|
YHEL5042 | Korunan Alanlarda Avcılık | 3+0+0 | AKTS:7.5 | Yıl / Yarıyıl | Güz Dönemi | Ders Duzeyi | Yüksek Lisans(Tezli) | Yazılım Şekli | Seçmeli | Bölümü | YABAN HAYATI EKOLOJİSİ ve YÖNETİMİ ANABİLİM DALI | Ön Koşul | Yok | Eğitim Sistemi | Yüz yüze | Dersin Süresi | 14 hafta - haftada 3 saat teorik | Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şağdan BAŞKAYA | Diğer Öğretim Üyesi | Prof. Dr. Şağdan BAŞKAYA,
Dr. Öğr. Üyesi Alptuğ SARI,
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ARPACIK | Öğretim Dili | Türkçe | Staj | Yok | | Dersin Amacı: | Korunan alanlarımızda avcılığın yasal mevzuat yönünden durumunu ortaya koyarak, buralarda planlı bir avlanmanın nasıl yapılacağını anlatmak |
Program Kazanımları | BPKK | ÖY | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : | | | PK - 1 : | Korunan alanların yasal yapısını bilir | 2,4,5,7 | 1,2, | PK - 2 : | Avlaklar hakkında bilgi sahibi olur | 2,4,5,7 | 1,2, | PK - 3 : | Korunan alanlarda avcılığın yapılma esaslarını öğrenir | 2,4,5,7 | 1,2, | PK - 4 : | Avlanma planının esaslarını kavrar | 2,4,5,7 | 1,2, | PK - 5 : | Planı izleme hakkında bilgi sahibi olur | 2,4,5,7 | | BPKK :Bölüm program kazanımlarına katkı, ÖY : Ölçme ve değerlendirme yöntemi (1: Yazılı Sınav, 2: Sözlü Sınav, 3: Ev Ödevi, 4: Laboratuvar Çalışması/Sınavı, 5: Seminer / Sunum, 6: Dönem Ödevi / Proje),PK : Öğrenim Kazanımı | |
Avlak nedir? Yaban Hayatı Geliştirme Sahalarında Avlanmanın belirlenmesinde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, Avlak türleri, Planlamanın tanımı, Planlama teknikleri, Avlaklardaki önemli ve hedef türlerin belirlenmesi, Amaç belirleme, Avlanma planın oluşturulması, Planların izlenmesi ve yenilenmesi. |
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | Hafta | Detaylı İçerik | Önerilen Kaynak | Hafta 1 | Korunan alanlarımız ve yasal mevzuat | | Hafta 2 | Korunan alanlarda avlanmanın belirlenmesinde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar | | Hafta 3 | Avlak nedir? Avlak türleri | | Hafta 4 | Planlamanın tanımı | | Hafta 5 | Planlama teknikleri | | Hafta 6 | Avlaklardaki önemli ve hedef türlerin belirlenmesi | | Hafta 7 | Amaç belirleme | | Hafta 8 | Avlanma planın oluşturulması | | Hafta 9 | Ara sınav | | Hafta 10 | Planların izlenmesi ve yenilenmesi | | Hafta 11 | Dünya?dan uygulama örnekleri | | Hafta 12 | Dünya?dan uygulama örnekleri | | Hafta 13 | Öğrenci Seminerlerinin Sunumu | | Hafta 14 | Öğrenci Seminerlerinin Sunumu | | Hafta 15 | Öğrenci Seminerlerinin Sunumu | | Hafta 16 | Dönem sonu sınavı | | |
1 | Huş, S., 1974. Av Hayvanları ve Avcılık, İ.Ü. Orman Fak. Yayınları, I. Cilt, II. Baskı, Kutulmuş Matbaası, İstanbul, 406 s. | | |
1 | Eric B. & William R., 2002. Wildlife Ecology and Management. 5th Edition, ISBN 013066250X, 634p. | | 2 | Worboys, G. L., Lockwood, M., and Lacy, T. D., 2005. Protected Area Management: Principles and Practice, Oxford University Press, USA; 2 edition, 688p. | | 3 | Sinclair, A. R. E., Fryxell, J. M., and Caughley, G., 2006. Wildlife Ecology, Conservation and Management, Wiley-Blackwell; 2 edition, 488p. | | 4 | Huş, S., Göksel, E., 1981. Türkiye Av Hayvanlarının Yayılış Yerleri, İ.Ü. Orman Fakültesi Dergisi, 31, 68-81. | | |
Ölçme Yöntemi | Yöntem | Hafta | Tarih | Süre (Saat) | Katkı (%) | | | | | | |
Öğrenci Çalışma Yükü | İşlem adı | Haftalık süre (saat) | Hafta sayısı | Dönem toplamı | Yüz yüze eğitim | 3 | 14 | 42 | Sınıf dışı çalışma | 3 | 15 | 45 | Arasınav için hazırlık | 7 | 2 | 14 | Arasınav | 2 | 1 | 2 | Uygulama | 5 | 3 | 15 | Ödev | 10 | 5 | 50 | Dönem sonu sınavı için hazırlık | 8 | 5 | 40 | Dönem sonu sınavı | 2 | 1 | 2 | Toplam Çalışma Yükü | | | 210 |
|