|
YHEL5041 | Yaban Hayatında Ekoturizm | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Alptuğ SARI | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şağdan BAŞKAYA,
Dr. Öğr. Üyesi Alptuğ SARI,
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ARPACIK | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Farklı ekoturizm faaliyetlerini yaban hayatı açısından değerlendirerek, yaban hayatında turizme yönelik nelerin nasıl yapılabileceğini ortaya koymak. |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Ekoturizm, Av turizmi, doğa turizmi konularında bilgi sahibi olur. | 2,4 | 1,2,5, | PK - 2 : | Fauna tür listesinin nasıl oluşturulacağını bilir | 2,4 | 1,2,5, | PK - 3 : | Doğa korumada stratejik hedefler geliştirebilir | 2,4 | 1,2,5, | PK - 4 : | Av turizminin nasıl yapılacağını anlar | 2,4 | 1,2,5, | PK - 5 : | Dünya?daki av ve doğa turizmi uygulamaları hakkında fikir sahibi olur | 2,4 | 1,2,5, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Doğa koruma tarihi, doğa koruma ilkeleri, Türkiye'nin korunan alan sınıflandırması, ulusal ve uluslararası sınıflandırmalar, endemik, nesli tükenmekte olan ve ticari türler, fauna türlerinin listesi ni oluşturma, türlerin (hedef tür) korunması ve izlenmesi, tanımlanması ve veri üretilmesi, tehdit analizi yöntemleri ve tabloları, gösterge türlerinin belirlenmesi, planlanması ve izlenmesi, hedef türlerin izlenmesi, kritik ekosistemlerin tespiti, stratejik hedefler ve yönetim planlarının desteklenmesi, ender bulunan endemik bitkilerin yönetimi, turizm, doğa turizmi (ekoturizm), eko-turizmin genel prensipleri, avcılık turizmi nedir, dünyadaki ve ülkemizde av turizmi pratiğinin tarihsel gelişimi, Ülkemizde av turizmi uygulamaları ve av turizmi problemleri |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Doğa turizmi nedir? | | Hafta 2 | Av turizmi nedir?
| | Hafta 3 | Türkiye'de Ekoturizmi çeşitleri | | Hafta 4 | Av Turizmi Kapsamında Avlanmalara İlişkin Usul Ve Esaslar Hakkında Yönetmelik
| | Hafta 5 | Avına İzin Verilen Türler ve Avlanma Dönemleri | | Hafta 6 | Kuş gözlemciliği | | Hafta 7 | Denizlerde ve okyanuslarda memeli ve balık türlerinin gözlemciliği | | Hafta 8 | Teknolojik gelişmeler | | Hafta 9 | Ara sınav
| | Hafta 10 | Dünyada doğa gözlemcliği, gelirleri ve örnekleri | | Hafta 11 | Ülkemizdeki av ve eko turizmi uygulamaları ve karşılaşılan sorunlar | | Hafta 12 | Korunan alanlar ve Ekoturizm | | Hafta 13 | Dünyada Av turizmi gelirleri ve örnekleri | | Hafta 14 | Yenilikçi metodların değerlendirilmesi | | Hafta 15 | Öğrenci sunumları | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı
| | |
1 | Shackley, M. L. (1996). Wildlife tourism. Cengage Learning EMEA. | | |
1 | Ceballos-Lascurain, H. (1996). Tourism, ecotourism, and protected areas: The state of nature-based tourism around the world and guidelines for its development. Iucn. | | 2 | Higginbottom, K. (2004). Wildlife tourism. Altona: Common Ground. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | | 1 | 30 | Sunum | 15 | | 15 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 1 | 16 | 16 | Arasınav için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 1 | 1 | 1 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Toplam Çalışma Yükü | | | 20 |
|