|
YHEL5044 | Yaban Hayvanlarının İz ve Belirtileri | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması, Laboratuar Çalışması, Uygulama | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şağdan BAŞKAYA | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şağdan BAŞKAYA,
Dr. Öğr. Üyesi Alptuğ SARI,
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ARPACIK | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Yaban hayvanlarının doğrudan görülemediği durumlarda bıraktığı iz ve belirtilerden yararlanarak araştırma yapabilmek |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Önemli yaban hayvanlarını ayak izinden tanır
| 1,3,5 | 1,5 | PK - 2 : | Önemli yaban hayvanlarını dışkıdan teşhis eder
| 1,3,5 | 1,5 | PK - 3 : | Arazideki iz ve belirtilerden orada yayılış gösteren türleri belirleyebilir
| 1,3,5 | 1,5 | PK - 4 : | Arazide iz ve belirtinin nasıl bulunacağını bilir
| 1,3,5 | 1,5 | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Yaban hayvanlarının iz, dışkı, tüy, yuva vb. örneklerden teşhisi, Dışkıdan diyet tespiti, İz ve belirtilerden populasyon yoğunluğunun hesaplanması, Araziden iz, dışkı, tüy vb. örneklerin toplanması ve saklanma yöntemleri. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Doğada iz ve belirtileri görebilme
| | Hafta 2 | Önemli türlerin ayak izleri ve dışkı şekilleri
| | Hafta 3 | Yaban hayvanlarının iz örneklerinden teşhisi
| | Hafta 4 | Yaban hayvanlarının dışkı örneklerinden teşhisi
| | Hafta 5 | Yaban hayvanlarının tüy, yuva vb. örneklerden teşhisi
| | Hafta 6 | Arazide iz sürme
| | Hafta 7 | İz ve belirtilerin çalışmalarda kullanımı
| | Hafta 8 | Teknolojik gelişmeler | | Hafta 9 | Ara sınav
| | Hafta 10 | Araziden iz, dışkı, tüy vb. toplanan örneklerin toplanma ve saklanma yöntemleri
| | Hafta 11 | Dışkıdan diyet tespiti | | Hafta 12 | İz ve belirtilerden populasyon yoğunluğunun hesaplanması
| | Hafta 13 | Öğrenci Seminerlerinin Sunumu
| | Hafta 14 | Yenilikçi metotların değerlendirilmesi
| | Hafta 15 | Öğrenci Seminerlerinin Sunumu
| | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Rezendes, P., 1999.Tracking and the Art of Seeing: How to Read Animal Tracks and Sign, Collins Reference; 2 Sub edition, 336p. | | |
1 | Bang, P. Dahlstrom P. and Mears R., 2006. Animal Tracks and Signs (Pocket Nature Guide), Oxford University Press, USA, 264p. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 8 | 19/11/2018 | 1 | 30 | Sunum | 13,14,15 | 26/11/2018 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 16 | 07/01/2019 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 2 | 10 | 20 | Sınıf dışı çalışma | 10 | 4 | 40 | Laboratuar çalışması | 0 | 0 | 0 | Arasınav için hazırlık | 4 | 5 | 20 | Arasınav | 1 | 1 | 1 | Uygulama | 10 | 10 | 100 | Klinik Uygulama | 0 | 0 | 0 | Ödev | 5 | 5 | 25 | Proje | 0 | 0 | 0 | Kısa sınav | 0 | 0 | 0 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 5 | 8 | 40 | Dönem sonu sınavı | 1 | 1 | 1 | Diğer 1 | 0 | 0 | 0 | Diğer 2 | 0 | 0 | 0 | Toplam Çalışma Yükü | | | 247 |
|