|
YHEL7013 | Kuş Göçleri ve Sulak Alanlar | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Bahar Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze , Grup çalışması | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Doç. Dr. Ahmet ARPACIK | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şağdan BAŞKAYA,
Dr. Öğr. Üyesi Alptuğ SARI,
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ARPACIK | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Türkiye üzerinden geçen kuş göç yolları ve önemli sulak alanlar hakkında bilgi vermek |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Dünya kuş göç yollarını bilir | 2,10 | 1,2,3, | PK - 2 : | Türkiye kuş göç yollarını bilir | 2,10 | 1,2,3, | PK - 3 : | Hangi göçmen türün Türkiye?den geçerken hangi yolu kullandığını öğrenir | 2,10 | 1,2,3, | PK - 4 : | Sulak alan ekosistemlerini kavrar | 2,10 | 1,2,3, | PK - 5 : | Türkiye önemli sulak alanlarını bilir | 2,10 | 1,2,3, | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Kuşlar ve göç, Dünya kuş göç yolları, Türkiye kuş göç yolları, Göçmen türlerin Türkiyeden geçerken kullandığını yollar, Sulak alan ekosistemleri, Önemli sulak alanlarımız, Akarsu, göl, gölet, baraj gölü, turbalık, deniz gibi sulak alanlar, Akarsu boylarının (riparian) ekolojisi, Ekolojik denge, Besin zinciri, Madde ve enerji aktarımları, Ekolojik sorunlar, Tehditler ve çözüm önerileri |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Kuşlar ve göç | | Hafta 2 | Dünya kuş göç yolları | | Hafta 3 | Türkiye kuş göç yolları | | Hafta 4 | Göçmen türlerin Türkiye?den geçerken kullandığını yollar | | Hafta 5 | Sulak alan ekosistemleri | | Hafta 6 | Önemli sulak alanlarımız | | Hafta 7 | Akarsu, göl, gölet, baraj gölü, turbalık, deniz gibi sulak alanlar | | Hafta 8 | Akarsu boylarının (riparian) ekolojisi | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Ekolojik denge | | Hafta 11 | Besin zinciri, Madde ve enerji aktarımları | | Hafta 12 | Ekolojik sorunlar, Tehditler ve çözüm önerileri | | Hafta 13 | Öğrenci Seminerlerinin Sunumu | | Hafta 14 | Öğrenci Seminerlerinin Sunumu | | Hafta 15 | Öğrenci Seminerlerinin Sunumu | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Gwinner, E., 2011. Bird Migration: Physiology and Ecophysiology, Springer; Softcover reprint of the original 1st ed. 1990 edition, 447p.
| | |
1 | Elphick, J., Lovejoy, T., 2011. Atlas of Bird Migration: Tracing the Great Journeys of the World's Birds, Firefly Books, 176p. | | 2 | Greenberg R. and Marra P. P., 2005. Birds of Two Worlds: The Ecology and Evolution of Migration, The Johns Hopkins University Press, 488p.
| | 3 | Weller, M.W.,1999. Wetland Birds: Habitat Resources and Conservation Implications, Cambridge University Press, 316p. | | 4 | Mitsch, W. J., Gosselink, J. G., Zhang, L., and Anderson, C. J., Wetland Ecosystems, Wiley; 1 edition, 304p. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | Arasınav | 9 | 22/04/2022 | 1 | 30 | Sunum | 12 | 13/05/2022 | 1 | 20 | Dönem sonu sınavı | 17 | 15/06/2022 | 1 | 50 | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 15 | 45 | Arasınav için hazırlık | 7 | 2 | 14 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 5 | 3 | 15 | Ödev | 10 | 5 | 50 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 5 | 40 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 210 |
|