÜ, Mimarlık Fakültesi, Ankara. | | 3 | Kuban, D., 2000, Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu: Kuram ve Uygulama, YEM Yayın, İstanbul. | | |
1 | Jokilehto, J., 1999, A History of Architectural Conservation, Butterworth Heinemann, Oxford. | | 2 | Shopsin, W.C., 1989, Restoring Old Buildings for Contemporary Uses: An American Sourcebook For Architects and Preservationists , Whatson Gruptill Publication, New York. | | 3 | Warren, J., 1998, Worthıngton, J., Taylor, S., Context: New Buildings in Historic Settings , New York. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 15/04/2012 | 2 | 30 | Proje | 12 | 20/05/2012 | 3 | 20 | Ödev | 16 | 04/06/2013 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 12 | 36 | Arasınav için hazırlık | 3 | 4 | 12 | Arasınav | 3 | 2 | 6 | Ödev | 4 | 10 | 40 | Proje | 4 | 10 | 40 | Diğer 1 | 3 | 8 | 24 | Toplam Çalışma Yükü | | | 200 |
|