Türkçe | English
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / MİMARLIK ANABİLİM DALI
TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Ders Bilgi Paketi
http://www.mimarlik.ktu.edu.tr
Tel: +90 0462 3772605
FBE
FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / MİMARLIK ANABİLİM DALI / TEZLİ YÜKSEK LİSANS
Katalog Ana Sayfa
  Katalog Ana Sayfa  KTÜ Ana Sayfa   Katalog Ana Sayfa
 
 

MIM5170Koruma-Yenıleme Teorı Ve Kav.3+0+0AKTS:7.5
Yıl / YarıyılBahar Dönemi
Ders DuzeyiYüksek Lisans(Tezli)
Yazılım Şekli Seçmeli
BölümüMİMARLIK ANABİLİM DALI
Ön KoşulYok
Eğitim SistemiYüz yüze , Grup çalışması
Dersin Süresi14 hafta - haftada 3 saat teorik
Öğretim Üyesi--
Diğer Öğretim Üyesiyok
Öğretim DiliTürkçe
StajYok
 
Dersin Amacı:
Koruma-yenilemenin hem ülkemizde hem de diğer ülkelerdeki tarihsel gelişiminin kavramsal, türleri, teknikleri ve yöntemlerinin seçilen tekil binalar ve alan örnekleri üzerinden incelenmesi. Kavramsal ve kuramsal olarak yeni çevreler için korumanın rolü ve öneminin ortaya konması. Koruma yenileme yöntem ve tekniklerinin günümüzdeki uygulamalarınin değerlendirmesini yapılması
 
Öğrenim KazanımlarıPÖKKÖY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler :
ÖK - 1 : koruma bilincini ve toplumsal belleğin önemine kavrayabilecekler.1,3,4,5,6,71
ÖK - 2 : farklı koruma anlayışlarını, bunların uygulamaya aktarılmasını ve tartışmaya açılmasını öğrenebilecekler. 1,2,3,4,5,6,7,8,92
ÖK - 3 : sunumlar ve örneklerle koruma sorunun diğer aktörlerle olan ilişkilerini değerlendirebilecekler.1,2,3,4,5,6,7,8,96
ÖK - 4 : korumanın disiplinler arası bir alan olması, sorunun doğru tanımlanması, planlanması ve yönetilmesi olduğunu kavrayabilecekler. 1,2,3,4,5,6,7,8,97
PÖKK :Program öğrenim kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),ÖK : Öğrenim Kazanımı
 
Ders İçeriği
Koruma-yenilemenin hem ülkemizde hem de diğer ülkelerdeki tarihsel gelişimi, kavramları, türleri ve yöntemlerinin seçilen örnekler üzerinde incelenmesi. Koruma-yenileme yöntem ve tekniklerinin teorisi ve uygulamaları.
 
Haftalık Detaylı Ders Planı
 HaftaDetaylı İçerikÖnerilen Kaynak
 Hafta 1tarihsel-tültürel değerlerin korunmasına giriş
 Hafta 2korumanın tarihi ve gelişimi; Yunan ve Roma, Orta Çağ, Rönesans ve diğerleri(Ruskin, Morris, Viollet-le-Duc)
 Hafta 3ulusal ve uluslararası düzenlemeler ve koruma çalışmaları
 Hafta 4tarihi çevre koruma- ülkemizde koruma uygulamalarının gelişimi (Cumhuriyet öncesi, Cumhuriyet Dönemi, 1980 Sonrası Dönem)
 Hafta 5yasal düzenlemeler and kurumlar (2863 sayılı Tabiat ve Kültür Varlıklarını Koruma Kanunu ve diğer mevzuatlar
 Hafta 6yerel yönetimler ve koruma (belediyeler bünyesinde koruma uygulama ve denetim büroları(KUDEB
 Hafta 7koruma türleri ve ölçekleri
 Hafta 8 koruma uygulamaları ve sorunlar
 Hafta 9Arasınav
 Hafta 10tarihi kentsel alanların ve teki yapıların koruma sorunları
 Hafta 11korumanın yeni ve eski yapısal çevreler için önemi, tarihi yapıların yeniden kullanımı
 Hafta 12öğenci sunumu
 Hafta 13tarihi kentsel alanların ve teki yapıların koruma sorunları
 Hafta 14kentsel kültürel miras ve turizm
 Hafta 15seçilmiş örnekler üzerinde tartışma
 Hafta 16Dönem sonu sınavı
 
Ders Kitabı / Malzemesi
1Ahunbay, Z., 1996, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM yayın, İstanbul.
2Bademli, R. R., 2006, Doğal, Tarihi ve Kültürel Değerlerin Korunması, ODTÜ, Mimarlık Fakültesi, Ankara.
3Kuban, D., 2000, Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu: Kuram ve Uygulama, YEM Yayın, İstanbul.
 
İlave Kaynak
1Jokilehto, J., 1999, A History of Architectural Conservation, Butterworth Heinemann, Oxford.
2Shopsin, W.C., 1989, Restoring Old Buildings for Contemporary Uses: An American Sourcebook For Architects and Preservationists , Whatson Gruptill Publication, New York.
3Warren, J., 1998, Worthıngton, J., Taylor, S., Context: New Buildings in Historic Settings , New York.
 
Ölçme Yöntemi
YöntemHaftaTarih

Süre (Saat)Katkı (%)
Arasınav 9 15/04/2012 2 30
Proje 12 20/05/2012 3 20
Ödev 16 04/06/2013 1 50
 
Öğrenci Çalışma Yükü
İşlem adıHaftalık süre (saat)

Hafta sayısı

Dönem toplamı
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı çalışma 3 12 36
Arasınav için hazırlık 3 4 12
Arasınav 3 2 6
Ödev 4 10 40
Proje 4 10 40
Diğer 1 3 8 24
Toplam Çalışma Yükü200